Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tarcza sprzęgła od samochodu
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M.




Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie 17:00, 30 Gru 2012    Temat postu:

Cześć , pomysł nie jest mój , lecz jednego z chłopaków z tamtego forum.
Jeszcze nie miałem okazji na tym pojeździć , bo dopiero jestem na etapie roboty silnika do sprzętu który , jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli , pojawi się na początku przyszłego roku

wysokość sprężyny : ok 46 mm
średnica : ok 27 mm (przy końcach 27,5) - ruski oryginał 29 mm
średnica drutu : 3 mm (ruski 2,8 ?)

Są wyraźnie twardsze przy ściskaniu łapką.

ps. Żeby Kali nie musieć jeść szpinak Wink to są tylko trzy komarowe Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 23:18, 30 Gru 2012    Temat postu:

Mysle ze bardzo dobrym materialem na tarcze przekladkowa sprzegla bedzie tarcza hamulcowa lita z samochodu.Dorobie kilka sztuk i to przetestuje .
Powrót do góry
M.




Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pon 12:58, 31 Gru 2012    Temat postu:

tadzioh napisał:

popieram, montowałem taki zestaw w MW750, właściciel jeździł na tym sprzęgle 3,5 roku, dwukrotnie wymieniane były tarcze stalowe dodam że zakładane były podwójne czyli do docisku i zewnętrznej dospawane przekładkowe potem razem szlifowane. Tarcza okazała się super wytrzymała jednak tarcze stalowe przegrzewały się i okładzina wydzierała w nich koryto co powodowało w ostatnim stadium zazębienie i brak możliwości wysprzęglenia. W rezultacie powróciliśmy do sprzęgła fabrycznego dwutarczowego, jednak sądzę że przy jeździe szosowej sprzęgło było by dożywotnie gdyż po tylu przejściach tarcza nie nosi widocznych objaw zużycia.
Sprawdzałem także że w zaprzęgu bez napędu kosza wystarczające są oryginalne sprężyny, przy zachowaniu oryginalnej łącznej grubości elementów sprzęgła.
miłej zabawy Very Happy Very Happy Very Happy


Mam pytanko : u siebie zastosowalem tarcze samochodowa której grubość wynosi tyle co dwie ruskie z klejonymi okladzinami. Do tego gruba przekladka zespawana z ta tarcza z frezami pod sprezyny. A widzę ze u Ciebie była jeszcze dodatkowa przekladka... Możesz napisać dlaczego ? Nie było za ciasno ? Wink
Pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pon 14:23, 31 Gru 2012    Temat postu:

Były szlifowane pod wymiar zgodny z grubością oryginalnego sprzęgła, w kolejnym zestawie + 1mm w celu większego napięcia i zastosowania sprężyn oryginalnych
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M.




Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto 15:39, 01 Sty 2013    Temat postu:

Tadzioh , zdradzisz jaka była grubość tego zestawu ?

Panowie , grubość zestawu tarcz ma wynosić od 18,5 do 20,5 mm. U mnie jest 20,5 mm bez górnej tarczy (dolna zespawana z przekładką, sprzęgłowa , przekładka ) . Dobrze to mierzę ? Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 23:24, 01 Sty 2013    Temat postu:

ja mierzyłem chyba wszystko razem, poszukam w szpargałach to podam ile było
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M.




Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 8:42, 02 Sty 2013    Temat postu:

Dzięki , będę wdzięczny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:54, 02 Sty 2013    Temat postu:

Tarcza nitowana nominalna - 6,8mm (-0,3)
przekładka stalowa -3mm (-0,12)
Tarcza oporowa(na której opierają się sprężyny) - 3,8mm (-0,3)
Tarcza zewnętrzna - 3,2mm (-0,16)

grubość całkowita sprzęgła to 23,6
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M.




Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 12:10, 02 Sty 2013    Temat postu:

Czyli bez tarczy górnej grubość zestawu w oryginale 20.4 mm.
Dzięki za pomiar agrupa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Śro 13:56, 02 Sty 2013    Temat postu:

pierwsza wersja na mocniejsze sprężyny-21mm +-0,2
druga na sprężyny ogyginalne- 22,5mm +-
grubość bez tarczy zewnętrznej trudno mi to było zmierzyć, bo zarówno do tarczy zewnętrznej jak do docisku były dospawane przekładki i razem szlifowane, powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M.




Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 14:57, 02 Sty 2013    Temat postu:

Ekstra, dzięki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin