Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Śro 19:05, 26 Lut 2014 Temat postu: Srednica trzonka zawora Dniepr |
|
|
Witam...kolejne pytanie za 1000pkt....Jaka jest nominalna srednica trzonka zaworowego w Dnieprze? 7,9mm czy 8,0mm?
Kupilem prowadnice na srednice trzonka 8,0mm i potem kupilem zawory ktore sie okazały ze srednica 7,9 i zbaraniałem....co jest złe?prowadnice czy zawory?
Nigdzie nie moge znalesc info jaka powinna byc prawidłowa srednica trzonka
Zaczołem od prowadnic, bo sie bałem ze jak cos pojdzie nie tak to trza bedzie dorabiac zawory , ale ze prowadnice osiadły prawidłowo to kupilem standartowe zawory od Dniepra...no i zonk....
Pytanie pochodne...jaki powinien byc luz miedzy trzonkiem zaworowym a prowadnicą w Dnieprze?
Tyle co znalazłem informacje o luzie to jedni pisza 0,07 do 0,08mm...inni krzycza że za mało...wiec niewiem.... |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 19:16, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Te nowe prowadnice/zawory to syf totalny. Też kupiłem taki komplet - stare prowadnice w głowicach przed remontem, miały mniejszy luz, niż te nowe...
Zawór ma się wślizgiwać - nie wpadać w prowadnicę. |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Śro 20:16, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
prowadnice kupowalem polskie,uniwersalne pod srednice trzonka 8,0mm z załozeniem ze bede dorabial potem zawory , ale ze sie okazało ze wszystko gra z osadzeniem prawdnic i gniazd zaworowych to zamowilem orginalne sowieckie zawory....no i wyszedł zonk.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 0:56, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Jaki zonk ??? |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Czw 9:13, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
ze prowadnice sa pod srednice trzonka 8,00mm a zawory przyszły o srednicy 7,9mm , niby orginalne od dniepra....to co jest zle? zle zawory czy zle zrobilem prowadnice? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 9:20, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Zadzwoń do Paradowskich i zapytaj o grubość ich produktu.
Tanie nie są ~63pln sztuka ale nie będziesz żałował. Brałem u Nich do Urala. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 10:26, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Marcin-organizator napisał: | ze prowadnice sa pod srednice trzonka 8,00mm a zawory przyszły o srednicy 7,9mm , niby orginalne od dniepra....to co jest zle? zle zawory czy zle zrobilem prowadnice? |
To ze pisze 8 to nie znaczy ze jest idealnie 8mm.
W dolniaku jest niby 9mm a w rzeczywistosci ma 8,93 i co ze niby zly????
I radzieckie oryginalne i z t25 innej produkcji maja tyle samo.
Druga sprawa czym to mierzyles???? mikrometrem??? suwmiarka elektroniczna co do setki czy z czujnikiem zegarowym co do setki???
Bo jak zwykła co do 0,05mm to kiepski pomiar:))).
Prawidlowy luz w prowadnicy na ssacym 0,05mm a wydech 0,07mm ale w ruskim zawsze jest wiecej bo te typy tak maja:))).
Zmierzyles prowadnice po wcisnieciu srednicówk dwupunktową albo mikrometryczna???
Skad wiesz czy juz nie miales wyrobionych siedzen pod prowadnice w glowicy???? Bo po kilkukrotnej wymianie wcisk montażowy sie juz mógł zmniejszyc:))).
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 10:34, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Czw 15:48, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Ok.zadam inaczej pytanie...
Ma ktos dostep do porzadnej serwisowki Dniepra,o ile taka istnieje, jaka powinna byc prawidłowa srednica trzonka zaworu w Dnieprze?
Ma ktos może wiedze praktyczna ile to wynosi?
Szukałem i tu na forum i na google i nie znalazłem....wszedzie podaja tylko luz miedzy trzonkiem a prowadnica, ale srednicy trzonka nie podaja.. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 17:36, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Średnica trzonka jest jaka się uda. Istotny jest luz bo rozwierca się prowadnicę pod wymiar posiadanego trzonka.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Pią 15:47, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Średnica trzonka jest jaka się uda. Istotny jest luz bo rozwierca się prowadnicę pod wymiar posiadanego trzonka.
Wojtek |
Tyle tylko ze nie mam co rozwiercac bo zawór ma jak w morde jak bym go nie mierzył i czym bym go nie mierzył 7,9mm a prowadnice kupilem pod zawór o srednicy trzonka 8mm
Co mam wymienic?oddac zawory jako złe czy szykac prowadnic pod srednice trzonka 7,9mm? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 18:24, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Trudno powiedzieć, ja toczyłem całe nowe prowadnice pod zawory.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Wto 8:23, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wzwiazku z tym ze musialem cos z tym poczac, to pojechalem do Ojca i odszukałem swoja literature z poczatku lat 90-tych....
Według ksiażki "Ремонт и Зксплуатация Тяжелых Мотоциклов Урал и Днепр " nominalna srednica trzonka zaworu Dniepr powinna wynosic 8,00 mm z dopuszczalna odchylka -0,035 do -0,060 a ninimalna srednica zuzytego zaworu to 7,9mm.
Dla mnie jest to o tyle wazne ze wiem teraz na bank ze zawory które kupilem nadaja sie tylko i jedynie do mocnego płotu jako gwozdzie....ida jako zwrot do sprzedawcy, a ja juz namierzylem cos podobnego z samochodówki....jak zagra to napisze....
A teraz wracajac do tego co pisał Klapek o prawdnicach i zaworach, to podejrzewam ze jeden producent gdzies tam produkuje prowadnice tak jak powinno byc na trzonek 8,00mm a inny produkuje zwory tyle tylko ze zeby nie miec reklamacji ze sie zacieraja i urywaja to tak ciut zmienil wymiar trzonka na 7,9mm ( wszytkie cztery zawory które miałem miały jeden wymiar 7,9mm wiec to raczej nie był bład) ....i stad jak kupujesz "orginal" to jak napisał Klapek :"
Te nowe prowadnice/zawory to syf totalny. Też kupiłem taki komplet - stare prowadnice w głowicach przed remontem, miały mniejszy luz, niż te nowe... "
Ostatnio zmieniony przez Marcin-organizator dnia Wto 8:24, 04 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Wto 18:41, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
pierwszy raz umieszczam zdjecia na jakimkolwiek forum, wiec nie krzyczecz na mnie za bardzo....
Głowica od góry:
[link widoczny dla zalogowanych]
Prowadnica od strony wydechu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Prowadnica od strony gaznika, widac tez przy okazji ile wybralismy miesa w głowicy dla lepszege przekpływu, sprawdzone , działa, motocykl sie lepiej zbiera:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zawory wydechowe, Volvo FL 108 KW kod zaworu 4565IRCR:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zawory ssace, Renault Laguna I 66 KW kod zaworu 4874IS
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Potem zrobie zdjecia jak bedzie gotowa głowica.
Oczywiscie zeby nie było za łatwo to zawory ssace były zamawiane w Intercarsie, ale z oddziałów i jakis baran zle zapakował , czyli czekam teraz na wymiane jednego zaworu... |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 11:06, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Marcin-organizator napisał: | Prowadnica od strony gaznika, widac tez przy okazji ile wybralismy miesa w głowicy dla lepszege przekpływu, sprawdzone , działa, motocykl sie lepiej zbiera |
No to wam powiem w ramach ciekawostki, że do głowic Junaka wstawiają wypełniacze kanału ssącego (np. wklejanki z masy epoksydowej), aby zmniejszyć jego przekrój w krytycznych, źle zaprojektowanych miejscach a tym samym zwiększyć prędkość przepływu mieszanki ... i w efekcie poprawić efektywność (moc) silnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
Czyli na odwrót jak opisano w tym wątku . Ja by nie zabierał się za "zbieranie mięsa" w kanale ssącym bez wcześniejszego przemyślenia.
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Śro 11:14, 05 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 11:43, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Dlatego, dorabiając u siebie króćce ssące, zrobiłem próg 1mm, który co prawda nieznacznie zmniejsza średnicę, ale za to mocno zawirowuje mieszankę. |
|
Powrót do góry |
|
|
|