Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Śro 20:59, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
nareszcie dorwałem K 68 pekar i zajebiaszczo w końcu ustawiłem i dolne i pozostałe obroty (iglica na drugi ząbek od dołu - czyli wysoko), w końcu pojeździłem moim uralem....ale... ale właśnie. NGK B5 ES wystarczyły na 20 min. NGK B4ES na 15 min. Iskra 95 na 10 min, a Iskra 75 na 30 min jazdy
Mam jeszcze denso 16 ale już palce mnie piekły od wymiany i nie dałem rady spróbować. O co chodzi? trochę za szybko padają! Na początku było ubogo, bo elektrody prawie białe a i jak odpalałem, to od razu pełna pyta, żeby wygrzać porządnie, mimo wszystko pada najpierw jeden garnek (pierdzi i strzela), a za chwilę silnik chodzi tylko na wolnych i nie ma mocy wcale. po wymianie świec jest jak nówka, ale szybko sytuacja się powtarza.
podniesienie iglicy spowodowało większą moc, brunatny nalot na swiecach, ale i tak padły... jakieś pomysły? HELP! |
|
Powrót do góry |
|
|
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Śro 21:29, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Coś ze składem mieszanki i ciepłoty świec nie tak .Już nie raz pisałem że z K 68 miałem problemy i dwa komplety do du...y leżą na półce .Śmigam Katarzyną na K65 swoje spali /9-10 z koszem/ i świece suche z jasnym nalotem brązu. Ale jakie świece? No właśnie ,wcześniej miałem ich z pół wiadra różne różniste i wszystko padało jak nie po kilku, to po kilkunastu, w najlepszym przypadku po kilkudziesięciu kilometrach. Po informacji że do dolniaka najlepiej sprawdzały się stare ruskie 11 -ki, wygrzebałem z Ukraińskiej skrzynki /trochę śmieci dostałem/ takowe świece które dostałem razem z moto na Ukrainie. Wypaliłem je porządnie palnikiem do czystości. Pojawiła się ładna iskra. Świece są z 88 roku CCCP z krótkim cienkim izolatorem .Są też obecnie w sprzedaży niby wschodnie 11-ki z dłuższym wystającym izolatorem które też testowałem, ale padały jak muchy. Na tych zardzewiałych z zewnątrz świecach moto chodzi już drugi rok i nie mam zamiaru go uszczęśliwiać nowinkami. Na jednym ze zlotów militarnych znalazłem i kupiłem sobie na zapas świece CCCP z 89r.takie same jak mam obecnie założone, ale jeżdżą w koszu bo stare się spisują ok. Więc się nie zdziwiłem że te stare kosztowały po 10 zeta a te współczesne po 5 zeta. Współczesna produkcja może jest i ok ale nie wszystkie sprzęta to trawią. |
|
Powrót do góry |
|
|
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Śro 21:36, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie ja rozumiem że świeca ma prawo paść (źle dobrana ciepłota i inne tam bzdury) ale żeby po paru kilometrach? i to nie dobrana z kosmosu, ale oscylująca w wartościach zbliżonych do tych, które są zalecane. Jak ci Ruscy wcześniej jeździli jak tu 10 km przejechać nie idzie...
echhh... najorsze że popróbować będę mógł dopiero w niedzielę... praca.
ale może jakiś świec nakupię. |
|
Powrót do góry |
|
|
brylann
Dołączył: 05 Gru 2011 Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: Czw 7:47, 05 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Miałem podobnie w Uralu (była sytuacja że tylko stare rosyjskie świece pracowały) na K68 padały wszystkie, była za bogata mieszanka mimo maxymalnego zubożenia( czarne okopcone elektrody), zamówiłem kilka kompletów dysz, stestowałem i najlepiej śmiga na dyszy 80, gwint m5 o ile pamietam. Teraz mam wkręcony zamiennik czyli iskrę F55PS i objeździłem już 2 sezony i co dziwne nie klęka, złapało ładny brązowy kolorek, moto ładnie się wkręca. Dodam że koło zamachowe mam nieźle odciążone a głowice splanowane do oporu. Wolno nie jeżdżę, więc wyższe obroty o dziwo wytrzymuje. Z kolei w drugim Uralu(Cross) na gaxnikach Jikov 638 i tych samych dyszach nie pochwalę tych świec jesli chodzi o długie katowanie w terenie, po 60km padły i jak na razie powrociłem do tych z czasow CCCP. Nie wiem z czego szoszony je robiły ale są naprawdę wytrzymałe |
|
Powrót do góry |
|
|
Blaniu
Dołączył: 18 Maj 2023 Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:54, 18 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
Witam...nie chciałem zakładać nowego wątku o świecach ale mam pytanie ponieważ mój tata ma ogromny problem z palącymi świecami w Uralu IMZ 108.10. Tzn. palą mu się swieca za świecą... gaźniki wyregulowane, z tego co mówił to ostatnio miał ngk bp7HS. Czy nie są one aby za zimne? na elektrodach ciemny nalot i szzybko tracą iskrę, tak powiedzmy do kilku kilometrów. Czy możecie coś poradzić? Czy ta świecę ngk BP4hs może spróbować? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22:28, 18 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
Ja zakładam BP6HS. Ciemny nalot po kilku kilometrach to bardzo bogaty. NGK są generalnie czułe na zalanie. Gaźniki są wyregulowane, tyle że w tym wypadku do niszczenia świec
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Blaniu
Dołączył: 18 Maj 2023 Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:54, 19 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj rozmawiałem z gościem, który serwisuje motocykle i wspomniał że wyregulowanie gaźników na wolnych obrotach to nie wszystko i trzeba spróbować wymienić dysze główne bo być może za dużo paliwa idzie do mieszanki podczas jazdy. Co o tym sądzicie? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 18:15, 19 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
Wolne - dysza wolnych
Średnie - iglica
Wysokie - dysza główna
Oczywiście zmiana jednego parametru wpływa na nie tylko na dany zakres obrotów. Poszukaj książki Gaźniki Motocyklowe, Rafał Dmowski, poczytaj, lub jedź do mechanika.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Blaniu
Dołączył: 18 Maj 2023 Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:37, 19 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
właśnie obejrzałem film o regulacji tego gaźnika i zdaje się rozumiem o co chodzi...myślę z tego co mi tata opowiadał to tak też robił... Ale jeszcze przy najbliższej okazji przegadam to z Nim i zobaczymy |
|
Powrót do góry |
|
|
|