Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22:50, 03 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Kulka ma te przewagę że wybija od wzorca > cylindra. Nie ma możliwości przesunięcia w przeciwieństwie do wybijaka. Od dawna nie przywiązuję wagi do wybijaków. Mam tokarkę, 5 minut roboty i wybijak na dowolny wymiar.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
dizel2
Dołączył: 07 Mar 2017 Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pon 18:25, 05 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Do uszczelniania polecam również Reinzoplast. Jest to polimer, który nigdy nie twardnieje. Kolor niebieski. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
kloszard15
Dołączył: 13 Lut 2018 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:14, 14 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Dirko od elringa i uszczelka klingierytowa i nawet sie nic nie przypoci ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
brydziulka spryciulka
Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 87 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: podbeskidzie
|
Wysłany: Czw 20:34, 08 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Też przemawia do mnie dirko, przy dobrym przyleganiu powierzchni wystarczy uszczelka i mgiełka tej pasty i nie na mowy o przecieraniu kurzu z zapoconych towotem (bo tak robiła "fabryka" przecież. ..no i pewni ortodoksi którzy później wkładają elektroniczne zapłony...) uszczelek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 423 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Czw 6:25, 06 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie do znawców o krygielit bądź gambit. Po remoncie jednego z moich motocykli (nie rusek tylko japonia 4T, chłodzona powietrzem) mam sprężanie o 2.5 bara wyższe niż zakładała fabryka (w serwisówce podano 10,8 bar, a mam 13,2 bar), skutkiem czego kiedy na rzozgrzanym silniku dam mu w kitę to moto dostaje przedwczesnego samozapłonu i cofa tłok- spalanie stukowe. Remedium iest takie, że muszę odprężyć komorę spalania, a nie chciałbym tego robić przez składanie podwójnej czy potrójnej uszczelki pod głowicę, chciałbym zrobić to poprzez włożenie grubej uszczelki pod cylinder np. gambit grubości 2,5mm. I pytanie- jak ten materiał zachowuje się kiedy jest mocno ściśnięty, czy wytrzyma w takim miejscu, jaka wysokość uszczelki pozostanie po ściśnięciu, a może ktoś doradzi jaką grubość dobrać?
Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Czw 7:13, 06 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 9:49, 06 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Grubość uszczelki po ściśnięciu właściwie nie ulega zmianie. Przy takich kombinacjach zamiast dawać bardzo grubą uszczelkę (kilka mm) daje się dwie zwykłe i blaszaną kryzę odpowiedniej grubości.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
zapass
Dołączył: 08 Lip 2018 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 21:07, 15 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Wracając do tematu uszczelek pod cylindami - ja dałem kupne uszczelki na sucho i ku własnemu zaskoczeniu jest szczelnie.
Natomiast poci mi się przez podkładki korkowe od sprężyn zaworowych. Tu też montowałem bez "chemii". Jest na to jakiś patent czy po prostu silikon? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
cyk0
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Nie 20:28, 15 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
W mojej emie też korkowe uszczelki pod sprężynami zaworowymi zaczęły puszczać olej i to dosyć mocno. Generalnie te uszczelki rozpadają się w trakcie transport od sprzedawcy lub w rękach, macie jakieś patenty na uszczelnienie tego ustrojstwa? Może wycinka z kryngielitu i odrobina sylikonu lub masy uszczelniającej? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 23:17, 15 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Guma olejoodporna, korkoguma lub korek. Tam jest jeden wkręt M 6, nic innego nie dociśnie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
BALON
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pszczyna
|
Wysłany: Pon 20:34, 16 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Tylko kryngielit 3 mm
Wyciąć na miarę do tego trochę pasty uszczelniającej i jest git |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21:41, 16 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Rzadko kiedy nie ma uskoku pomiędzy cylindrem i blokiem. Kryngielit jest twardy, i bez względu na jego grubość nie da się go dociągnąć jednym wkrętem. W takim wypadku można dać samą pastę, na jedno wyjdzie. Tyle że nikt normalnie tych dekielków nie przykleja.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
BALON
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pszczyna
|
Wysłany: Wto 19:45, 17 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Czytaj ze zrozumieniem "uszczelka pod sprężynami zaworowymi " |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:19, 17 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Masz rację
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
cyk0
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Śro 22:43, 18 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Każdy ma prawo się pomylić , nic się nie stało Wojtek. Dekielki zaworowe już przerabiałem i wiem , że sam kryngielit nie zdaje egzaminu polecam korkogumę . Uszczelnienie sprężyn zaworowych wykonane z korka wytrzymało ok. 3tkm więc szukam czegoś solidniejszego . Czyli kryngielit. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 23:34, 18 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Kiedyś zakładałem jakieś ruskie, szare coś podobne do kryngielitu. Wydawało się miększe od kryngielitu, dało się spokojnie odgnieść paznokciem. To robi za uszczelniacz zaworowy, trzeba precyzyjnie i pasownie wyciąć otwór pod trzonek zaworu, sprężyna nie rozgniecie aby dopasowało się samo.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
|