Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:59, 19 Lis 2021 Temat postu: Styki przerywacza |
|
|
Witam czy jest jakiś sposób na przypalajaca platynke w aparacie . Cewka maluch kondensator też dedykowany do malucha a mimo to dość szybko się przypala . Przerwa ustawiona na 0.4 . Nie chcę też cdi bo jakoś w sprzetach typu Stare fiaty i polonezy jakoś to chodziło dłuższy czas i problemów nie było co chwilę . |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 1:30, 20 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
A drut oporowy na zasilaniu cewki jest?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
siara
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 93 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zyrardow
|
Wysłany: Sob 8:04, 20 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:44, 20 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Drutu oporowego niemam bo ciezko go dostać . Ale chyba zdecyduje się na kupno modułu z jest strony co polecił kolega . |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 12:03, 20 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Skody 105, 120 miały opornik, może to się da kupić.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
siara
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 93 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zyrardow
|
Wysłany: Sob 13:58, 20 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Ja mam tego Digitecha i od ponad 21 tysiecy km nie wymienialem cewki i platynek. Dziala jak nalezy. |
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zofiowka
|
Wysłany: Nie 10:01, 02 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Do Siary.
Patrząc na schemat, to w zasadzie jest przekaźnik prądu na wzbudzenie cewki. Prąd idzie przez styki "modułu", a przez przerywacz jedynie znikomy prąd sterujący przekaźnikiem.
Tak to widzę.
Mam rację?
Któryś raz zaczynają mi wypadać zapłony, zdejmować tę cholerną miskę z przodu silnika, czyścić platynki, to może rzeczywiście lepiej zastosować ten "moduł"...
Co prawda jestem zwolennikiem zasady "im mniej elektroniki, tym dalej zajedziesz", ale kolana bolą coraz bardziej. Poza tym zawsze ustrojstwo można wyrzucić.
Jednym słowem, polecasz? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 10:57, 02 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Przez kilka lat nie zaglądałem do mechanicznego zapłonu, aż rozpadły się sprężynki. Kiedyś w dolniaku poluzował mi się styk w młoteczku. Nigdy styki nie wypalały się. Kondensator masz sprawny?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zofiowka
|
Wysłany: Nie 11:16, 02 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Wydaje się, że sprawny. Zresztą jak kondensator padnie to nie pojedziesz daleko. Zaraz za nim lecą platynki. Ale muszę tam zajrzeć. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:46, 02 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Ja już zamontowalem polecany przez was zestaw (opornik +moduł ) koszt z przesyłka o kolo 150 zł . Po odpaleniu silnik chodzi bardzo ładnie , zdjalem też pokrywę zapłonu i w ciemnym garażu nie widać nawet iskierki na platynkach . Sam moduł wykonany bardzo solidnie , widać że firma przykłada się do swoich produktów , również obsługa klienta też na bardzo wysokim poziomie , panowie W ytlumaczyli mi wszystko co i jak i już nie miałem wątpliwości żeby dokupić taki zestaw . Ogólnie Plus jest taki ze nawet jeśli coś z modułem się stanie choć szczere wątpię to wystarczy podłączyć kondensator zamiast modułu i do domu wrócisz bez problemu . Ogólnie mocno polecam |
|
Powrót do góry |
|
|
siara
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 93 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zyrardow
|
Wysłany: Nie 13:28, 02 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
No to teraz sie ciesz jazda. Ja do swojego zalozylem jeszcze cewke od Hondy Hornet za cale 25 zl za sztuke. Caly czas jezdze na tej samej. juz 4 rok leci.
Tak Tomek, polecam ten modul ze spokojem. |
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zofiowka
|
Wysłany: Nie 14:29, 02 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
No to dzięki.
Jednak zrobię ten nierozważny krok.
A do schowka stary kondensator |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:50, 02 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Cały czas jeżdżę na fabrycznym układzie zapłonowym,mechanicznym.Obsługa moja to od czasu do czasu kapnąć olej na filc by kontakt krzywki z młoteczkiem platyn nie piszczał.Nigdy nie miałem problemów z zapłonem.Świece mam na lewym garze jakąś ngk a na prawym iskre f100. Tak działa od 5 maja i tak mu dobrze. Mam farta czy naprawdę sprawny u kład zapłonowy? Dodam,że wszystko jest cccp. Wiadomo,że przerwę musiałem skracać,ale to tylko w ramach eksploatacji. Jedno co zauważyłem w moim egzemplarzu to szybko poddające się świece radzieckie - a11,a14 i cały ich repertuał pochodnych.
Ostatnio zmieniony przez Artur pmi dnia Nie 20:56, 02 Sty 2022, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21:45, 02 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Masz sprawny układ zapłonowy, znaczy masz farta. Jak widać wielu nie ogarnia tych kilku elementów jakie występują w układzie zapłonowym. Ruska cewka jest wątpliwej konstrukcji (drut przekładany zaolejonym papierem i całość obwinięta malowaną szmatą) i to musi być nietrwałe z uwagi na ubytki oleju. Reszta raczej nie nastręcza problemów.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:51, 03 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
U mnie była wcześniej cewka cccp i tak samo nie było problemów ze styki się przepalały, Ale miałem starą cewka od malucha i taka założyłem i od razu na słuch było słychać różnicę w pracy silnika , serducho zaczęło dużo lepiej brzmieć i motocykl nabrał vigoru Ale niestety do tej cewki potrzeba drutu oporowego a taki ciężko zdobyć żeby te styki się nie wypalały więc zamiast jeździć na ruskiej cewce która działa jako tako to wolę zapłon z modułem na platynkach . Podejrzewam że taka kombinacja
wytrzyma wieki . Miałem toyotę z 95 i tam był palec i kopułka + moduł fabryczny i 350 tyś przelotu i nikt nigdy nie zaglądał do aparatu a działał bez zarzutu. Załóż do swojego ruska porządna cewke która potrzebuje niestety modulu a zobaczysz różnicę |
|
Powrót do góry |
|
|
|