Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Czw 13:03, 15 Cze 2017 Temat postu: Stacyjka nie rozłącza napięcia k750 |
|
|
Mam problem z instalacją...a może z samą stacyjką bo juz sam nie wiem.Założyłem ERNAP2s, prądnica fiat 126p,cewka dwu-strzałowa fiat 126p. stacyjka oryginalna, zapłon sovek. Podłączyłem stacyjkę w/g schematów (link poniżej) z neta i mam problem.Poniżej link do schematów którymi się posiłkowałem.
[link widoczny dla zalogowanych]
...a tutaj moja instalacja .Tak podłączyłem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy kluczyk jest włożony czy też nie na stacyjce cały czas jest prąd. Problem pojawił się jak przewód ze stacyjki założyłem do cewki zacisk 16 (cewka,sygnał,stop ZS),przez co w tym miejscu zmostkowane, bo tak musi byc, a przynajmniej tak wynika ze schematu którym się posługiwałem. Kolejnym problemem jest też, że przez to nie mogę podłączyć aparatu zapłonowego, bo nie mam (+) po zapłonie tylko cały czas jest (+)stały.Sprawdzałem kilka razy czy czegoś nie pomyliłem i chyba jest wszystko w porządku,mam na myśli przewody idące do ERNAP-a.Pomożecie coś??? Wiem,że doradzanie przy instalacji nie jest proste jak się tego nie widzi...a mi już ręce opadają bo niby ten niewielki problem zajął mi ponad pół dnia..no z niewielkimi przerwami.Sam się z siebie śmieję bo lewy z elektryki nie jestem a taka pierdoła dała mi mocno popalić i mam dość.
Ostatnio zmieniony przez fido28 dnia Czw 17:06, 15 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Pią 13:14, 16 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Szkoda że nikt nie zabierze głosu w tej sprawie... |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 15:29, 16 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Jestem dupa a nie elektryk i pewnie znasz się lepiej, jak strzelę gafę to proszę żebyście mnie publicznie nie zlinczowali a co do reszty to poprowadziłbym osobno przewody cewka, sygnał, stop najlepiej sobie pod bakiem gdzieś zrobić rozwidlenie (przynajmniej tak mam zrobione). A masz jakiś schemat tego elektronicznego zapłonu? |
|
Powrót do góry |
|
|
storm007
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pią 21:10, 16 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
fido28 napisał: | Szkoda że nikt nie zabierze głosu w tej sprawie... |
Pomierz sobie miernikiem stacyjke czy prawidlowo pracuje |
|
Powrót do góry |
|
|
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Pią 21:36, 16 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Michel18 napisał: | Jestem dupa a nie elektryk i pewnie znasz się lepiej, jak strzelę gafę to proszę żebyście mnie publicznie nie zlinczowali a co do reszty to poprowadziłbym osobno przewody cewka, sygnał, stop najlepiej sobie pod bakiem gdzieś zrobić rozwidlenie (przynajmniej tak mam zrobione). A masz jakiś schemat tego elektr6onicznego zapłonu? |
Dlaczego ktoś ma Cię tutaj zlinczowac? To jest forum,a to że czasami jakiś palant próbuje udawać mądrzejszego to jego problem. Forum jest po to stworzone, żeby dyskutować,wymieniać się doświadczeniami i pomagać rozwiązywać problemy... Tak najogólniej.
