Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Świece ciągle okopcone!!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cheguevara




Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie

PostWysłany: Pią 23:47, 19 Paź 2012    Temat postu: Świece ciągle okopcone!!!

Witam.
Chciałbym podzielić się takim problemem.Moja kaśka ciągle kopci świece,nowy komplet wystarcza na jakieś kilkadziesiąt-kilkaset km i przestają działać,nie ma iskry.Gdy ją kupiłem,paliła równo 20l/100km bo miała wysłużone gaźniki,więc te świece to była normalna rzecz,miesiąć temu kupiłem nowe PZ 28 i ciągle jest ten sam problem! Aha...i nie piszcie że nie wyregulowane.
Dodam że motór jest ok.600km po szlifie (tłoki i pierścienie Almot) i docieraniu zaworów.
Właściwie gdy nie chce zapalić to jest tylko jedna możliwa przyczyna,to znak że świeca lub świece właśnie się skończyły,wkręcam wtedy nowe i...z pierwszego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pietroni




Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Sob 4:55, 20 Paź 2012    Temat postu:

Jak pierścionki z Almotu to raczej do wymiany i to jak najprędzej. Szkoda gładzi cylindrów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Album pierścienie.


Ostatnio zmieniony przez pietroni dnia Sob 4:58, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 7:29, 20 Paź 2012    Temat postu:

Dokładnie. Posłuchaj petroniusza a może jeszcze wystarczy tylko lekko przehonowac i wymienić pierścionki. Później będzie potrzebny pełen szlif.

Styl jazdy- np jazda na niskich obrotach, przerwa na świecy, typ świecy, kolor spalin, itp

Dobre gaźniki to jedno. Ale napisz coś o regulacji. Owszem- poziomem paliwa przy tych gaźnikach juz bawić sie nie ma co. Ale wciąż pozostaje sprawa składu mieszanki.

Tak wiec zacznij od rzeczy najprostszych, najmniej pracochłonnych do bardziej. Po kolei. Może nie wszystkie punkty trzeba przejść.
Krok pierwszy - sprawdź przerwę na zużytych swiecach- czy była odpowiednio duza.
- Kolejny to kolor spalin.
- Następny jak wchodzi i schodzi z obrotów.
- Opcjonalnie obniż iglice w gaźnikach o jeden ząbek.( w przypadku tych gaźników jest możliwość regulacji o pół- takie cwane są)
-Sprawdź kompresję
-Sprawdź spalanie oleju szacunkowo ile bierze na np 100 km po szosie.
-Zdejmij głowice. Obacz gładzie ( zdjęcia będą mile widziane)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 8:18, 20 Paź 2012    Temat postu:

Może wystarczy przestać się kręcić w koło komina i przejechać kawałek trasy ze 100km bez przystanków z normalna prędkością (70-90km/h). W tedy sprawdzić jak wyglądają świece. Chyba że remont jest tak zrobiony że strach oddalić się dalej jak kilkaset metrów od domu.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cheguevara




Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie

PostWysłany: Sob 12:53, 20 Paź 2012    Temat postu:

Już odpowiadam,świece były różne i ruskie oryginalne i Iskra 95 i Iskra 70...
Co do regulacji gaźników to było tak:po założeniu nowych motór miał siłę tylko przy najwyższej iglicy!!i inaczej ładnie chodził tylko na jałowym,jechać już się nie dało,i przy tej najwyższej palił równo 10-11l.Więc wpadłem na pomysł żeby rozwiercić dysze o 0,1mm.Skutek był dobry,iglicę trzeba było obniżyć prawie o całą skalę,miał siłę i palił 7,5l/100km.Teraz rozwierciłem jeszcze o kolejne 0,1mm.ale już bez różnicy,pali 7,5-8l/100km z iglicą przy końcu dolnej skali(mocno opuszczona).Spalanie sprawdzałem jadąc właśnie trasą ze stałą prędkością 50-60km/h.Więc nie rozumiem dlaczego wszyscy tak chwalą te gaźniki,skoro trzeba takie kombinacje z nimi robić??
Na czarno niby nie dymi(tak jak kiedyś gdy palił 20/100).Zakładając te pierścienie wiedziałem że są do dupy ale...spieszyło mi się bo chciałem jeździć:Szlif był robiony raczej w dobrym zakładzie w Białymstoku.
Czyli co??świece są czarne od oleju a nie od benzyny????myślałem że to oznaka za bogatej mieszanki.
Aha..na nowych pierścieniach od razu był duży luz na zamku:0,5-0,6mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazia




Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:23, 20 Paź 2012    Temat postu:

Witam ,kolego , już sobie sam odpowiedziałeś na zadane pytanie. Sprawdź jeszcze profilaktycznie kompresje i raczej będą pierścionki do wymiany, dodatkowo warto sprawdzić aparat zapłonowy i zacząć poprawnie go używać.
Pozdrawiam Gazia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cheguevara




Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie

PostWysłany: Sob 21:17, 20 Paź 2012    Temat postu:

Aparat zapłonowy też nowy ruski oryginał.Co znaczy "poprawnie go używać"?? zapalam na późnym,jeżdżę na wczesnym,jak są jakieś szczegółowe wytyczne to chętnie je wysłucham.
A co do pierścieni to zamówię w Primie i zobaczymy,jaki luz musi być na zamku? 0,1-0,2mm? i czy pierwszy powinien być chromowany?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 22:31, 20 Paź 2012    Temat postu:

Najlepsze teraz na rynku to swiece denso i kup sobie odpowiednik deso do swiecy ngk bp6hs.Jak nie pogonisz sprzeta na dluzzsze odcinki to swieca nigdy sie nie wypali.Odnosnie pierscieni z almotu to do kosza to wywal i poszukaj pierscieni Derdy jak zjadziesz bo czasmi sie je jeszcze znajdzie albo prima.Te sprzety lubia paliwo wiec mu daj sie napic a dluzej pojezdzisz.Ja mam bardzo duza dawke paliwa i swiece ladnie wypala lekko brazowo ale mam zalozone to co trzeba w silniku.
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 5:53, 21 Paź 2012    Temat postu:

NIPPPON DENSO i NGK to japońscy producenci faktycznie znakomitych świec. Bardzo trwałe i dające mocną stabilną iskrę. Niestety bardzo czułe na zalanie, w wyniku czego łatwo dostają przebicia. Nie rokuje to dobrze przy rozwiercanych dyszach.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 11:39, 21 Paź 2012    Temat postu:

cheguevara napisał:
,jaki luz musi być na zamku? 0,1-0,2mm? i czy pierwszy powinien być chromowany?


Chromowy nie jest zalecany, choć sam taki dałem... Ruskie tuleje nie są gotowe na tak twardy pierścień.
U siebie dałem luzy 0.2 na uszczelniającym i 0,3 na zgarniająco-uszczelniających. Pierścienie mam z TomRing'u.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:45, 21 Paź 2012    Temat postu:

Z mojego doświadczenia bardziej wytrzymałe na zalanie są DENSO, chociaż jeżdżę teraz na NGK, może dlatego że zdjąłem z półki i wkręciłem, czasami zalewam te swoje 2T i szczerze mówiąc odkąd mam uporządkowany aparat zapłonowy żadnych problemów ze świecami nie mam.

PS. kolejnym argumentem za cywilizowanymi świecami jest to że kosztują kilka zł więcej niż te leżące tonami w kuwetach na bajzlach a są pewniejsze i można pobawić się parametrem ciepłoty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Nie 18:35, 21 Paź 2012    Temat postu:

Hej hej Trochę nie na temat, ale Wink Jakieś ponad 30 lat temu przyjechał do mnie kuzyn maluchem i ze coś mu slaby nie ciągnie jak powinien. Świece? NIE Nowki Bosch z Pewex za dulary. świec nie dal ruszyć! Poprawiłem przerwę,zapłon zawory i w sumie niewiele-nic nie dało. Jak się odwrócił zmieniłem świece Wink na ISKRA. Maluch jak by dostał kopa. Jedna z jego świec była do ...... . To tyle na temat marek świec. Wink Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cheguevara




Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlasie

PostWysłany: Nie 19:55, 21 Paź 2012    Temat postu:

Też słyszałem o tym że do starych motorów najlepsze są świece Iskra.
Znam faceta który jeździ Sokołem 600 i kiedy wkręcił Iskrę w czerwcu 2011 to jeszcze dotąd nie musiał jej wykręcać.
Ale pytam co znaczy poprawne używanie zapłonu??jak konkretnie z tym opóźnianiem i przyspieszaniem??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:26, 21 Paź 2012    Temat postu:

Opuźnia się zapłon tylko do odpalenia. Świece Iskry są OK. Ruskie to jak się trafi.
Świece Bosch wywal w kosz,
świece PAL wyrzuć w dal! Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Nie 20:45, 21 Paź 2012    Temat postu:

Stare ruskie najlepsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin