Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
los_sandalos
Dołączył: 09 Lip 2019 Posty: 24 Przeczytał: 8 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Czw 11:39, 08 Sie 2019 Temat postu: Szlif cylindrów i tłoki do M72M |
|
|
Witam serdecznie,
rozpoczynam zabawę z Emką, planuję remont M-72M z `60.
Wstępnie zdjąłem głowice, cylindry mam wygląda nominalne ale tłoki mają luz we wszystkie strony - trudno ten luz określić inaczej jak RUSKI! Da się nawet okręcać tłok wokół własnej osi.
Trzy pytanka:
- czy możecie mi polecić dobry ale nie strasznie drogi zakład gdzie zrobić szlif w Poznaniu.
- naczytałem się o anodowaniu twardym tłoków - czy uważacie, że jest sens?
- czy jest na rynku coś lepszego niż almot? |
|
Powrót do góry |
|
|
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 154 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
Wysłany: Czw 13:53, 08 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
- czy jest na rynku coś lepszego niż almot?
Tłoki od malucha, ale trzeba cylinder tulejować i toczyć kopyto w głowicy. |
|
Powrót do góry |
|
|
siara
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 93 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zyrardow
|
Wysłany: Czw 16:54, 08 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Dor-Mar
Ignacego Krasickiego 45
61-412 Poznan, Poland |
|
Powrót do góry |
|
|
los_sandalos
Dołączył: 09 Lip 2019 Posty: 24 Przeczytał: 8 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Pią 6:29, 09 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Cylindry wyglądają na nominalne, nie chcę (na razie przynajmniej) ich psuć.
Z wałem pojadę do Pana Marka (oglądam jego kanał na YT), tylko z cylindrami nie wiem gdzie ale chcę na miejscu w Poznaniu.
Dla ciekawostki wrzucam filmik jakie mam "delikatne" luzy na tłokach.
Chcę najpierw podjechać i dokładnie pomierzyć ponieważ myślę, że takie luzy mogły spowodować nieregularne zużycie gładzi i może szlif trzeba od razu drugi.
Próbuję wstawić filmik:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez los_sandalos dnia Pią 6:34, 09 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 8:08, 09 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Normalnie szlify idą co 0,25, w dolniaku idą co 0,5 i są tylko 2. Pomierz i wtedy decyduj który szlif.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
los_sandalos
Dołączył: 09 Lip 2019 Posty: 24 Przeczytał: 8 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Pią 8:18, 09 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Patrzyłem na alle.. na tłoki i niby do emki też są co 0,25, tak przynajmniej znalazłem.
Wiem, że bardzo dobrym fachowcem jest Marek Mostowy tylko, że coś ceny chyba "europejskie". |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 8:40, 09 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Jeżeli co 0,25 to nie są to tłoki fabryczne, jeżeli są to Almoty to OK. Innych radzę unikać.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 15:40, 09 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Przy eMce wszystkie ceny są europejskie |
|
Powrót do góry |
|
|
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 154 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
Wysłany: Pią 17:19, 09 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Ale jeśli kiedyś przejdziesz na BMW to stwierdzisz, że ema jest tania jak barszcz. I jeśli kiedyś żona Cię spyta ile kosztowało to czy tamto. Powiesz np 100 a, że euro to już przez przypadek przemilczysz
Ostatnio zmieniony przez hardcor dnia Pią 17:21, 09 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 10:07, 04 Lip 2024 Temat postu: |
|
|
hardcor napisał: | - czy jest na rynku coś lepszego niż almot?
Tłoki od malucha, ale trzeba cylinder tulejować i toczyć kopyto w głowicy. |
Minęło 5 lat od tego wpisu. Ciekawi mnie jaka była by odpowiedź dzisiaj, przy obecnych możliwościach i rynkowych realiach.
