Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzęgło do M72
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:43, 02 Kwi 2021    Temat postu:

tak, faktycznie katalog podaje 2 szt, ale skoro R75 ma jedną to raczej nie po to żeby osłabić sprawność Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:44, 02 Kwi 2021    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
A PUCH 250 ma sprzęgło w dyfer wmontowane i dwa tłoki na jednej korbie. Tylko jaki ma to wpływ na Ruska?


Ma to wpływ dokładnie taki jak teza że niemieccy inżynierowie zaprojektowali 2 tarcze i taki sam jak to że do solówki jedna jest ok a do wózka to już dwie - ani jedno ani drugie się nie zgadza. Niestety nie znam powodów dla których radzieccy inżynierowie zdecydowali się na dwie tarcze - jakieś pragmatyczne względy, jakieś skróty, z czymś mieli problem i tak go usunęli
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 15:23, 02 Kwi 2021    Temat postu:

Dwie tarcze = dwa razy większa powierzchnia cierna. Połowę mniejsze obciążenie. Większa żywotność całego układu, poczynając od tarcz a skończywszy na klamce. Do tego nie każdy ma łapę jak Papaj po szpinaku.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pią 19:21, 02 Kwi 2021    Temat postu:

Kiedyś do zaprzęgu z silnikiem R80 z napędem podpiąłem jakieś zwalone drzewko, żeby je przytargać na ognisko.
Pojedyncza tarcza od beemy spaliła się w 30 sekund. Zaśmierdziało i było "po ptokach". A takie było fajne, amerykańskie. Do domu jakoś dojechałem.
Potem przerobiłem na sprzęgło dnieprowe z podwójną tarczą i teraz już mogę ciągnąć, co chcę - teraz raczej ukręci się gumowe sprzęgło albo rozsypie dyfer, ale nie sprzęgło główne.
Ale jak ktoś chce, niech montuje pojedynczą tarczę, bo przecież jak to ruski wymyślił, to musi być ch...we.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek1357




Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:18, 04 Kwi 2021    Temat postu:

Zapodałem tę grubą tarczę ze sprężynami co teraz sprzedają i wózka nie mam i nie lubię wózków...
Jak się nie sprawdzi jedna będę na dwóch potem jeździł. na razie robię...I mam pod górę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 15:35, 04 Kwi 2021    Temat postu:

Pod górkę to dopiero będzie. Jak mocniejsze sprężyny będą rwały linkę, padnie łożysko oporowe albo pęknie pręt wycisku. Ale to nie mój cyrk i nie moje małpy.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek1357




Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 0:42, 05 Kwi 2021    Temat postu:

Łożysko pod koło dałem rolkowe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek1357




Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 0:42, 05 Kwi 2021    Temat postu:

Inni na tej tarczy jeżdżą i chwalą
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 8:32, 05 Kwi 2021    Temat postu:

Chyba ci co to sprzedają Laughing
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Pon 11:57, 05 Kwi 2021    Temat postu:

arek1357 napisał:
Inni na tej tarczy jeżdżą i chwalą

Chwalą bonie mieli prawdziwego sprzęgła. Weź no się chłopie zastanów. Dwie tarczę cztery powierzchnię cierne jedna tarcza tylko dwie. Ja u siebie oklejalem stare tarczę kompozytem luk a bo miałem uslizgi na tym ruskim głównie a ty mówisz jedna tarcza i chwala. Pojeździsz przekonasz się na własnej dupie i daj już spokój z tymi tarczami.


Ostatnio zmieniony przez Steegen dnia Pon 11:58, 05 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:34, 06 Kwi 2021    Temat postu:

brzytwa napisał:
Kiedyś do zaprzęgu z silnikiem R80 z napędem podpiąłem jakieś zwalone drzewko, żeby je przytargać na ognisko.
Pojedyncza tarcza od beemy spaliła się w 30 sekund. Zaśmierdziało i było "po ptokach". A takie było fajne, amerykańskie. Do domu jakoś dojechałem.
Potem przerobiłem na sprzęgło dnieprowe z podwójną tarczą i teraz już mogę ciągnąć, co chcę - teraz raczej ukręci się gumowe sprzęgło albo rozsypie dyfer, ale nie sprzęgło główne.
Ale jak ktoś chce, niech montuje pojedynczą tarczę, bo przecież jak to ruski wymyślił, to musi być ch...we.


Że dwie tarcze przeniosą większe obciążenia niż jedna to jest oczywiste. Ale oczywiste jest także że:

- że to nie jest tak że jak wózek do dwie a bez to jedna
- jedna tarcza była zaprojektowana do R71 i podobnych a nawet do R75

Wychodziłoby na to że radzieccy inżynierowie w 40tych latach byli wizjonerami przewidując szybko nadchodzący rozwój ich silników do parametrów znanych z R80 postanowili za wczasu ulepszyć sprzęgło. Tak jak napisałem było to spowodowane jakimiś względami praktycznymi które trafnie Cyrograf wskazał: vide “łapa Papaja”, łożysko oporowe, wysprzęglik, pękająca linka.

Od siebie dodam że wymiana oryginału jednotarczowego w silniku w ramie pewnie też byłby niemożliwy bez odpowiedniego narzędzia, nawet nie wiem czy był możliwy w ogóle bez wyciągania silnika - ale w R75 tak zrobiono że sprawniej można było go wymontować z ramy, gdzie przy radzieckim rozwiązaniu wystarczy stara gazeta i kilka śrub M8.

Wiadomo co ruski wymyślił w moto….cały powojenny sektor radzieckich motocykli to parę modeli DKW i jeden BMW i nieustanne ich “poprawianie” przez kolejne 50 lat….a świat szedł naprzód…ale dzięki temu przynajmniej są dziś w cenach Wuesek a nie w cenach Beemek, i to jest spory plus jeśli chodzi o weterany.

Osobiście jeżdzę na podwójnym, bo tak jest prosto - wszystko dostępne, jest proste, łatwe i relatywnie tanie...chyba nie ma kompletów z pojednyńczym - przekładek, sprężyn i całej reszty, a jeśli są to chyba nie jest to to samo co Niemcy zaprojektowali dawno temu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:23, 06 Kwi 2021    Temat postu:

W obecnych BMW jest jedna tarcza, tyle że docisk to słoneczko jak w samochodach, zupełnie inna konstrukcja. BMW obecnie nie przewiduje zestawu z wozem. Ostatni w świecie przewidziany fabrycznie zestaw to Ural 750.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek1357




Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:14, 18 Maj 2021    Temat postu:

Już jeżdżę na jednej grubej tarczy i jest super...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:42, 18 Maj 2021    Temat postu:

Od 30 lat jeżdżę na dwóch i jest super...
Kolejnych 30 raczej nie dożyję, ale od 10 lat u siebie do sprzęgła nie zaglądałem, może uda się za 10 lat zobaczyć jak się ma twoje sprzęgło Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin