Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cheguevara
Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Pią 23:47, 19 Paź 2012 Temat postu: Świece ciągle okopcone!!! |
|
|
Witam.
Chciałbym podzielić się takim problemem.Moja kaśka ciągle kopci świece,nowy komplet wystarcza na jakieś kilkadziesiąt-kilkaset km i przestają działać,nie ma iskry.Gdy ją kupiłem,paliła równo 20l/100km bo miała wysłużone gaźniki,więc te świece to była normalna rzecz,miesiąć temu kupiłem nowe PZ 28 i ciągle jest ten sam problem! Aha...i nie piszcie że nie wyregulowane.
Dodam że motór jest ok.600km po szlifie (tłoki i pierścienie Almot) i docieraniu zaworów.
Właściwie gdy nie chce zapalić to jest tylko jedna możliwa przyczyna,to znak że świeca lub świece właśnie się skończyły,wkręcam wtedy nowe i...z pierwszego. |
|
Powrót do góry |
|
|
pietroni
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Sob 4:55, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Jak pierścionki z Almotu to raczej do wymiany i to jak najprędzej. Szkoda gładzi cylindrów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Album pierścienie.
Ostatnio zmieniony przez pietroni dnia Sob 4:58, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 7:29, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładnie. Posłuchaj petroniusza a może jeszcze wystarczy tylko lekko przehonowac i wymienić pierścionki. Później będzie potrzebny pełen szlif.
Styl jazdy- np jazda na niskich obrotach, przerwa na świecy, typ świecy, kolor spalin, itp
Dobre gaźniki to jedno. Ale napisz coś o regulacji. Owszem- poziomem paliwa przy tych gaźnikach juz bawić sie nie ma co. Ale wciąż pozostaje sprawa składu mieszanki.
Tak wiec zacznij od rzeczy najprostszych, najmniej pracochłonnych do bardziej. Po kolei. Może nie wszystkie punkty trzeba przejść.
Krok pierwszy - sprawdź przerwę na zużytych swiecach- czy była odpowiednio duza.
- Kolejny to kolor spalin.
- Następny jak wchodzi i schodzi z obrotów.
- Opcjonalnie obniż iglice w gaźnikach o jeden ząbek.( w przypadku tych gaźników jest możliwość regulacji o pół- takie cwane są)
-Sprawdź kompresję
-Sprawdź spalanie oleju szacunkowo ile bierze na np 100 km po szosie.
-Zdejmij głowice. Obacz gładzie ( zdjęcia będą mile widziane) |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 8:18, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Może wystarczy przestać się kręcić w koło komina i przejechać kawałek trasy ze 100km bez przystanków z normalna prędkością (70-90km/h). W tedy sprawdzić jak wyglądają świece. Chyba że remont jest tak zrobiony że strach oddalić się dalej jak kilkaset metrów od domu.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
cheguevara
Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Sob 12:53, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Już odpowiadam,świece były różne i ruskie oryginalne i Iskra 95 i Iskra 70...
Co do regulacji gaźników to było tak:po założeniu nowych motór miał siłę tylko przy najwyższej iglicy!!i inaczej ładnie chodził tylko na jałowym,jechać już się nie dało,i przy tej najwyższej palił równo 10-11l.Więc wpadłem na pomysł żeby rozwiercić dysze o 0,1mm.Skutek był dobry,iglicę trzeba było obniżyć prawie o całą skalę,miał siłę i palił 7,5l/100km.Teraz rozwierciłem jeszcze o kolejne 0,1mm.ale już bez różnicy,pali 7,5-8l/100km z iglicą przy końcu dolnej skali(mocno opuszczona).Spalanie sprawdzałem jadąc właśnie trasą ze stałą prędkością 50-60km/h.Więc nie rozumiem dlaczego wszyscy tak chwalą te gaźniki,skoro trzeba takie kombinacje z nimi robić??
Na czarno niby nie dymi(tak jak kiedyś gdy palił 20/100).Zakładając te pierścienie wiedziałem że są do dupy ale...spieszyło mi się bo chciałem jeździć:Szlif był robiony raczej w dobrym zakładzie w Białymstoku.
Czyli co??świece są czarne od oleju a nie od benzyny????myślałem że to oznaka za bogatej mieszanki.