Teraz odpowiem dlaczego nie prowadzę przewodów z osobna do każdego odbiornika. Odpowiem pytaniem: Policz ile potrzeba byłoby przewodów żeby każdy odbiornik miał swój przewód i mówię tylko o plusowym? Jaka gruba musiałaby być wiązka pod bakiem...?Rozwiązanie z jednym przewodem jest całkiem w porządku. Zwróć uwagę właśnie na ten, który idzie od stacyjki do tylnej lampy przez cewkę, klakson, czujnik stopu. Pobór prądu niewielki "angażujemy" do tego tylko jeden przewód😁
A teraz mogę powiedzieć, że problem z instalacja rozwiązałem sam. Na szukałem się jak wściekły ale powiązania było tak proste że śmieszne. Nawet jak bym pozostawił Temat otwarty żebyście odpowiadali w formie quizu to i tak nigdy by nie zgadł Gdzie leży problem😁... A teraz odpowiedź: po wymacaniu dziesiątki razy każdego przewodu z osobna, po rozłożeniu i złożeniu kilkukrotnym stacyjki,... Problem tkwił w skrzynce bezpiecznikowej , która to z tyłu miała fabrycznie zmostkowane 2 bezpieczniki!!!! Koń by się uśmiał!! Ehhhhh .. trzy popołudnia zarwane ale wynik bardzo zadowalający.
Ostatnio zmieniony przez fido28 dnia Pią 21:40, 16 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
storm007
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 14:10, 17 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
fido28 napisał: | [Problem tkwił w skrzynce bezpiecznikowej , która to z tyłu miała fabrycznie zmostkowane 2 bezpieczniki!!!! Koń by się uśmiał!! Ehhhhh .. trzy popołudnia zarwane ale wynik bardzo zadowalający. |
Tak to jest z pomaganiem przez internet. Na swoim schemacie nie zaznaczyles zadnej skrzynki bezpiecznikow. Fajnie ze doszedles sam. Ale tu uwaga dla innych ktorzy podaja za malo danych albo nie pelne dane i oczekuja natychmiastowej pomocy. |
|
Powrót do góry |
|
|
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Sob 20:13, 17 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
no tak, nie wspomniałem o bezpiecznikach, bo to jest oczywiste, że nie ma możliwości żeby tam był jakikolwiek problem....przecież z jednej strony bezpiecznika przewód wchodzi a z drugiej wychodzi...HAHAHAHA a tutaj ZONK...
Ostatnio zmieniony przez fido28 dnia Sob 22:50, 17 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 14:00, 18 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Bezpieczniki nie są oczywiste, w mojej instalacji nie występują. Występuje za to wszędzie w instalacji kabel masowy, co daje wiązki zdecydowanie grubsze. Instalacja ma obecnie 7 lat i działa bezproblemowo, znaczy bezpieczniki są zbędne.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
beemiak
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 12:09, 30 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Proszę o podpowiedz! założyłem nową instalację z kupionej na Allegro wiązki. Wszystko działa, ale nie gaśnie lampka kontrolna ładowania. Zastanawiam sie czy dobrze zrobiłem podłączając akumulator minusem na masę? Kaśka jest z 1968 roku. Nic w instalacji nie zmieniałem, prądnica i regulator napiecia stary który był w niej oryginalnie.
Mam też drugie pytanie: z jaką siłą powinno się przykręcic kluczem dynamometrycznym głowicę cylindra?
Pozdrawiam wszystkich ktporzy maja kochankę w garażu. Beemiak |
|
Powrót do góry |
|
|
storm007
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 7:57, 01 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
beemiak napisał: | Proszę o podpowiedz! założyłem nową instalację z kupionej na Allegro wiązki. Wszystko działa, ale nie gaśnie lampka kontrolna ładowania. Zastanawiam sie czy dobrze zrobiłem podłączając akumulator minusem na masę? Kaśka jest z 1968 roku. Nic w instalacji nie zmieniałem, prądnica i regulator napiecia stary który był w niej oryginalnie.
Mam też drugie pytanie: z jaką siłą powinno się przykręcic kluczem dynamometrycznym głowicę cylindra?
Pozdrawiam wszystkich ktporzy maja kochankę w garażu. Beemiak |
Moze po prostu nie masz ladowania. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 20:19, 03 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Stacyjka tylko od MZ |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21:27, 03 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: | Stacyjka tylko od MZ |
Tak, ale tylko do MZ Do Rusa to ruska, jak nie to od Ursusa, z resztą taka sama jak w Jawie. Ma normalne zaciski na śrubki a 5 na spadające konektorki.
Wojtek
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Pon 21:27, 03 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|