Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 15:02, 01 Lis 2012 Temat postu: Szeroka opona w Uralu. |
|
|
Dla tych, co lubią zapiąć na tył szeroki kapeć, polecam następujące rozwiązanie. Potrzebujemy uralowską falbanę, obręcz 18", szprychy od Urala do koła 19" i dobrego tokarza.
Rozcinamy bęben i wspawujemy tulejkę o długości 29-30mm.
Oczywiście musimy dorobić nową tulejkę rozpierającą łożyska stożkowe w kole, dłuższą o te 30mm. Należy też lekko stoczyć ośkę koła tak, by wchodziła głębiej w koło. Tak przerobione koło nadaje się doskonale do ramy uralowskiej. Po założeniu opony 120/90-18 zostaje jeszcze ok 8mm luzu pomiędzy oponą a wałkiem kardana, a sam kardan pracuje prosto i bez załamań. Oczywiście, żeby nie było tak słodko, koło należy zakładać razem z dyfrem, inaczej nie wchodzi - no, ale sami wiecie - nie ma nic za darmo |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:47, 01 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Czysto teoretycznie bo jakby zupełnie nie moja dziedzina.
Tokarz wykonał cały wkład piasty?- jesli tak to jaki był koszt.
Dotychczasowym problemem przy montażu nowych piast ( tak samo w fabryce) było jej centryczne zanitowanie w bębnie- skutkowało to pulsowaniem pod dźwignią hamulca. Można było to zjawisko trochę ucywilizować tocząc zmontowany element z osi koła w miejscu pracy okładzin szczęk.
I najważniejsze. Po co - nie neguję, tylko pytam z ciekawości. Chodzi o względy estetyczne czy o prowadzenie motocykla. Czyli jeśli jakieś praktyczne obserwacje czy sie lepiej prowadzi itp
Dodano
Okej. Doczytałem ze została wspawana tulejka w środek. Jeśli tak to też interesująca jest sama metoda wycentrowania spawanych elementów.
Zaznaczam, ze pytam z ciekawości - kiedyś trzeba było sobie radzić bo pół-bebnów do emek nie było. Wtedy robiło sie różne regeneracje np piastę z urala przekładało do bębnów emek itd
Teraz problemem mam taki- czy i jak można zregenerować bęben starych k-750W. Znacznie trudniej to zrobić niż przy stalowych produktach IMZ ( falbany i półbebny ).
Zastanawia mnie czy można przyspawać nowy zabierak, albo nadłożyć materiał i wykonać wielowypust na nowo.
Jak zaśmiecam temat to wywal
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 15:55, 01 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 17:45, 01 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam to przy szerokim kole w Uralu wałek nie był problemem a wąski wahacz. Stosunkowo łatwo można przesunąć silnik i podfrezować dekielek dyfra, ale pancerny wahacz był odporny na modyfikacje.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 19:17, 01 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja używam takiej przeróbki w sporcie, ale często czytałem, że komuś tam się koło nie mieści, toteż podałem praktyczny sposób eliminacji problemu bez narażania wałka kardana na pracę przy wychyleniu spowodowanym przesuwaniem silnika.
Nie próbowałem regenerować bębnów Dniepra ani K-750, ale jak chcesz, to możemy ci przywieźć ze wschodu stalowe tulejki z wielowypustem, które były potem zalewane aluminium - pozostałoby tylko znaleźć odlewnię |
|
Powrót do góry |
|
|
zorg
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Śro 21:25, 07 Lis 2012 Temat postu: Re: Szeroka opona w Uralu. |
|
|
brzytwa napisał: | Dla tych, co lubią zapiąć na tył szeroki kapeć, polecam następujące rozwiązanie. Potrzebujemy uralowską falbanę, obręcz 18", szprychy od Urala do koła 19" i dobrego tokarza.
|
Sposób bardzo ciekawy. Mógłbyś dla pełni obrazu wskazać paluszkiem którą felgę 18" stosujesz i jaką do niej oponę zakładasz. A jak zamieściłbyś fotkę tego wszystkiego to juz całkiem byłoby super.
Ostatnio zmieniony przez zorg dnia Śro 21:29, 07 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pią 20:26, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Obręcz 18" od Dniepra. Od Urala i tak mało kto dostanie, widziałem taką raz w życiu. A opona to już chyba pisałem, Mitas 120/90-18 C-18, tzw rzeźnik.
Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Pią 20:28, 09 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|