Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzęgło Ural

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Glapik




Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 8:49, 09 Paź 2012    Temat postu: Sprzęgło Ural

Witam. Sprzęgło Ural. Wymieniłem bolce w kole zamachowym, wszystkie tarcze. Obecnie mam tarcze klejone, razem z tarczą oporową (tam gdzie opierają się sprężyny) i tarczą wewnętrzną całość ma grubość 18 mm. Poprzednio miałem tarcze nitowane i były grubsze (całość ok. 22 mm). Jednak z uwagi na to, że tarcze wybite były już na wieloklinie a tarcze metalowe miały wybite i powiększone otwory a kołki ustalające widoczne bruzdy, więc wymieniłem całość. W celu uzyskania tego samego napięcia sprężyn, pod sprężyny, w gniazda koła zamachowego włożyłem podkładki o grub. 3 mm. Teraz po złożeniu tego, skok pręta wysprzęglika wynosi ok. 2 mm (mierzony przy wejściu do obudowy skrzyni), na końcu dźwigienki umocowanej na skrzyni, tam gdzie wkręcany jest koniec linki sprzęgła, skok wynosi ok. 18-20 mm.
Powstaje pytanie czy skok wysprzęglika ok. 2 mm (nie pamiętam jaki był na starym sprzęgle) jest prawidłowy i czy rozłączy napęd, czy sprzęgło nie będzie "ciągnąć".
Zastanawiam się nad też celowością dodatkowych podkładek pod sprężyny, ale z drugiej strony teraz mam cieńszy komplet tarcz, bez tych podkładek skok wysprzeglika pewnie byłby większy...
Proszę o pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Śro 17:52, 10 Paź 2012    Temat postu:

Z tego co wiem to zakładając tarcze klejone
trzeba zmienić też tą od sprężyn na grubszą,
o ile dobrze pamiętam - tak mi tłumaczył kolega
gdy miałem wymieniać sprzęgło.

Ze względu na mierną jakość tych tarcz
zregenerowałem oryginalne nabijając
okładziny bodajże od "malucha".
W efekcie nie miałem wcale luzu,
bo tarcze były za grube. Dlatego
założyłem pod tą tarczę przykręcaną
podkładki sprężynujące i skręciłem.
Skok miałem chyba niewiele powyżej 1 mm
ale sprzęgło wcale nie ciągnęło, więc
jak Ci wysprzęgla 2 mm to w zupełności wystarczy.

Pamiętaj jednak aby nie wyciskać sprzęgła na siłę
bo linka się wyciąga, a najbardziej masakruje
to malutkie łożysko od wycisku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Czw 7:13, 11 Paź 2012    Temat postu:

Od malucha???? zmierz średnice to zobaczysz czy Ci przypasują,są za małe i to dużo. Do rusków pasuja tarcze od Multikara szt coś ok 10 zyla tyle ostatnio płaciłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 16:05, 11 Paź 2012    Temat postu:

I od skodzianki. Ale też trzeba zebrać od czoła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Glapik




Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 16:32, 11 Paź 2012    Temat postu: Sprzęgło

Wszystko ok., ale co radzicie w tym moim przypadku, który opisałem na początku, macie jakieś pomysły. Można oczywiście to złożyć, włożyć cały silnik do ramy i zobaczyć co i jak, ale chcę przejść do następnego etapu remontu i trochę pewnie zaoszczędzić ew. kolejnego wyciągania całości z ramy a robiłem to sam i potem trochę plecy bolały... Smile
Liczę na Wasze doświadczenie i pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 16:58, 11 Paź 2012    Temat postu:

Mi sie to nie widzi. Bo zrozumiałem, ze tarcze założyłeś klejone( czyli niskie) a przekładka została wąska. Usunąć podkładki pod sprężynami. Założyć grubą tarczę środkową i według mnie będzie git. Dodatkowym plusem grubej środkowej tarczy jest to, ze nie tłamsi tak kołków. Zwłaszcza ze są pewnie z guwnolitu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Glapik




Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 17:33, 11 Paź 2012    Temat postu: Sprzęgło

Tarcza pośrednia-metalowa ma grubość 5,5 mm, ale czy to jest "gruba", czy "cienka" to nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 18:49, 30 Paź 2012    Temat postu:

Co sądzicie o jednej tarczy sprzęgłowej czy da radę .
Jakieś przemyślenia w tym temacie ?
Chodzi o to że zmniejszy się o połowę powierzchnia cierna ,można dać mocniejsze sprężyny ale wówczas należy wydłużyć dżwignię sprzęgła tą przy skrzyni
Obawiam się czy nie będzie ślizgać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 21:57, 30 Paź 2012    Temat postu:

Hius napisał:
Co sądzicie o jednej tarczy sprzęgłowej czy da radę .
Jakieś przemyślenia w tym temacie ?
Chodzi o to że zmniejszy się o połowę powierzchnia cierna ,można dać mocniejsze sprężyny ale wówczas należy wydłużyć dżwignię sprzęgła tą przy skrzyni
Obawiam się czy nie będzie ślizgać

mogę ci pożyczyć taką tarczę na próbę, używana w mw750 dawała radę, mocniejsze sprężyny i po dwie tarcze metalowe z obu stron to był zestaw do montażu za ok 200zł, taki był stary patent trochę męczył rękę na skrzyżowaniu, z czasem dopracowałem wystarczyły mocniejsze sprężyny i jedna dodatkowa tarcza przekładkowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin