Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szlif cylindrów i tłoki do M72M
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
los_sandalos




Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 24
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 11:39, 08 Sie 2019    Temat postu: Szlif cylindrów i tłoki do M72M

Witam serdecznie,
rozpoczynam zabawę z Emką, planuję remont M-72M z `60.
Wstępnie zdjąłem głowice, cylindry mam wygląda nominalne ale tłoki mają luz we wszystkie strony - trudno ten luz określić inaczej jak RUSKI! Da się nawet okręcać tłok wokół własnej osi.

Trzy pytanka:
- czy możecie mi polecić dobry ale nie strasznie drogi zakład gdzie zrobić szlif w Poznaniu.
- naczytałem się o anodowaniu twardym tłoków - czy uważacie, że jest sens?
- czy jest na rynku coś lepszego niż almot?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hardcor




Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 154
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nałęczów/Lublin

PostWysłany: Czw 13:53, 08 Sie 2019    Temat postu:

- czy jest na rynku coś lepszego niż almot?

Tłoki od malucha, ale trzeba cylinder tulejować i toczyć kopyto w głowicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siara




Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zyrardow

PostWysłany: Czw 16:54, 08 Sie 2019    Temat postu:

Dor-Mar
Ignacego Krasickiego 45
61-412 Poznan, Poland
Powrót do góry
Zobacz profil autora
los_sandalos




Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 24
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pią 6:29, 09 Sie 2019    Temat postu:

Cylindry wyglądają na nominalne, nie chcę (na razie przynajmniej) ich psuć.
Z wałem pojadę do Pana Marka (oglądam jego kanał na YT), tylko z cylindrami nie wiem gdzie ale chcę na miejscu w Poznaniu.

Dla ciekawostki wrzucam filmik jakie mam "delikatne" luzy na tłokach.
Chcę najpierw podjechać i dokładnie pomierzyć ponieważ myślę, że takie luzy mogły spowodować nieregularne zużycie gładzi i może szlif trzeba od razu drugi.



Próbuję wstawić filmik:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez los_sandalos dnia Pią 6:34, 09 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 8:08, 09 Sie 2019    Temat postu:

Normalnie szlify idą co 0,25, w dolniaku idą co 0,5 i są tylko 2. Pomierz i wtedy decyduj który szlif.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
los_sandalos




Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 24
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pią 8:18, 09 Sie 2019    Temat postu:

Patrzyłem na alle.. na tłoki i niby do emki też są co 0,25, tak przynajmniej znalazłem.

Wiem, że bardzo dobrym fachowcem jest Marek Mostowy tylko, że coś ceny chyba "europejskie".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 8:40, 09 Sie 2019    Temat postu:

Jeżeli co 0,25 to nie są to tłoki fabryczne, jeżeli są to Almoty to OK. Innych radzę unikać.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 15:40, 09 Sie 2019    Temat postu:

Przy eMce wszystkie ceny są europejskie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hardcor




Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 154
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nałęczów/Lublin

PostWysłany: Pią 17:19, 09 Sie 2019    Temat postu:

Ale jeśli kiedyś przejdziesz na BMW to stwierdzisz, że ema jest tania jak barszcz. I jeśli kiedyś żona Cię spyta ile kosztowało to czy tamto. Powiesz np 100 a, że euro to już przez przypadek przemilczysz Laughing

Ostatnio zmieniony przez hardcor dnia Pią 17:21, 09 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 10:07, 04 Lip 2024    Temat postu:

hardcor napisał:
- czy jest na rynku coś lepszego niż almot?
Tłoki od malucha, ale trzeba cylinder tulejować i toczyć kopyto w głowicy.

Minęło 5 lat od tego wpisu. Ciekawi mnie jaka była by odpowiedź dzisiaj, przy obecnych możliwościach i rynkowych realiach.

