Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
M.
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Nie 17:00, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Cześć , pomysł nie jest mój , lecz jednego z chłopaków z tamtego forum.
Jeszcze nie miałem okazji na tym pojeździć , bo dopiero jestem na etapie roboty silnika do sprzętu który , jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli , pojawi się na początku przyszłego roku
wysokość sprężyny : ok 46 mm
średnica : ok 27 mm (przy końcach 27,5) - ruski oryginał 29 mm
średnica drutu : 3 mm (ruski 2,8 ?)
Są wyraźnie twardsze przy ściskaniu łapką.
ps. Żeby Kali nie musieć jeść szpinak to są tylko trzy komarowe |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 23:18, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Mysle ze bardzo dobrym materialem na tarcze przekladkowa sprzegla bedzie tarcza hamulcowa lita z samochodu.Dorobie kilka sztuk i to przetestuje . |
|
Powrót do góry |
|
|
M.
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pon 12:58, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: |
popieram, montowałem taki zestaw w MW750, właściciel jeździł na tym sprzęgle 3,5 roku, dwukrotnie wymieniane były tarcze stalowe dodam że zakładane były podwójne czyli do docisku i zewnętrznej dospawane przekładkowe potem razem szlifowane. Tarcza okazała się super wytrzymała jednak tarcze stalowe przegrzewały się i okładzina wydzierała w nich koryto co powodowało w ostatnim stadium zazębienie i brak możliwości wysprzęglenia. W rezultacie powróciliśmy do sprzęgła fabrycznego dwutarczowego, jednak sądzę że przy jeździe szosowej sprzęgło było by dożywotnie gdyż po tylu przejściach tarcza nie nosi widocznych objaw zużycia.
Sprawdzałem także że w zaprzęgu bez napędu kosza wystarczające są oryginalne sprężyny, przy zachowaniu oryginalnej łącznej grubości elementów sprzęgła.
miłej zabawy |
Mam pytanko : u siebie zastosowalem tarcze samochodowa której grubość wynosi tyle co dwie ruskie z klejonymi okladzinami. Do tego gruba przekladka zespawana z ta tarcza z frezami pod sprezyny. A widzę ze u Ciebie była jeszcze dodatkowa przekladka... Możesz napisać dlaczego ? Nie było za ciasno ?
Pzdr |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pon 14:23, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Były szlifowane pod wymiar zgodny z grubością oryginalnego sprzęgła, w kolejnym zestawie + 1mm w celu większego napięcia i zastosowania sprężyn oryginalnych |
|
Powrót do góry |
|
|
M.
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Wto 15:39, 01 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tadzioh , zdradzisz jaka była grubość tego zestawu ?
Panowie , grubość zestawu tarcz ma wynosić od 18,5 do 20,5 mm. U mnie jest 20,5 mm bez górnej tarczy (dolna zespawana z przekładką, sprzęgłowa , przekładka ) . Dobrze to mierzę ? |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 23:24, 01 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
ja mierzyłem chyba wszystko razem, poszukam w szpargałach to podam ile było |
|
Powrót do góry |
|
|
M.
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Śro 8:42, 02 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki , będę wdzięczny |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:54, 02 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tarcza nitowana nominalna - 6,8mm (-0,3)
przekładka stalowa -3mm (-0,12)
Tarcza oporowa(na której opierają się sprężyny) - 3,8mm (-0,3)
Tarcza zewnętrzna - 3,2mm (-0,16)
grubość całkowita sprzęgła to 23,6 |
|
Powrót do góry |
|
|
M.
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Śro 12:10, 02 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli bez tarczy górnej grubość zestawu w oryginale 20.4 mm.
Dzięki za pomiar agrupa. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Śro 13:56, 02 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
pierwsza wersja na mocniejsze sprężyny-21mm +-0,2
druga na sprężyny ogyginalne- 22,5mm +-
grubość bez tarczy zewnętrznej trudno mi to było zmierzyć, bo zarówno do tarczy zewnętrznej jak do docisku były dospawane przekładki i razem szlifowane, powodzenia |
|
Powrót do góry |
|
|
M.
Dołączył: 30 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Śro 14:57, 02 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ekstra, dzięki |
|
Powrót do góry |
|
|
|