Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motorus
Dołączył: 03 Sty 2016 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:21, 09 Lut 2016 Temat postu: sworzeń klawiatury plus tulejka |
|
|
Podczas regulacji luzów zaworowych w moim cudaku stwierdziłem, że luz między sworzniem a konikiem jest zbyt duży aby to ustawiać na 5 setek. Po rozmontowaniu zestawu ssącego stwierdziłem że sworzeń jest mocno wyrobiony, całość należy zregenerować, tym bardziej że koszt nowych to 9 dyszek razy cztery. Mam dobrego majstra proponuje mi sworzonki plus tulejki za półtorej stówki. Sworznie i tul. mat. 15Hm, nawęglanie, hartowanie, szlifowanie, twardość nie mniej niż 50 HRC.Tulejk brazowei w konikach o dziwo nie są wyrobione. Czy mój tok myślenia jest poprawny, Może macie inne zdanie w tej sprawie. A może będzie kto chętny to wytarguje co nieco za drugi komplet. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 21:29, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Plan dobry jezli to bedzie tak zrobione:))))) i megaaaaaaaaaaaaaaaa tanio:)))).
Mysle ze nie ma potrzeby tego nawet tak robic bo nawet z materiau 40H jakby zrobil i zahartowal bez odpuszczanie tez by bylo bo tam zadnych mega sil nie ma tylko odpornosc na ścieranie.
Jeszcze daj mu śruby mocujące i niech to dopasuje tez na otworach do śrub.
Jak to ładnie zrobisz i na szerokości tez dasz te podkładki faliste sprężynowe żeby nie miało luzu na boki to luz ustaw na 0,1 bo tak bezpieczniej ze nie podeprze zaworu i nie wypali .Zawsze większy luz lepiej niż mniejszy bo dłużej pojeździsz a ze lekko będzie poklepywać to tam lajt.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 21:34, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
motorus
Dołączył: 03 Sty 2016 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:52, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ooo. To dzięki, myślałem, że nie umie szukać w necie. Jutro zamawiam. Materiał 15 Hm dobry, po takiej obróbce bardziej odporny na ścieranie jak 40 H. A mi zostanie jeszcze szlifowanie podpórek i konika, bo czoła też są wyrobione i dopasowanie tulejek dystansowych, aby całość miała wym 81 mm. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 7:11, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
motorus napisał: | Ooo. To dzięki, myślałem, że nie umie szukać w necie. Jutro zamawiam. Materiał 15 Hm dobry, po takiej obróbce bardziej odporny na ścieranie jak 40 H. A mi zostanie jeszcze szlifowanie podpórek i konika, bo czoła też są wyrobione i dopasowanie tulejek dystansowych, aby całość miała wym 81 mm. |
Noo napewno 15HM bedzie bardziej odporne ale pamietaj ze podczas nawęglania np.gazowego po godzinie wnika tylko 0,1mm warstwy nawęglonej i zeby to tak mialo 0,3 co najmniej .Dlatego sie dziwie ze tak tanio ale najwidoczniej bedzie to robione z innymi elementami w piecu przy okazji ). |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 21:12, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie w Uralu wszystkie koniki zbiłem na jeden wymiar na otworówce, na ośki grubo chrom techniczny i przeszlifowane na 0.08 mm nic się nie przyciera i zapierdyla. Za cztery koniki zapłaciłem 350zł . |
|
Powrót do góry |
|
|
motorus
Dołączył: 03 Sty 2016 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:06, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Podpowiem jak przy niewielkim zaangażowaniu środków finansowych zregenerować dzwigienki zaworowe. Przy remoncie głównym regenerujemy wał, głowice, cylindry,nowe tłoki, a dzwigienki pomijamy, ponieważ wytrzymują zazwyczaj trzy kolejne szlify. A pózniej są w takim samym opłakanym stanie jak moje. Na aukcji poniżej znalazłem pręciki chromowane które mają zastosowanie w tłoczyskach siłownika. Wymiar fi 15 f7 zapewnia lekko wciskane pasowanie w podpórkach. Tokarz przerabia sposób smarowania, wiercąc otworek fi3,5 z pogłębieniem od czoła na glebokość 26 mm do kanałka smarnego, w ktorym robimy otworek fi 2,5 na przelot. Robimy dwa zafrezowania zabezpieczające przed wysunięciem sworzonka. Dochodzi jeszcze wykonanie tulejki dystansowej z żeliwka drobnoziarnistego, a nie stalowej! jak pisałem w pierwszym poście. Nie znalazłem jeszcze sprężynowych podkładek dystansowych, które też są troche zdeptane.
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 22:32, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A ja Ci podpowiem jak zrobic niezniszczalne dzwigienki hahaaha:)))).Przeszlifwac na otworówce ,dorobic twarde sworznie naweglone i przeszlifowac i wywiercic otworek zczola i boku na smarowanie i zastosowac igielki lozyskowe jedna obok drugiej jak o jest w bmw r100 czy r80 a nawet w silniku bmw r51 wersja sport z 38 roku w ktorym to wyglada do dzisiaj idealnie bo sam widzialem.Dystansujesz i dajesz podkladki faliste sprezynowe miedzy dwa rzedy igielek pierscien dystansowy i betonnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 22:35, 23 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
motorus
Dołączył: 03 Sty 2016 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:45, 24 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ja opisałem wersje ekonomiczną, można sie bawić i w igiełki, ale to już nie będzie wersja ekonomiczna. A poza tym konik na tulejce brązowej to lepsze rozwiązanie, bo igiełki w żeliwie nie hartowanym długo nie polatają. Trzeba byłoby wstawic bieżnie pod igiełki. Rusek to nie bmw. Eee tam, to ma być proste rozwiązanie, takie też było założenie konstruktorów. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 20:04, 24 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Konik napewno nie jest zeliwny )) bo jakby byl to by sie rozlecial szybciej niz ci sie wydaje:))))) .
Koniki to odlew staliwny i są twarde )))) |
|
Powrót do góry |
|
|
motorus
Dołączył: 03 Sty 2016 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:34, 24 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
żeliwko. Planowałem dzisiaj wyrobione czoła koników, mięciutkie sypie się. Hartowana jest tylko końcówka która współpracuje z trzonkiem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 21:02, 24 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jak sie sypalo to byc moze zeliwo sferoidalne hartowane z przemianą izotermiczną bo ten rodzaj zeliwa moze zastąpić staliwo a nawet niektóre odkuwki stalowe.Ogolnie jak sie sypie to jakieś zeliwo:))).JAk dla mnie ten element powinien być wytrzymaly i nie kruchy a z zeliwa sa waly ktore pekają .walki rozrzadu tez pekają wniektórych samochodach a w wyslilonych jednostkach juz są odkuwane korby czy waly ze stali 40HM i to juz jest beton.
Przerabialem kiedys regulacje z m7 na m8 i gwintownik na tym padal i wiertlo kobaltowe na wolnych obrotach i smarowidle terebor tez mialo problemy:))).
Być moze jedne koniki sa staliwne inne zeliwne -trzeba sie przyjrzeć ))).
Przy okazji polecam ten srodek do gwintowania i wiercenia w twardych materialach:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj chodzi bezposrednio bez tulejki lozyskowej na iglach
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 21:40, 24 Lut 2016, w całości zmieniany 5 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
motorus
Dołączył: 03 Sty 2016 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:14, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Używam płynu terebor, trochę śmierdzi jak dostanie temperatury, jest dobry, a szczególnie przydatny przy gwintowaniu stali kwasoodpornych. Drogi. Dzisiaj pewnie mało kto wie do czego używało się pokostu, łoju, albo oleju rzepakowego. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 21:26, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Nooo dokladnie ))) hihi ale do gwintowania w aluminium najlepiej idzie w jagodziance na kościach czyli niebieskim denaturacie )) |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Czw 23:46, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A jakie dajesz pasowanie igły/oś Dawidzie (z tego co wyczytuję na igłach beemkowskich)? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 12:45, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
W ksiązce Cichowskiego masz tablice numer 15 )) |
|
Powrót do góry |
|
|
|