Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ryś
Dołączył: 03 Lis 2018 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice ślęży
|
Wysłany: Śro 20:48, 14 Lis 2018 Temat postu: Silnik staje. |
|
|
Witam. Założyłem cylindry po szlifie. Nowe tłoki i pierscienie. Nowe tulejki, które rozweiercilem. Po odpaleniu, około minuta pracy silnik momentalnie staje. Daje się bez problemu obrócić go kopniakiem Teraz pytanie. Czy za mały luz na stworzeniu. Przyznam się, że nie dawało się go wcisnąć palcem lecz dłonią. Jeden z pierścieni był większy o 0.05. Dlaczego tak się dzieje?
Ostatnio zmieniony przez ryś dnia Czw 7:11, 15 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 306 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Czw 8:20, 15 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
A sprawdzałeś czy korbowody są proste? Pasowanie sworznia tłokowego w główce powinno byś suwliwe, czyli powinien dać się przeciskać kciukiem |
|
Powrót do góry |
|
 |
ryś
Dołączył: 03 Lis 2018 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice ślęży
|
Wysłany: Czw 18:24, 15 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Witam. Po ściągnięciu cylindra okazało się, że na tłoku powstały rysy(górą i dołem na wysokości stworzenia ) a sworzeń przechodzi z dużym luzem przez tłok . To dziwne, bo przy zakładaniu wchodził ciasno. Na starych tłokach byby takie same uszkodzenia tylko, że większe. Czy to wina wału?
Ostatnio zmieniony przez ryś dnia Czw 20:55, 15 Lis 2018, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4085 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 11:18, 16 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Daj fotkę bo moja wyobraźnia nie radzi sobie z rysami na górze i dole tłoka na wysokości sworznia który jest po środku.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
ryś
Dołączył: 03 Lis 2018 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice ślęży
|
Wysłany: Pią 21:23, 16 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
jakubM-72
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 122 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Pią 22:20, 16 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Czy tłoki miałeś poprawnie założone, almot muszą być zamontowane strzałką w kierunku zaworów wydechowych. |
|
Powrót do góry |
|
 |
motomaciej
Dołączył: 23 Sie 2018 Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Pią 22:32, 16 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Baardzo mocno zlapalo jak na minute pracy ! . jakie pasowanie bylo ?
Ostatnio zmieniony przez motomaciej dnia Pią 22:43, 16 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
ryś
Dołączył: 03 Lis 2018 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice ślęży
|
Wysłany: Sob 6:26, 17 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Tłoki strzałka w kierunku wydechu. Szlif robił i pasował Pan z okolic Czarnej Wody, .. Silnik rozebralem w mak |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4085 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 10:20, 17 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Skrobak w dłoń i tyle. Rysy na płaszczu nie mają większego znaczenia. Sprawdź pasowanie, może faktycznie za ciasno.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Sob 13:47, 17 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
1. sprawdź pasowanie (ma być koło 0,1mm)
2. sprawdź czy jest smarowanie silnika - czy pompa podaje,
3. sprawdź smarowanie lewego cylindra drożne (otwory w gładzi, otworek w uszczelce)
w podanej kolejności.
Tyle przychodzi do głowy tak na pierwszy ogień . Powodzenia. |
|
Powrót do góry |
|
 |
ryś
Dołączył: 03 Lis 2018 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice ślęży
|
Wysłany: Sob 18:05, 17 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Pierwszą czynnością po zakupie strucla była wymiana oleju. Teraz po rezebraniu silnika pompa była pełna piachu i ledwie można było ją obrócić. Może brak odpowiedniego smarowania było przyczyną. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4085 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19:16, 17 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Który to garnek? Może pompa ma dość?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
ryś
Dołączył: 03 Lis 2018 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice ślęży
|
Wysłany: Sob 19:32, 17 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Prawy. W lewym są mniejsze rysy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4085 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 20:04, 17 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Prawy smarowany jest rozbryzgowo, to nie to. Chyba że stanu oleju nie było.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
ryś
Dołączył: 03 Lis 2018 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice ślęży
|
Wysłany: Nie 18:11, 18 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Jutro oddam wal do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji. Dzisiaj na giełdzie jeden z kolegów doradzłi mi gotowanie tłoków w oleju. Co sądzicie o tym gotowaniu. Jeżeli się sprawdza to proszę o przepis. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|