Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sprzęgło m-72
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:57, 08 Paź 2016    Temat postu: sprzęgło m-72

witam. Jest problem zw sprzeglem w mojej emce,ciagnie na 1 i nie moge tego wyregulowac,skrzynia i sprzeglo poskladane na nowych czesciach,skrzynia emkowska ale też stwarza problemy bo ciezko wbic bieg,moze ktos pomóc?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 17:06, 08 Paź 2016    Temat postu:

Tarcze były proste? Jak nowe klejone dnieprowskie to mała szansa. Kołki w zamachu zdrowe?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:31, 08 Paź 2016    Temat postu:

tarcze proste,starej produkcji,chlopaki mowili ze te najlepsze, juz mnie to denerwuje bo nie wiem co robic,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:42, 08 Paź 2016    Temat postu:

podpowiedzcie coś
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Puzel




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolp

PostWysłany: Sob 22:19, 08 Paź 2016    Temat postu:

może popieprzyłeś coś z przekładkami. Z tego co pamiętam to kompletne sprzęgło powinno mieć określony wymiar, to znaczy do tarcz ciernych klejonych które są cieńsze od nitowanych powinna być przekładka środkowa gruba (5mm), do tarcz nitowanych (które są grubsze od klejonych) przekładka środkowa powinna być cienka (3mm). Ja kiedyś właśnie dałem grubą przekładkę do tarcz nitowanych co spowodowało zwiększenie grubości całego zespołu sprzęgła, dźwignia sprzęgła na kierownicy pracowała w całym zakresie lecz sprzęgło jednak trochę ciągnęło. Dźwignia wysprzęglika pracowała w innej pozycji przez co nie wysprzęglało tak jak być powinno. Kombinowałem z podkładkami na pręcie wysprzęglika lecz ostatecznie zamontowałem odpowiednią przekładkę i już wszystko działało prawidłowo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 22:30, 08 Paź 2016    Temat postu:

Sprawdzałeś przy składaniu czy pakiet sprzęgła bez sprężyn ma luz? Czy zgniecione sprężyny + grubość pakietu mieści się w kole zamachowym? Czy sprężyny są równe przed i po zgnieceniu? Czy przekładki gładko chodzą po kołkach bez zacięć? Nie pomieszałeś emkowskich tarcz dnieprowskimi przekładkami? To są proste rzeczy, ale wszystko trzeba sprawdzać.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:26, 10 Paź 2016    Temat postu:

Dziekuje za komentarze, wydaje mi sie, że coś mam z wysprzeglikiem bo jak wyłącze silnik i wciskam klamke to wogóle nie działa i jakakolwiek regulacja nie pomaga, tak jakby słabo działał. Z tego powodu, ze garaż mam 50 km od miejsca zamieszkania, musze poczekać do weekendu ;( poprosiłem kolesia aby zerknął i na weekend mamy tym sie zając. Sprzęgło mam dobrze złożone, ale na pewno napisze co było a jeśli nie poradzimy to będe pisał.

Też dziwne to bo chodziło przez 30 km dobrze az nagle zaczeło sie psuć po regulacji biegów i naciągu linki , wszystkie części nowe w emce, tarcze nowe te najlepsze( tak bynajmniej mi mówili) ze starej produkcji
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 11:09, 10 Paź 2016    Temat postu:

Pręt -popychacz sprzęgła, albo łożysko tegoż. W zależności od modelu/konfiguracji łatwo, albo trochę trudniej wyjąć bez demontażu zespołu skrzynia-silnik. Czasem wykluczone.

Przeczytaj dokładnie w jakich okolicznościach używa się zwrotu " Bynajmniej"

" Części starej produkcji" jeśli się nie znasz to raczej masz marne szanse je kupić. To, że Ci ktoś tak powiedział to wiesz.. Wink


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 11:10, 10 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:26, 10 Paź 2016    Temat postu:

No zobaczymy co z tego wyjdzie, tarcze kupowałem od ihormoto ze starej produkcji ( chyba nitowane) , właśnie najgorsze jest to co mnie martwi abym nie musiał wyjmować skrzyni, bo moto całe poskładane dopiero co Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 18:13, 10 Paź 2016    Temat postu:

Dokąd nie opanujesz sprzęgła o skrzyni nie ma co rozmawiać. Nie ma szans poprawnie działać przy ciągnącym sprzęgle. Sprawdź wysprzęglik, zwłaszcza pręt, czy nie ścięło wypustu lub po prostu nie pękł.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:36, 17 Paź 2016    Temat postu:

Jestem wam wyjaśnienia bo zadałem pytanie, i teraz tak pojechałem do garażu przeglądnąłem to i problem tkwił w łapie docisku bo jak wciskałem sprzęglo to ten grzybek sie blokował u góry(kantował się), trzeba było łapę docisku spiłować i napawać u dołu aby brał niżej tak jak wspominał mi Dawid na priv. Dziękuje wszystkim za sugestie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 9:40, 21 Wrz 2017    Temat postu:

