Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Świece zapłonowe
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Pią 13:25, 12 Lip 2013    Temat postu: Świece zapłonowe

Jakie świece polecacie do urala?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 13:30, 12 Lip 2013    Temat postu:

Ja jeżdżę na: NGK BP4HS
Ale uwaga - NGK po wkręceniu muszą być wygrzane. Te świeczki nienawidzą, jak po wkręceniu odpali się moto i zaraz zgasi. Wkręcasz i jeździsz przynajmniej 20min.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 14:26, 12 Lip 2013    Temat postu:

Zadne swiece tego nienawidza:))) najlepiej polozyc na gazieprzed wkreceniem na 15 min niech sie wypali
Powrót do góry
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Pią 16:42, 12 Lip 2013    Temat postu:

Dziękuję!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Sob 9:39, 13 Lip 2013    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Zadne swiece tego nienawidza:))) najlepiej polozyc na gazieprzed wkreceniem na 15 min niech sie wypali


Dawid, możesz napisać coś więcej o tym wygrzaniu na gazie?
Czy mógłbyś podać symbol tej świecy Denso?
Dzięki


Ostatnio zmieniony przez astacus dnia Sob 9:56, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 10:17, 13 Lip 2013    Temat postu:

No kladziesz na palniku gazowym zeby elektroda i okolice gwintu swiecy byly w plomieniu i czekasz 15min i pozniej sciagasz i kladziesz zeby wystyglo sobie powoli na powietrzu a jak juz wystygnie bierzesz szczotke druciana i wyczysc ladnie i wkrecaj:))).
Szczegolnie przy silnikach 2T sie to stosuje bo tam swiece wyjatkowo padaja dlatego nigdy juz nie kupie 2T typu jawa hahaha.
Ogolnie trzeba zagrzac silnik do temperatury wypalania swiecy i wtedy nie ma problemu a jak bedziesz sobie tak na chwile odpalal i gasil i tak przez kilka dni np w zime to pewnego dnia juz nie odpalisz:))).Siada czarny nagar na elektrodach i swieca ma przebicie a wtedy czasami pomaga wymycie w benzynie i wypalenie na gazie lub palnikiem gazowym.
Odnosnie odpowiednika denso do tego symbolu ngk co klapek podal to poszukaj na necie lub z katalogu ci dobierze w hurtowni typu intercars,stachura,fota.
Ja smigam ale dolniakiem na NGK lub Denso.Ngk b6hs-denso zaczyna sie na W22 i cos dalej ale nie pamietam.
Koszt swiecy kolo 10 zl:))) pozdro


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 10:36, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 11:23, 13 Lip 2013    Temat postu:

Dawid mylisz dwa problemy. Jak nowa świeca dostanie przebicia to wypalanie nad gazem nic nie da, podobnie wypalanie nowej świecy może tylko jej zaszkodzić. W wypadku starej wypalanie powoduje spalenie nagaru i ułatwia jego usunięcie. Zabieg ten jednak sprawdza się bardziej w silnikach dwusuwowych które pracują na mieszance paliwa z olejem. Nagar powstaje głównie z niespalonych podczas pracy resztek oleju. Trzeba trzymać się zasady że po odpaleniu trzeba silnik dogrzać. NGK czy Denso bardzo czułe są na takie niedogrzanie i zdecydowanie łatwiej dostają przebicia od Iskry czy ruskich. Zaletą jest mocniejsza iskra i większa odporność na wypalenie.
Wojtek

PS
Pojawiło się sporo podróbek świec NGK, potrafią się rozpaść przy wkręcaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Sob 11:27, 13 Lip 2013    Temat postu:

WF 20 TT

oznaczenie świeczek denso


Ostatnio zmieniony przez Michal_ dnia Sob 11:31, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Sob 15:52, 13 Lip 2013    Temat postu:

Dzięki Panowie!
Idę właśnie trochę pokręcić przy Iwanie... na jazdę nie liczę, ale kto to wie, jak nie na Uralu, to może wieczorem przy sobocie jakąś ruską piosenkę zanucę Rolling Eyes

Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 17:31, 13 Lip 2013    Temat postu:

Chodzi o pierwsze zagrzanie swiecy po odpaleniu jak sie wkreci nowa i dlatego ten zabieg sie stosuje bo jak swieca sie juz zagrzeje to pozniej juz jest bardziej odporna na przebicie.I napisze po raz kolejny:))) jestem praktykiem i jezeli cos pisze to znaczy ze temat przerobilem na wlasnej skorze.Wiele osob wkrecalo swiece i odpalilo motocykl na minute i zgasilo a na drugi dzien juz nie odpalil szczegolnie w japonskich szlifierkach.
Kiedys robilem honde cbr ktora tak wlasnie zostala odpalana .Wykrecilem swiece wygrzalem na gazie ,wyczyscilem i od strzala odpalila.
Ogolnie jak wyrecam nowa swiece to moto chodzi 20 min na wolnych az sie dobrze zagrzeje.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 17:39, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 17:51, 13 Lip 2013    Temat postu:

No to odpowiem na tym samym przykładzie. Odpaliłem na zlocie moją własną Honde CBR 600F aby ją przeparkować pod zadaszenie bo strasznie lało. Przejechałem zimną na ssaniu może 200m i zgasiłem. Następnego dnia już nie odpaliłem. Wypalanie świec nad gazem nic nie dało. Miałem jedną używaną dobrą na zapasie i gdyby nie znalazł się człowiek co miał między innymi takie świece na sprzedaż to bym został w Szklarskiej do momentu przysłania świec z Krakowa. Świece miały przejechane 5 tyś i jak dostały przebicia to koniec.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 17:59, 13 Lip 2013    Temat postu:

Bo z tym jest tak ze raz sie uda a raz nie i co tu wiecej filozofie robic???Smile)) Zasada jest wiadoma ze jak sie zapala to sie zawsze grzeje moto:))) w ruskim oczywiscie to nie ma takiego znaczenia a w japoni jak pisalem ma duze:))).
A jedne z najlepszych swiec na swiecie to speedfire -amerykanckie haha:))


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 18:02, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 19:10, 13 Lip 2013    Temat postu:

Moim zdaniem w tym wypadku większe ma znaczenie jakie to świece jak marka pojazdu. Tych amerykańskich nie znam, nie miałem z nimi do czynienia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 19:38, 13 Lip 2013    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Moim zdaniem w tym wypadku większe ma znaczenie jakie to świece jak marka pojazdu. Tych amerykańskich nie znam, nie miałem z nimi do czynienia.
Wojtek

Znajomy ktory robil silniki do modeli samolotow wlasnie na tych swiecach cwiczyl swoje wynalazki:))).
Ale tu jest forum od rucholi hahaha:))) i lepiej pisac o rucholkach:)))


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 19:40, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
mirsa




Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kuj-pomorskie

PostWysłany: Sob 20:11, 13 Lip 2013    Temat postu:

dorzucę swoje do tej dyskusji , ja poganiam na polskich iskrach f55,mam też w zapasie f 65 i f75 , kiedyś jak jeździłem junakiem i emką to tylko na iskrach bo innych nie było a dzisiaj dorwać iskry już nie tak łatwo bo w sklepach królują ngk (przynajmniej w bydgoszczy) , próbowałem też jeżdzić na a11 ruskich i niemieckich beru ale iskry są najlepsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin