Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nowoa
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 95 Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: darłowo
|
Wysłany: Nie 19:58, 13 Mar 2016 Temat postu: sworzeń tłoka k-750 |
|
|
Witam serdecznie czy w motocyklu K-750 sworzeń tłoka jest pływający w tłoku i główce korbowodu?[/code]
Ostatnio zmieniony przez nowoa dnia Nie 19:59, 13 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Nie 20:17, 13 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Raczej nie jest pływający. W tłok sworzeń jest wciskany a pacuje tylko względem tulejki korbowodowej. |
|
Powrót do góry |
|
|
nowoa
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 95 Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: darłowo
|
Wysłany: Nie 20:36, 13 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Pytam dlatego że w starych tłokach pływa w tłoku i główce natomiast w nowych ruskich w tłok trzeba wprasować a w główce korbowodu jest łożyskowany tylko jak to przewidywał konstruktor? |
|
Powrót do góry |
|
|
nagar
Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 78 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 21:38, 13 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
W tłokach z Almotu sworznie są pływające. A Almot robi tłoki zgodnie z oryginałem. Sworznia nie wolno wybijać ani wbijać. Tłok przed wyjęciem sworznia jak i przy wkładaniu sworznia ma być mocno nagrzany. |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 23:44, 13 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj rozbierałem silnik od K750 i sworznie były osadzone dosyć luźno - co prawda palcem nie dało się ich wysunąć ale delikatnie pobijając przez drewniany kołeczek wyszły bez żadnych oporów. Sworznie były jakieś dziwne o podejrzanie cienkich ściankach. Co prawda rozbierałem 3 ruskie silniki i w każdym była inna historia
Ale to może być specyfika konkretnego rodzaju tłoków.
Tutaj fajny filmik o tłokach do rusłanów FILM WYMIANA TŁOKÓW.
Cały kanał to po kolei wszystkie zabiegi jakie należy wykonać przy remoncie silnika M72 czy K750. Całość po rosyjsku, jak ktoś nie zna to i tak zrozumie bo facet bardzo obrazowo wszystko tłumaczy. |
|
Powrót do góry |
|
|
nowoa
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 95 Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: darłowo
|
Wysłany: Pon 5:49, 14 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Z filmu wynika że na główce korbowodu tylko w tłoku ewidentnie widać otwory do smarowania sworznia co oznaczało by że też powinno pływać w tłoku |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 9:06, 14 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
No właśnie w tym silniku, który rozbieram tłoki mają otwory do smarowania sworznia a np. w poprzednim silniku były takie najtańsze ruskie aluminiowe tłoki bez otworów do smarowania. Zależy to pewnie od jakości materiału użytego do produkcji tloków. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 14:33, 14 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Oki to podsumuje:)))
Są trzy rodzaje połaczen tlok-korbowód.
1.Sworzen pacuje w głowce korby a w tloku siedzi ciasno-ruchole.
2.Sworzeń pracuje w tloku a w korbowodzie jest na stale i montuje sie go poprzez podgrzanie korbowodu i szybkie wsuniecie na odpowiedna glebokość sworznia.
3.Polaczenie gdzie sworzen sie kreci i w tulejce korbowodu i w tloku i taki wlasnie połączenie jest często stosowane przy bardzo wysilonych jednostkach napędowych.
Ważne zeby luzu nie bylo i jazdaaaaaaaaaaaaa... dopuszczalny luz wynosi od 5 do 14 mikronów zazwyczaj ale w rusku polecam na korbie 10 mikronów czyli 0,01mm .
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 11:17, 15 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
nowoa
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 95 Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: darłowo
|
Wysłany: Wto 5:56, 15 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
I już wszystko wiem serdecznie dziękuję 👍 |
|
Powrót do góry |
|
|
|