Zastanawiam się jaką drogę regeneracji sprzęgła (M-72, połowa lat 50-tych) przyjąć. Moje dylematy - poradźcie coś:
1) Czy tarcza cierna nitowana czy też klejona (prawdę mówiąc wolałbym jak w oryginale i przemawiają do mnie te nacięcia kompensujące odkształcenia termiczne). Ale czy nie lepiej pójść na łatwiznę i kupić współczesne klejone plus gruba tarcza środkowa?
2) Od kogo warto kupić tarcze stalowe, czy te "wykonane w polskich zakładach lotniczych" są rzeczywiście takie super?
3) Mam zamach z odrzutnikiem oleju, więc jakbym chciał go zastosować to muszę pozostać przy filcu na podporze. Jakie są szanse i koszt zdobycia koła zamachowego nowszego typu pod simmering? Dodatkowo stożek był wielokrotnie docierany z czopem wału (są rowki) i nie wiem czy będzie trzymać z nowym czopem. Rozważam wymianę wału, bo mam inny (niby nowy), więc i stożek zamachu powinien mieć fabryczną geometrię. Czy zamach pasuje od innych "rusków" (jeśli tak to od których)?
4) Kołki, sprężyny - jakie, od kogo, na co zwrócić uwagę? Czy warto bawić się ze starymi sprężynami?
5) Na razie pomijam kwestie wycisku (pręt, łożysko), ale i tutaj muszę prędzej czy później zdecydować. Wiem coś o wychwalanych wałeczkowych łożyskach oporowych, ale razie mam kupione standardowe łożysko kulkowe na 7 kulek.

Napisałem "regeneracji", ale nie wiem czy cokolwiek z oryginalnej materii pozostanie. Sami zobaczcie:
Na razie mam taki szmelc (ta emka przeszła naprawdę wiele Sad ...):








A wspomniany czop wału wygląda tak:


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Czw 10:09, 21 Wrz 2017, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 12:27, 21 Wrz 2017    Temat postu:

1) Ja regenerowałem tam gdzie zajmują się regeneracją samochodowych, tylko trzeba z nimi ustalić grubość okładzin bo samochodowe są grubsze albo cieńsze od oryginalnych radzieckich (przynajmniej z rysunków technicznych tak wynika). U siebie jedna tarcza ma grubszą okładzinę, druga cieńszą, ale całościowo ten zestaw mieści się w odchyleniach fabrycznych. Oczywiście też są nitowane i nacinane tak jak mówisz. Regeneracja kosztowała mnie 10zł drożej niż ten komplet klejonych.
3) U mnie ktoś stoczył ten odrzutnik i mam teraz wsadzony normalny simmer. Chyba z nowszych dolniaków podchodziły z tego co kiedyś z kimś gadałem, Kaśki chyba.
4)Kołki kiedyś Dawid polecał od Bimbra, ale to miały być ze starych zapasów pordzewiane, sprężyn komplet mam od Kokotów i są w porządku.
5) łożysko mam te lepsze oporowe bo nowe niby też jak oryginalne (bo są jeszcze kulki osadzone w tworzywie) wytrzymało mi może 10km po czym się zniszczyło ciągnąc za sobą również te dwie części pomiędzy którymi się znajduje. Pręt wycisku mam od Dawida, wzmacniany, podobno nie do zajechania.


Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Czw 12:32, 21 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 17:10, 21 Wrz 2017    Temat postu:

Zestaw wygląda kiepsko. Tarcze przegrzane a otwory jajowate, sprężyny też już lata świetności mają za sobą. Jeśli chodzi o tarcze to daj do regeneracji a przykleją Ci okładziny o takiej grubości jak chcesz np. Tomex Budzyń. Współczesne okładziny są o niebo lepsze od ruskich (starych, nowych, z wojny, czy od tanka Smile ) i nie baw się w nitowanie.
Nie rozumiem tylko gdzie koło zamachowe ma odrzutnik oleju?
Stożek na wale też "piękny" Smile.
Wał napędowy typowo po rusku tuningowany Smile gumówa i spawara!
Wiadomo, że rusek pojedzie pomimo wszystko, ale każda katastrofa jest sumą małych błędówSmile


Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Czw 17:14, 21 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 17:55, 21 Wrz 2017    Temat postu:

Zamach kup od Dniepra, jest taki sam. Były zamachy z rowkowaniem i te pod simering się nie nadają. Przekładki są rożnej grubości, pod klejone lub nitowane tarcze. Przy kombinacjach trzeba mierzyć. Wielowypusty tarcz muszą mieć luz pomiędzy sobą (odpowiednia przekładka), cały pakiet musi się mieścić w zamachu. Witkowi się niestety zmarło, nie ma Kotów jest Janka.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin