Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szklanki/tylne koło M 72

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GAVO77




Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 1:28, 02 Sie 2011    Temat postu: Szklanki/tylne koło M 72

Witajcie.

Jestem nowy na forum, M-kę nabyłem niedawno.
Pojęcie jako-takie o mechanice mam, ale nie chcę niepotrzebnie nic zniszczyć. Jest to moja pierwsza maszyna na suwakach.
Poszukuję informacji/zdjęć jak je zdemontować bez "demolki".
Chcę sprawdzić czy są ok, wymyć w środku, zdiagnozować, nasmarować.

Mam wrażenie, że albo rama jest skoszona, albo łożyska w kole wywalone. Generalnie chodzi o to, że koło jest "za blisko" kardana.
Przy wkładaniu osi koła trzeba było ścisnąć ściskiem stolarskim suwak od strony kosza by weszła ośka. Do tego wychodzi z dolnego mocowania od str kardana... (szklanka)

Proszę jeszcze o info o dystansowanie silnika, czy oryginalnie dystansy są 4 czy 2?
Może ktoś z Was miał podobny problem ze swoim sprzętem?

Pozdrawiam
Gavo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 12:25, 02 Sie 2011    Temat postu:

Po jednym dystansie na szpilkę. Dając dystanse po lewej stronie silnika zwiększysz odległość koła od wałka, może to wystarczy. pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 13:45, 02 Sie 2011    Temat postu:

tadzioh napisał:
Po jednym dystansie na szpilkę. Dając dystanse po lewej stronie silnika zwiększysz odległość koła od wałka, może to wystarczy. pozdrawiam

Dodatkowo dystans w kole lub zabieraku dyfra jest za krótki i dlatego tłucze szprychami o szklankę.
Masz krzywe mocowania suwaków to je z grubsza wyrównaj. Samochodowy lewarek olejowy plus palnik i juz będzie lepiej.
Same suwaki a raczej ich sztyce do góry demontuje sie wysuwając od dołu do góry po uprzednim odkręceniu dwóch śrub na stronę.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 13:49, 02 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GAVO77




Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:59, 02 Sie 2011    Temat postu:

Panowie, dziękuję za informację.

to tadzioh
Jaka oryginalnie jest grubość dystansów?
Znalazłem tylko jeden, dorobiony z rury od C.O.

to Prince
Proszę jeszcze dla uściślenia o powiedzenie.
luzujemy obie śruby na górnej i dolnej obejmie suwaka a następnie od dołu
pukamy by oś suwaka wyszła od dołu do góry?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 21:39, 02 Sie 2011    Temat postu:

Jutro rano zmierzę tulejkę i napiszę ale coś ok. 1,5cm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Śro 12:16, 03 Sie 2011    Temat postu:

Rano trochę się wydłużyło, tulejki mają 12mm długości pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin