Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GAVO77
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 1:28, 02 Sie 2011 Temat postu: Szklanki/tylne koło M 72 |
|
|
Witajcie.
Jestem nowy na forum, M-kę nabyłem niedawno.
Pojęcie jako-takie o mechanice mam, ale nie chcę niepotrzebnie nic zniszczyć. Jest to moja pierwsza maszyna na suwakach.
Poszukuję informacji/zdjęć jak je zdemontować bez "demolki".
Chcę sprawdzić czy są ok, wymyć w środku, zdiagnozować, nasmarować.
Mam wrażenie, że albo rama jest skoszona, albo łożyska w kole wywalone. Generalnie chodzi o to, że koło jest "za blisko" kardana.
Przy wkładaniu osi koła trzeba było ścisnąć ściskiem stolarskim suwak od strony kosza by weszła ośka. Do tego wychodzi z dolnego mocowania od str kardana... (szklanka)
Proszę jeszcze o info o dystansowanie silnika, czy oryginalnie dystansy są 4 czy 2?
Może ktoś z Was miał podobny problem ze swoim sprzętem?
Pozdrawiam
Gavo |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 12:25, 02 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Po jednym dystansie na szpilkę. Dając dystanse po lewej stronie silnika zwiększysz odległość koła od wałka, może to wystarczy. pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:45, 02 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | Po jednym dystansie na szpilkę. Dając dystanse po lewej stronie silnika zwiększysz odległość koła od wałka, może to wystarczy. pozdrawiam |
Dodatkowo dystans w kole lub zabieraku dyfra jest za krótki i dlatego tłucze szprychami o szklankę.
Masz krzywe mocowania suwaków to je z grubsza wyrównaj. Samochodowy lewarek olejowy plus palnik i juz będzie lepiej.
Same suwaki a raczej ich sztyce do góry demontuje sie wysuwając od dołu do góry po uprzednim odkręceniu dwóch śrub na stronę.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 13:49, 02 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
GAVO77
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:59, 02 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Panowie, dziękuję za informację.
to tadzioh
Jaka oryginalnie jest grubość dystansów?
Znalazłem tylko jeden, dorobiony z rury od C.O.
to Prince
Proszę jeszcze dla uściślenia o powiedzenie.
luzujemy obie śruby na górnej i dolnej obejmie suwaka a następnie od dołu
pukamy by oś suwaka wyszła od dołu do góry? |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 21:39, 02 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jutro rano zmierzę tulejkę i napiszę ale coś ok. 1,5cm. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Śro 12:16, 03 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Rano trochę się wydłużyło, tulejki mają 12mm długości pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
|