(Pytam, bo mam do ewentualnego wykorzystania przygotowane lata temu cylindry pod tłoki malucha, na krotoszyńskich tulejach, nawet już pomalowane, do tego nowe tłoki z epoki, pierścienie Prima, włoskie sworznie, zabezpieczenia. I zastanawiam się czy dzisiaj nie ma aby dobrych tłoków do nietulejowanych nadwymiarowych cylindrów - jako lepszej opcji. Jakoś wciąż nie mogę zrozumieć dlaczego silnik na tłokach malucha fi 77 (a więc mniejszej średnicy od oryginału) ma mieć więcej zalet niż silnik zrobiony na rozwiercanych cylindrach i dobrych tłokach oryginalego wzoru. Amerykanie kochający moment obrotowy od dawna twierdzą, że nie ma nic lepszego jak zwiększenie pojemności skokowej. Domyśłam się, że może chodzić o zazwyczaj lepszy materiał wstawianych tuleji, mniejszą powierzchnię tarcia maluchowych tłoków i pierścieni oraz ogólnego dobrego wykonania i trzymania kształtu przez te tłoki podczas ekspolatacji. Czy tak?)


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Czw 10:12, 04 Lip 2024, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 14:42, 04 Lip 2024    Temat postu:

Nie tylko tuleja ma znaczenie. Gorzyckie tłoki są lepsze od Almotów, dedykowany stop do silników chłodzonych powietrzem.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 12:33, 16 Lip 2024    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Nie tylko tuleja ma znaczenie. Gorzyckie tłoki są lepsze od Almotów, dedykowany stop do silników chłodzonych powietrzem.

Czy jeśli dobrze zrozumiałem aktualnie tłoki 126p z krotoszyńskimi tulejami to wciąż dobra opcja do M-72. Dobrze wiedzieć. Dzieki za odzew. Zleciłem więc przeróbkę wału na sworznie fi 20 i brnę w to dalej Wink.


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Wto 12:34, 16 Lip 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 13:08, 16 Lip 2024    Temat postu:

To jeszcze trzeba przetoczyć wypustki w głowicach o 1mm, bo nie wejdą w mniejsze tuleje Very Happy

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Pią 7:20, 19 Lip 2024    Temat postu:

Emkę mam na maluchu zrobiona fajnie chodzi bardzo miękka i miła dla ucha praca. Niemniej drogi gips wstawienie tuleji to 800 od dziory policz jeszcze resztę zakup tłoków zaworów, planowanie, zrobienie prowadnic, wyrównanie wysokości cylindrow, planowanie głowic i korekcja podkowy w głowicy. Myślę że że 3 tys cie wyniesie.

Możesz pujsc jeszcze droga duels mam tłoki zawory w K750 fajnie to lata. Zawory lżejsze od parandowskich do tego niemagnetyczne. Tłoki mają 3 pierścienie i są lżejsze od algrzmotow. Zrobiłem na 8 setek i nie puchną. Syn tym jeździ i raczej kacha lekko nie ma. Nic się z tym nie dzieje. Dodam że wał też mam duels.
Zrobienie takiego zestawu cylindrów na duelsie warto wziąć pod uwagę ja osobiście polecam i naprawdę mocno bym się teraz zastanowił czy Fiat czy duels. No i do tego różnica w kosztach. O połowę z kosztów można zejść.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 12:47, 29 Lip 2024    Temat postu:

Steegen napisał:
Myślę że że 3 tys cie wyniesie.

Tylko ja już większość kosztów juz dawno temu poniosłem. Tuleje krotoszyńskie wstawił Dawid_1981 (jak jeszcze tu był i się udzielał). Tłoki 126p, pierścienie i sworznie zakupione. Głowice przystosowane. Została tylko do zrobienia tulejka w korbowodzie na fi 20 (jest w trakcie realizacji)
Dzisiaj pewnie poszedł bym sugerowaną drogą Duellsa ...


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Pon 12:49, 29 Lip 2024, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin