Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 21:15, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
dolniak smiga na wszystkim tylko nie irydowych ngk po 56zl sztuka hahaha po trzech dniach padla podczas jazdy porostu:))).
W uralu juz tak latwo nie ma bo tzreba mu dobrac odpowiednia cieplote:)))
Ja dorwalem kiedys iskry z PRL-u f70 hehe z czarnymi gwintami a nie niklowanymi i smigalo super.
Uwaga na NGK bo dobre są oczywiscie japonskie ale juz sa francuskie ktore tez daja rade ale pojawily sie chinskie i te trzeba omijac hehehe bo w virago 1100 padly po 2 dniach:)))
Denso mi smigaly idealnie caly sezon i mam je na zapas teraz:)))+10 innych.
Ooo i jeszcze na radzieckiech z alleee nie smigal dolniak a z jednej komprecha szla obok porcelany ale kiedys mialem statare radzieckie z lat 70 i tez smigaly.Zreszta teraz jest tyle tego ze zero problema i doktoratow nie trzeba pisac:)).
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 21:19, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Sob 23:01, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
mirsa napisał: | dorzucę swoje do tej dyskusji , ja poganiam na polskich iskrach f55,mam też w zapasie f 65 i f75 , kiedyś jak jeździłem junakiem i emką to tylko na iskrach bo innych nie było a dzisiaj dorwać iskry już nie tak łatwo bo w sklepach królują ngk (przynajmniej w bydgoszczy) , próbowałem też jeżdzić na a11 ruskich i niemieckich beru ale iskry są najlepsze. |
Jak się okazuje nie jest to problem dorwać iskry, wystarczy dobra wola i odrobinę szczerych chęci sprzedawcy w sklepie motoryzacyjnym i znajdzie takowe. Mi najpierw wciskał boscha, potem inny badziew, ale jak się uparłem to znalazł i na drugi dzień miałem i 65 i 75 i 95 iskry
Będę testował - dam znać. Puki co to kupiłem na początku tygodnia cztery iskry 95 (maluch) i wczoraj po południu działała jedna... jakaś tytanowa, bo wkręcałem ją na przemian raz do jednego garnka, raz do drugiego, regulowałem, kombinowałem, kręciłem, a ona wciąż elegancko odpalała.... a inne nie choć kupione w tym samym czasie i w tym samym miejscu...
Zdrófffffka! |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4070 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 7:01, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Iskry by robione na licencji Boscha, tak więc nie pluj na te ostatnie Złe doświadczenia miałem jedynie z Beru i PAL.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 9:16, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Iskry by robione na licencji Boscha, tak więc nie pluj na te ostatnie Złe doświadczenia miałem jedynie z Beru i PAL.
Wojtek |
Hahaha dokladnie palki nie palą )) nawet jak wyjolem z pudelka to juz nie palila:))) |
|
Powrót do góry |
|
 |
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Nie 11:20, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
właśnie wymieniłem komplet iskier 95 i po jeździłem 20 min zgodnie z zaleceniami, potem trochę poregulowałem gaźniki bo wkurzają mnie te wysokie obroty na postoju i ... jedna (lewa) padła wymieniłem ją na nową i jest ok, więc jeździłem żeby się wygrzała i padła druga(prawa)
o co chodzi? trochę za szybko. Jutro zamawiam denso... się zobaczy czy to świece czy inna zaraza jakaś |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:09, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No dobra, wkreciles iskre ale jaka ?
Liczy sie glownie cieplota swiecy.
Jesli wklejasz zdjecia swiec dla sprawdzenia ich dzialania to rob zdjecie wnetrza swiecy z elektrodami i porcelanka a nie swiece z zewnatrz - wiemy jak wygladaja.
Ogolnie wydaje mi sie ze ural powinin jezdzic na NGK BP7ES, biorac pod uwage stopien sprezania.
Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Nie 16:11, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 16:24, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Adam do urala najlepsze na lato są NGK BP4HS
a na zimniejszą porę roku czyli wczesną wiosnę i jesień NGK BP5HS
JEŻELI CHODZI O CIEPŁOTĘ ŚWIECY
BP4 jest najzimniejszą świecą w NGK czyli najlepiej oddaje ciepło
a BP 5 już jest cieplejsza i takie zakładam na wiosnę i jesień jak jest już chłodnawo
BP7ES będzie za gorąca a ponadto ma o ile się nie mylę cofniętą elektrodę główną do środka a takie ustawienie elektrody daje dobre wyniki w dwusuwach gdzie występuje mieszanka olej benzyna i przy spalaniu nagar mniej się osadza na porcelance niż przy wysuniętej elektrodzie
Nie wiem czy ktokolwiek się w tym moim pisaniu połapie
Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Nie 16:42, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 16:41, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A jeszcze jedno wszyscy producenci podając oznaczenia ciepłoty świec podają tak czym niższa cyfra tym zimniejsza świeca JEDYNIE BOSCH ROBI TO ODWROTNIE.
Zimniejsza świeca szybciej oddaje ciepło
Cieplejsza świeca wolniej oddaje ciepło
A jeszcze jedno dobiera się świece raczej do temp jej pracy niż ciśnienia w cylindrze
Gdybym się jednak w czymś mylił proszę mnie poprawić |
|
Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 20:23, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
TU JEST LINK DO STRONY GDZIE MOŻNA DOBRAĆ ŚWIECE NGK
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 20:36, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Trosze nie do konca tak ale pomylic sie mozna w tej kwestii bo to pokrecone na pierwsze spojrzenie......
[link widoczny dla zalogowanych]
A jak kupujesz iskry do urala to cos w granicy F70-F75 bo F95 badą padac nieodwracalnie.Pozdro
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 20:43, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 20:50, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie świece NGK, na gaźnikach od GS'a wyglądają tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak myślę że dodam troszkę więcej paliwa...
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Nie 20:50, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 21:13, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dodaj Klapek bo szkoda zaworów ))) tym bardziej ze urale sie mega grzeją. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4070 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21:44, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak Ural ale Dniepr woli BP6HS.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:23, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli jest dokladnie odwrotnie niz Hius napisal .
Cieplota swiecy zwieksza sie razem ze zmniejszaniam numerow, czyli swiece o oznaczeniu 4/5 sa dosc cieple w porownaniu z uzywana przeze mnie 7 / 8.
Swieca BP ma wlasnie wyciagnieta porcelanke oraz miedziany rdzen ( S ).
Literki B i E oznaczaja srednice i dlugosc gwintu ( 14 / 10 )
Moje swiece maja rowniez troszke krotszy gwint niz wasze.
Ciekawe dlaczego jest ta roznica w cieplocie swiecy, teoretycznie glowice Urala powinny sie grzac duzo nizej niz moje.
Sprezanie musi byc podobne, przy moim stopniu sprezania 7.5 : 1.
Klapek zeby ocenic lasciwie swiece musisz sprawdzic ciemna obraczke u podstawy porcelanki, gdy ma ok 2 mm to jest OK. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 18:38, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Cisnienie sprezania:
Pspr=0,125x7,5=0,9375 MPa =9,37 Bar
A w uralu cisnienie spręzania :
Pspr=0,125x6,2=0,775MPa=7,75 Bar
0,125-stala dla silników benzynowych
0,21-stala dla silników diesla |
|
Powrót do góry |
|
 |
|