Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kufel1233
Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 10:05, 14 Paź 2019 Temat postu: Silnik się grzeje - Dniepr |
|
|
Witam.
Podczas wczorajszej przejażdżki zauważyłem, że na maxa grzeje się silnik w moim Dnieprze. W sumie była to pierwsza taka dłuższa trasa po zmianie zapłonu. Przez długi czas miałem zapłon od PoTomka, który działał super, ale przy zmianie instalacji spaliłem zapłon, źle go podłączając. Udało mnie się kupić używany zapłon od PoTomka, i też działa, ale to starszy model i ma trochę inną charakterystykę a do tego nie można zmieniać trybów. Jak zauważyłem ,że silnik się grzeje to trochę przyspieszyłem zapłon, ale nic nie dało. Sprawdziłem świece, z których żadna nie była okopcona ani biała, mimo to podniosłem iglice w gaźnikach i jeszcze raz poregulowałem - nic nie dało. Później wyjąłem włókninę z komina, przemyłem ją i włożyłem połowę - nic nie dało. Zrobiłem około 200km i moto oprócz tego, że się grzał i czasami tracił moc jechał. Dawałem mu odpocząć i dalej jechałem bo musiałem wrócić do domu. za każdym razem, czy był mega gorący, czy ostygł palił dobrze. Jak ktoś ma jakieś pomysły to dajcie znać. Jak nic nie pomoże to najpierw zmienię zapłon na oryginał i zobaczę co będzie a później rwę silnik i sprawdzę pompę oleju, choć jak moto się nie zatarło to chyba nie jest z nią tak źle. Dodam, że gary i głowice były (jak zaczynał słabnąć) tak gorące, że kropla wody się odbijała. Blok też bardzo gorący. Grzeje się bardziej niż podczas docierania.
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
PanG
Dołączył: 10 Sie 2018 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: Pon 10:24, 14 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Grzeje się, bo to Dniepr
Poziom oleju w silniku sprawdzałeś? |
|
Powrót do góry |
|
|
kufel1233
Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 10:35, 14 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
PanG napisał: | Grzeje się, bo to Dniepr
Poziom oleju w silniku sprawdzałeś? |
Tak sprawdziłem. Jeździ na Lubro 20 w 50 od dawna. Stan oleju jest prawidłowy.
Nie grzeje się dlatego ,że to Dniepr bo wcześniej się nie grzał. Coś jest nie tak. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 10:38, 14 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Pirometr laserowy w kieszeń i przejedź się, zrób pomiary.
Pierwsze zapłony nieżyjącego PoTomka miały punkt zapłonu dużo, dużo szybciej niż te późniejsze.
Pierwszy zapłon od PoTomka miałem ustawiony na 2mm przed GMP, a kolejny już był poniżej 1mm. |
|
Powrót do góry |
|
|
kufel1233
Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 10:43, 14 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Czyli jeszcze warto pokręcić zapłonem. Tak zrobię i dam znać czy coś pomogło. |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Chełmno
Dołączył: 17 Wrz 2019 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełmno
|
Wysłany: Wto 20:09, 15 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Jak się grzeje to powinieneś raczej zapłon opóźnić jeżeli gaźników nie ruszałeś. Jeżeli coś robiłaś z gaźnikami to pomóc może lekkie wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej, wiem że to brzmi niedorzecznie ale tak właśnie jest, zbyt uboga mieszanka powoduje przegrzewanie silnika ze względu na brak czynnika odparowującego i odbierającego ciepło, suche, czyste powietrze jest bardzo złym przewodnikiem ciepła |
|
Powrót do góry |
|
|
kufel1233
Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pią 8:02, 18 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Paweł Chełmno napisał: | Jak się grzeje to powinieneś raczej zapłon opóźnić jeżeli gaźników nie ruszałeś. Jeżeli coś robiłaś z gaźnikami to pomóc może lekkie wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej, wiem że to brzmi niedorzecznie ale tak właśnie jest, zbyt uboga mieszanka powoduje przegrzewanie silnika ze względu na brak czynnika odparowującego i odbierającego ciepło, suche, czyste powietrze jest bardzo złym przewodnikiem ciepła |
Jeżeli chodzi o gaźniki to właśnie dlatego podniosłem iglice i zwiększyłem jeszcze dawkę paliwa na śrubie regulacyjnej i nic nie dało. Jeszcze nie miałem czasu się zabrać, ale sądzę, że winny będzie zapłon. Dam znać jak ustalę. Na razie jedzie do mnie pirometr bo nie miałem takiego ustrojstwa. |
|
Powrót do góry |
|
|
|