Aha..na nowych pierścieniach od razu był duży luz na zamku:0,5-0,6mm. |
|
Powrót do góry |
|
|
gazia
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:23, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Witam ,kolego , już sobie sam odpowiedziałeś na zadane pytanie. Sprawdź jeszcze profilaktycznie kompresje i raczej będą pierścionki do wymiany, dodatkowo warto sprawdzić aparat zapłonowy i zacząć poprawnie go używać.
Pozdrawiam Gazia. |
|
Powrót do góry |
|
|
cheguevara
Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Sob 21:17, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Aparat zapłonowy też nowy ruski oryginał.Co znaczy "poprawnie go używać"?? zapalam na późnym,jeżdżę na wczesnym,jak są jakieś szczegółowe wytyczne to chętnie je wysłucham.
A co do pierścieni to zamówię w Primie i zobaczymy,jaki luz musi być na zamku? 0,1-0,2mm? i czy pierwszy powinien być chromowany? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 22:31, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Najlepsze teraz na rynku to swiece denso i kup sobie odpowiednik deso do swiecy ngk bp6hs.Jak nie pogonisz sprzeta na dluzzsze odcinki to swieca nigdy sie nie wypali.Odnosnie pierscieni z almotu to do kosza to wywal i poszukaj pierscieni Derdy jak zjadziesz bo czasmi sie je jeszcze znajdzie albo prima.Te sprzety lubia paliwo wiec mu daj sie napic a dluzej pojezdzisz.Ja mam bardzo duza dawke paliwa i swiece ladnie wypala lekko brazowo ale mam zalozone to co trzeba w silniku. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 5:53, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
NIPPPON DENSO i NGK to japońscy producenci faktycznie znakomitych świec. Bardzo trwałe i dające mocną stabilną iskrę. Niestety bardzo czułe na zalanie, w wyniku czego łatwo dostają przebicia. Nie rokuje to dobrze przy rozwiercanych dyszach.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 11:39, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
cheguevara napisał: | ,jaki luz musi być na zamku? 0,1-0,2mm? i czy pierwszy powinien być chromowany? |
Chromowy nie jest zalecany, choć sam taki dałem... Ruskie tuleje nie są gotowe na tak twardy pierścień.
U siebie dałem luzy 0.2 na uszczelniającym i 0,3 na zgarniająco-uszczelniających. Pierścienie mam z TomRing'u. |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11:45, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Z mojego doświadczenia bardziej wytrzymałe na zalanie są DENSO, chociaż jeżdżę teraz na NGK, może dlatego że zdjąłem z półki i wkręciłem, czasami zalewam te swoje 2T i szczerze mówiąc odkąd mam uporządkowany aparat zapłonowy żadnych problemów ze świecami nie mam.
PS. kolejnym argumentem za cywilizowanymi świecami jest to że kosztują kilka zł więcej niż te leżące tonami w kuwetach na bajzlach a są pewniejsze i można pobawić się parametrem ciepłoty. |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Nie 18:35, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Hej hej Trochę nie na temat, ale Jakieś ponad 30 lat temu przyjechał do mnie kuzyn maluchem i ze coś mu slaby nie ciągnie jak powinien. Świece? NIE Nowki Bosch z Pewex za dulary. świec nie dal ruszyć! Poprawiłem przerwę,zapłon zawory i w sumie niewiele-nic nie dało. Jak się odwrócił zmieniłem świece na ISKRA. Maluch jak by dostał kopa. Jedna z jego świec była do ...... . To tyle na temat marek świec. |
|
Powrót do góry |
|
|
cheguevara
Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Nie 19:55, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Też słyszałem o tym że do starych motorów najlepsze są świece Iskra.
Znam faceta który jeździ Sokołem 600 i kiedy wkręcił Iskrę w czerwcu 2011 to jeszcze dotąd nie musiał jej wykręcać.
Ale pytam co znaczy poprawne używanie zapłonu??jak konkretnie z tym opóźnianiem i przyspieszaniem?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20:26, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Opuźnia się zapłon tylko do odpalenia. Świece Iskry są OK. Ruskie to jak się trafi.
Świece Bosch wywal w kosz,
świece PAL wyrzuć w dal!
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Nie 20:45, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Stare ruskie najlepsze. |
|
Powrót do góry |
|
|
|