Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek784
Dołączył: 22 Mar 2018 Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 14:49, 06 Maj 2019 Temat postu: stawienie kopajki |
|
|
Witam wszystkich. Jak ustawić kopajkę? Jak naciągnąć sprężynę? Skrzynia dnieprowska. Jak obracam to po zluzowaniu powraca wałek w poprzednie położenia. Było ok. Zdjąłem dekiel z dźwignią zmiany biegów i kopniak opadł. |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 15:43, 06 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Nie do końca rozumiem pytanie...
Dnieprowska ze wstecznym czy jajko?
Instrukcję do dnieprowskiej znajdziesz [link widoczny dla zalogowanych], w jajku natomiast istotny jest bolec wkręcany od dołu obok korka spustowego. Nie widzę związku dekla zmiany biegów z kopniakiem ale chyba wyobrażamy sobie dwie różne sytuacje... |
|
Powrót do góry |
|
|
tomek784
Dołączył: 22 Mar 2018 Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 6:46, 07 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź. Moja skrzynia to jajko. Wykręciłem bolec i wtedy zluzowała się sprężyna. Jak ją naciągnąć aby ustawić kopajkę we właściwym położeniu? |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 15:36, 07 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Ok. To już wszystko jasne.
1. Bolec musi być włożony, dopchnięty sprężyną i zakręcony zakrętką (tą do której można mocować sprężynę hamulca). Te trzy elementy koło numeru 163
2. Odkręcasz dynks o nr 144.
Tu uwaga, że dobrze dać pod niego o-ring wtedy idzie tylko ch....o, albo podkładkę to wtedy idzie mega ch....o. W nowszych pokrywach (146) jest już podebranie na o-ring i wtedy idzie najlepiej . Chodzi o to żeby uszczelnić to połączenie i wyeliminować jedno ze 100 potencjalnych miejsc gdzie kapie ze skrzyni olej.
3. Przez dziurę, która powstała po odkręceniu 144 należy wypatrzeć sprężynę (to dosyć łatwe jeśli ona tam jest), dla pewności można przekręcić ją kilka obrotów w lewo, żeby drugim końcem zaczepiła się o kołek, który jest na ośce kopniaka.
4. Element 144 wkładasz do otworu ale w taki sposób, żeby wystający koniec sprężyny trafił w otworek jaki jest na rancie tej zaślepki. Czasami warto go oczyścić, lub nawet wywiercić drugi obok bo krawędzie są już tak wyjechane, ze nie blokują końcówki sprężyny.
5. To najlepszy element zabawy jeśli nie masz specjalnego klucza, zresztą nawet jak masz nie będzie słodko . Należy obrócić ten element w lewo o pół lub cały obrót (możesz nawet o 10 wtedy będziesz miał motocykl na sprężynę ) i zablokować śrubkami.
Tak wygląda klucz/przyrząd
Cała trudność polega na tym, że sprężyna stawia duży opór, a miejsca, żeby ten dynks (144) porządnie chwycić i obrócić nie ma praktycznie wcale i cały czas musisz to dociskać do pokrywy, bo inaczej sprężyna Ci wyskoczy z dziurki, którą omawialiśmy wcześniej. Bez przyrządu udało mi się to zrobić szczypcami hydraulicznymi ale i tak kostki miałem pozdzierane i chciałem przejść na wegetarianizm...
6. Dokręcasz porządnie dwie stożkowe śrubki, polecam wymienić je na stożki z gniazdem imbusowym i nie zaszkodzi kapnąć im nieco kleju na gwint. Możesz to zrobić później bo można odkręcić jedną a na drugiej to wszystko się utrzyma i na zmianę.
Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Wto 15:38, 07 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18:04, 07 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Do tej pory myślałem że klucz do tego to mit. Dużym francuzem się to zawsze robiło i zdecydowanie łatwiej w dwie osoby. Jedna naciąga, druga śrubki łapie. Ta druga dobrze jak palce nie straci, bo zaufanie do tej pierwszej na pewno.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
tomek784
Dołączył: 22 Mar 2018 Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 7:37, 18 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
|