Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:43, 02 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
tak, faktycznie katalog podaje 2 szt, ale skoro R75 ma jedną to raczej nie po to żeby osłabić sprawność |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:44, 02 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | A PUCH 250 ma sprzęgło w dyfer wmontowane i dwa tłoki na jednej korbie. Tylko jaki ma to wpływ na Ruska? |
Ma to wpływ dokładnie taki jak teza że niemieccy inżynierowie zaprojektowali 2 tarcze i taki sam jak to że do solówki jedna jest ok a do wózka to już dwie - ani jedno ani drugie się nie zgadza. Niestety nie znam powodów dla których radzieccy inżynierowie zdecydowali się na dwie tarcze - jakieś pragmatyczne względy, jakieś skróty, z czymś mieli problem i tak go usunęli |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 15:23, 02 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Dwie tarcze = dwa razy większa powierzchnia cierna. Połowę mniejsze obciążenie. Większa żywotność całego układu, poczynając od tarcz a skończywszy na klamce. Do tego nie każdy ma łapę jak Papaj po szpinaku.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pią 19:21, 02 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Kiedyś do zaprzęgu z silnikiem R80 z napędem podpiąłem jakieś zwalone drzewko, żeby je przytargać na ognisko.
Pojedyncza tarcza od beemy spaliła się w 30 sekund. Zaśmierdziało i było "po ptokach". A takie było fajne, amerykańskie. Do domu jakoś dojechałem.
Potem przerobiłem na sprzęgło dnieprowe z podwójną tarczą i teraz już mogę ciągnąć, co chcę - teraz raczej ukręci się gumowe sprzęgło albo rozsypie dyfer, ale nie sprzęgło główne.
Ale jak ktoś chce, niech montuje pojedynczą tarczę, bo przecież jak to ruski wymyślił, to musi być ch...we. |
|
Powrót do góry |
|
|
arek1357
Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:18, 04 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Zapodałem tę grubą tarczę ze sprężynami co teraz sprzedają i wózka nie mam i nie lubię wózków...
Jak się nie sprawdzi jedna będę na dwóch potem jeździł. na razie robię...I mam pod górę... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 15:35, 04 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Pod górkę to dopiero będzie. Jak mocniejsze sprężyny będą rwały linkę, padnie łożysko oporowe albo pęknie pręt wycisku. Ale to nie mój cyrk i nie moje małpy.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
arek1357
Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:42, 05 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Łożysko pod koło dałem rolkowe |
|
Powrót do góry |
|
|
arek1357
Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:42, 05 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Inni na tej tarczy jeżdżą i chwalą |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 8:32, 05 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Chyba ci co to sprzedają
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Pon 11:57, 05 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
arek1357 napisał: | Inni na tej tarczy jeżdżą i chwalą |
Chwalą bonie mieli prawdziwego sprzęgła. Weź no się chłopie zastanów. Dwie tarczę cztery powierzchnię cierne jedna tarcza tylko dwie. Ja u siebie oklejalem stare tarczę kompozytem luk a bo miałem uslizgi na tym ruskim głównie a ty mówisz jedna tarcza i chwala. Pojeździsz przekonasz się na własnej dupie i daj już spokój z tymi tarczami.
Ostatnio zmieniony przez Steegen dnia Pon 11:58, 05 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:34, 06 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
brzytwa napisał: | Kiedyś do zaprzęgu z silnikiem R80 z napędem podpiąłem jakieś zwalone drzewko, żeby je przytargać na ognisko.
Pojedyncza tarcza od beemy spaliła się w 30 sekund. Zaśmierdziało i było "po ptokach". A takie było fajne, amerykańskie. Do domu jakoś dojechałem.
Potem przerobiłem na sprzęgło dnieprowe z podwójną tarczą i teraz już mogę ciągnąć, co chcę - teraz raczej ukręci się gumowe sprzęgło albo rozsypie dyfer, ale nie sprzęgło główne.
Ale jak ktoś chce, niech montuje pojedynczą tarczę, bo przecież jak to ruski wymyślił, to musi być ch...we. |
Że dwie tarcze przeniosą większe obciążenia niż jedna to jest oczywiste. Ale oczywiste jest także że:
- że to nie jest tak że jak wózek do dwie a bez to jedna
- jedna tarcza była zaprojektowana do R71 i podobnych a nawet do R75
Wychodziłoby na to że radzieccy inżynierowie w 40tych latach byli wizjonerami przewidując szybko nadchodzący rozwój ich silników do parametrów znanych z R80 postanowili za wczasu ulepszyć sprzęgło. Tak jak napisałem było to spowodowane jakimiś względami praktycznymi które trafnie Cyrograf wskazał: vide “łapa Papaja”, łożysko oporowe, wysprzęglik, pękająca linka.
Od siebie dodam że wymiana oryginału jednotarczowego w silniku w ramie pewnie też byłby niemożliwy bez odpowiedniego narzędzia, nawet nie wiem czy był możliwy w ogóle bez wyciągania silnika - ale w R75 tak zrobiono że sprawniej można było go wymontować z ramy, gdzie przy radzieckim rozwiązaniu wystarczy stara gazeta i kilka śrub M8.
Wiadomo co ruski wymyślił w moto….cały powojenny sektor radzieckich motocykli to parę modeli DKW i jeden BMW i nieustanne ich “poprawianie” przez kolejne 50 lat….a świat szedł naprzód…ale dzięki temu przynajmniej są dziś w cenach Wuesek a nie w cenach Beemek, i to jest spory plus jeśli chodzi o weterany.
Osobiście jeżdzę na podwójnym, bo tak jest prosto - wszystko dostępne, jest proste, łatwe i relatywnie tanie...chyba nie ma kompletów z pojednyńczym - przekładek, sprężyn i całej reszty, a jeśli są to chyba nie jest to to samo co Niemcy zaprojektowali dawno temu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:23, 06 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
W obecnych BMW jest jedna tarcza, tyle że docisk to słoneczko jak w samochodach, zupełnie inna konstrukcja. BMW obecnie nie przewiduje zestawu z wozem. Ostatni w świecie przewidziany fabrycznie zestaw to Ural 750.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
arek1357
Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:14, 18 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
Już jeżdżę na jednej grubej tarczy i jest super... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:42, 18 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
Od 30 lat jeżdżę na dwóch i jest super...
Kolejnych 30 raczej nie dożyję, ale od 10 lat u siebie do sprzęgła nie zaglądałem, może uda się za 10 lat zobaczyć jak się ma twoje sprzęgło
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|