Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Pią 13:25, 12 Lip 2013 Temat postu: Świece zapłonowe |
|
|
Jakie świece polecacie do urala? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 13:30, 12 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ja jeżdżę na: NGK BP4HS
Ale uwaga - NGK po wkręceniu muszą być wygrzane. Te świeczki nienawidzą, jak po wkręceniu odpali się moto i zaraz zgasi. Wkręcasz i jeździsz przynajmniej 20min. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 14:26, 12 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Zadne swiece tego nienawidza:))) najlepiej polozyc na gazieprzed wkreceniem na 15 min niech sie wypali |
|
Powrót do góry |
|
|
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Pią 16:42, 12 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dziękuję! |
|
Powrót do góry |
|
|
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Sob 9:39, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: | Zadne swiece tego nienawidza:))) najlepiej polozyc na gazieprzed wkreceniem na 15 min niech sie wypali |
Dawid, możesz napisać coś więcej o tym wygrzaniu na gazie?
Czy mógłbyś podać symbol tej świecy Denso?
Dzięki
Ostatnio zmieniony przez astacus dnia Sob 9:56, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 10:17, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No kladziesz na palniku gazowym zeby elektroda i okolice gwintu swiecy byly w plomieniu i czekasz 15min i pozniej sciagasz i kladziesz zeby wystyglo sobie powoli na powietrzu a jak juz wystygnie bierzesz szczotke druciana i wyczysc ladnie i wkrecaj:))).
Szczegolnie przy silnikach 2T sie to stosuje bo tam swiece wyjatkowo padaja dlatego nigdy juz nie kupie 2T typu jawa hahaha.
Ogolnie trzeba zagrzac silnik do temperatury wypalania swiecy i wtedy nie ma problemu a jak bedziesz sobie tak na chwile odpalal i gasil i tak przez kilka dni np w zime to pewnego dnia juz nie odpalisz:))).Siada czarny nagar na elektrodach i swieca ma przebicie a wtedy czasami pomaga wymycie w benzynie i wypalenie na gazie lub palnikiem gazowym.
Odnosnie odpowiednika denso do tego symbolu ngk co klapek podal to poszukaj na necie lub z katalogu ci dobierze w hurtowni typu intercars,stachura,fota.
Ja smigam ale dolniakiem na NGK lub Denso.Ngk b6hs-denso zaczyna sie na W22 i cos dalej ale nie pamietam.
Koszt swiecy kolo 10 zl:))) pozdro
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 10:36, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 11:23, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dawid mylisz dwa problemy. Jak nowa świeca dostanie przebicia to wypalanie nad gazem nic nie da, podobnie wypalanie nowej świecy może tylko jej zaszkodzić. W wypadku starej wypalanie powoduje spalenie nagaru i ułatwia jego usunięcie. Zabieg ten jednak sprawdza się bardziej w silnikach dwusuwowych które pracują na mieszance paliwa z olejem. Nagar powstaje głównie z niespalonych podczas pracy resztek oleju. Trzeba trzymać się zasady że po odpaleniu trzeba silnik dogrzać. NGK czy Denso bardzo czułe są na takie niedogrzanie i zdecydowanie łatwiej dostają przebicia od Iskry czy ruskich. Zaletą jest mocniejsza iskra i większa odporność na wypalenie.
Wojtek
PS
Pojawiło się sporo podróbek świec NGK, potrafią się rozpaść przy wkręcaniu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Sob 11:27, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
WF 20 TT
oznaczenie świeczek denso
Ostatnio zmieniony przez Michal_ dnia Sob 11:31, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Sob 15:52, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie!
Idę właśnie trochę pokręcić przy Iwanie... na jazdę nie liczę, ale kto to wie, jak nie na Uralu, to może wieczorem przy sobocie jakąś ruską piosenkę zanucę
Pozdrawiam! |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 17:31, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Chodzi o pierwsze zagrzanie swiecy po odpaleniu jak sie wkreci nowa i dlatego ten zabieg sie stosuje bo jak swieca sie juz zagrzeje to pozniej juz jest bardziej odporna na przebicie.I napisze po raz kolejny:))) jestem praktykiem i jezeli cos pisze to znaczy ze temat przerobilem na wlasnej skorze.Wiele osob wkrecalo swiece i odpalilo motocykl na minute i zgasilo a na drugi dzien juz nie odpalil szczegolnie w japonskich szlifierkach.
Kiedys robilem honde cbr ktora tak wlasnie zostala odpalana .Wykrecilem swiece wygrzalem na gazie ,wyczyscilem i od strzala odpalila.
Ogolnie jak wyrecam nowa swiece to moto chodzi 20 min na wolnych az sie dobrze zagrzeje.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 17:39, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 17:51, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No to odpowiem na tym samym przykładzie. Odpaliłem na zlocie moją własną Honde CBR 600F aby ją przeparkować pod zadaszenie bo strasznie lało. Przejechałem zimną na ssaniu może 200m i zgasiłem. Następnego dnia już nie odpaliłem. Wypalanie świec nad gazem nic nie dało. Miałem jedną używaną dobrą na zapasie i gdyby nie znalazł się człowiek co miał między innymi takie świece na sprzedaż to bym został w Szklarskiej do momentu przysłania świec z Krakowa. Świece miały przejechane 5 tyś i jak dostały przebicia to koniec.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 17:59, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Bo z tym jest tak ze raz sie uda a raz nie i co tu wiecej filozofie robic???)) Zasada jest wiadoma ze jak sie zapala to sie zawsze grzeje moto:))) w ruskim oczywiscie to nie ma takiego znaczenia a w japoni jak pisalem ma duze:))).
A jedne z najlepszych swiec na swiecie to speedfire -amerykanckie haha:))
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 18:02, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19:10, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem w tym wypadku większe ma znaczenie jakie to świece jak marka pojazdu. Tych amerykańskich nie znam, nie miałem z nimi do czynienia.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 19:38, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Moim zdaniem w tym wypadku większe ma znaczenie jakie to świece jak marka pojazdu. Tych amerykańskich nie znam, nie miałem z nimi do czynienia.
Wojtek |
Znajomy ktory robil silniki do modeli samolotow wlasnie na tych swiecach cwiczyl swoje wynalazki:))).
Ale tu jest forum od rucholi hahaha:))) i lepiej pisac o rucholkach:)))
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 19:40, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
mirsa
Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kuj-pomorskie
|
Wysłany: Sob 20:11, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
dorzucę swoje do tej dyskusji , ja poganiam na polskich iskrach f55,mam też w zapasie f 65 i f75 , kiedyś jak jeździłem junakiem i emką to tylko na iskrach bo innych nie było a dzisiaj dorwać iskry już nie tak łatwo bo w sklepach królują ngk (przynajmniej w bydgoszczy) , próbowałem też jeżdzić na a11 ruskich i niemieckich beru ale iskry są najlepsze. |
|
Powrót do góry |
|
|
|