(Pytam, bo mam do ewentualnego wykorzystania przygotowane lata temu cylindry pod tłoki malucha, na krotoszyńskich tulejach, nawet już pomalowane, do tego nowe tłoki z epoki, pierścienie Prima, włoskie sworznie, zabezpieczenia. I zastanawiam się czy dzisiaj nie ma aby dobrych tłoków do nietulejowanych nadwymiarowych cylindrów - jako lepszej opcji. Jakoś wciąż nie mogę zrozumieć dlaczego silnik na tłokach malucha fi 77 (a więc mniejszej średnicy od oryginału) ma mieć więcej zalet niż silnik zrobiony na rozwiercanych cylindrach i dobrych tłokach oryginalego wzoru. Amerykanie kochający moment obrotowy od dawna twierdzą, że nie ma nic lepszego jak zwiększenie pojemności skokowej. Domyśłam się, że może chodzić o zazwyczaj lepszy materiał wstawianych tuleji, mniejszą powierzchnię tarcia maluchowych tłoków i pierścieni oraz ogólnego dobrego wykonania i trzymania kształtu przez te tłoki podczas ekspolatacji. Czy tak?)
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Czw 10:12, 04 Lip 2024, w całości zmieniany 7 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 14:42, 04 Lip 2024 Temat postu: |
|
|
Nie tylko tuleja ma znaczenie. Gorzyckie tłoki są lepsze od Almotów, dedykowany stop do silników chłodzonych powietrzem.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 12:33, 16 Lip 2024 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Nie tylko tuleja ma znaczenie. Gorzyckie tłoki są lepsze od Almotów, dedykowany stop do silników chłodzonych powietrzem.
|
Czy jeśli dobrze zrozumiałem aktualnie tłoki 126p z krotoszyńskimi tulejami to wciąż dobra opcja do M-72. Dobrze wiedzieć. Dzieki za odzew. Zleciłem więc przeróbkę wału na sworznie fi 20 i brnę w to dalej .
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Wto 12:34, 16 Lip 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 13:08, 16 Lip 2024 Temat postu: |
|
|
To jeszcze trzeba przetoczyć wypustki w głowicach o 1mm, bo nie wejdą w mniejsze tuleje
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Pią 7:20, 19 Lip 2024 Temat postu: |
|
|
Emkę mam na maluchu zrobiona fajnie chodzi bardzo miękka i miła dla ucha praca. Niemniej drogi gips wstawienie tuleji to 800 od dziory policz jeszcze resztę zakup tłoków zaworów, planowanie, zrobienie prowadnic, wyrównanie wysokości cylindrow, planowanie głowic i korekcja podkowy w głowicy. Myślę że że 3 tys cie wyniesie.
Możesz pujsc jeszcze droga duels mam tłoki zawory w K750 fajnie to lata. Zawory lżejsze od parandowskich do tego niemagnetyczne. Tłoki mają 3 pierścienie i są lżejsze od algrzmotow. Zrobiłem na 8 setek i nie puchną. Syn tym jeździ i raczej kacha lekko nie ma. Nic się z tym nie dzieje. Dodam że wał też mam duels.
Zrobienie takiego zestawu cylindrów na duelsie warto wziąć pod uwagę ja osobiście polecam i naprawdę mocno bym się teraz zastanowił czy Fiat czy duels. No i do tego różnica w kosztach. O połowę z kosztów można zejść. |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 12:47, 29 Lip 2024 Temat postu: |
|
|
Steegen napisał: | Myślę że że 3 tys cie wyniesie.
|
Tylko ja już większość kosztów juz dawno temu poniosłem. Tuleje krotoszyńskie wstawił Dawid_1981 (jak jeszcze tu był i się udzielał). Tłoki 126p, pierścienie i sworznie zakupione. Głowice przystosowane. Została tylko do zrobienia tulejka w korbowodzie na fi 20 (jest w trakcie realizacji)
Dzisiaj pewnie poszedł bym sugerowaną drogą Duellsa ...
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Pon 12:49, 29 Lip 2024, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|