Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dugi
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 154 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 17:59, 19 Lut 2011 Temat postu: Silnik dolniak-jakie powinno być ciśnienie sprężania? |
|
|
Witam kolegów.
Po włożeniu walu i założeniu cylindrów zauważyłem, ze jedna korba jest dłuższa o 1mm. Przykręciłem głowice sprawdzam ciśnienia i na jednym cylindrze 5,5 a na drugim 6,0 różnica ok 0,5 atm. Teraz pytanie co będzie lepsze, żeby wyrównać ciśnienie-dać dwie uszczelki pod głowicę i zmniejszyć ciśnienie, czy splanować głowicę i zwiększyć ciśnienie- ale wtedy przestrzeń pomiędzy głowicą a zaworami i tłokiem(polonez) jest minimalna 0,5 mm |
|
Powrót do góry |
|
 |
profss
Dołączył: 15 Paź 2010 Posty: 328 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie
|
Wysłany: Sob 18:38, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
na pewno korba dłuższa?mało prawdopodobne,może jakieś przesunięcie na tłoku masz??i tłok stoi wyżej w cylindrze.chodzi mi o przesunięty otwór sworznia,kojarzę ze miałem podobny problem w junaku miałem tam tłok od poldka 1.6 i był przesunięty na sworzniu efekt był taki ze tłok stukał o głowice,być może ze się mylę ale na twoim miejscu bym to pomierzył |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:56, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Bardzo mało prawdopodobne ale kto wie. Gdzie robiłeś wal?
Musiałby to być mega partacz żeby roztoczyć korbę u dołu i u góry tak żeby uzyskać o mm dłuższą z jednej strony. Albo masz jakąś miksturę tłokową.
Podcięty cylinder, splanowany z jednej strony blok- tylko o co?
W żadnym razie nie ratowałbym sie uszczelkami. Obadaj sprawę i napisz co jest grane.
każdemu może sie zdarzyć jakaś wtopa, ale taki by sie chyba rzucił w oko.
PS. Korby wygadają tak samo?. W sensie kształt, kolor i jakość odkuwki 
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Sob 20:00, 19 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
dugi
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 154 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 22:22, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawa ma sie tak.
Gosc robil wal. Ponoc jedna korba byla cos nie tak wiec ja zmienil. Po regeneracji wszystko wygladalo ok. Wal zalozony, tloki, cylindry, bez glowic, ustawiam zaplon i tu niespodzianka. Mierze gmp i pomiedzy jednym a drugim garem 1mm roznica. I co, zeby cisnienia w garach byly podobne nalezy wyrownac je wysokoscia glowic-tak! bo innej metody nie znam.
A jezeli idzie o te korby, to w zasadzie pewne, ze maja inna dlugosc, bo tlok na gorze, czy na dole to jest 1mm wyzej od drugiego.
Pzdr |
|
Powrót do góry |
|
 |
dugi
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 154 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 22:25, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
No ewetualnie chyba, ze cylinder jest krotszy, ale w to watpie- a nawet jutro sprawdze> |
|
Powrót do góry |
|
 |
dugi
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 154 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 22:29, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Jakie cisnienie powinno byc - po szlifie na tlokach od poldka???
Bo jeden ekspert stwierdzil, ze min 9atm??? |
|
Powrót do góry |
|
 |
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Sob 22:49, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
dawno temu zrobiłem remont generalny swojej emki i na obu garach po szlifach etc. miałem po 7,5. kolo na stacji diagnostycznej mierzył mi spaliny ( rozginał rybki żeby czujnik włożyć hehe) i wyszło że ema ma lepsze wyniki niż stojący obok na przeglądzie 2-letni Polonez. Ale ciśnienie spręzania pamiętam że było po 7,5 bo bałem się ze to cuś mało (dla silników benzynowych ale tylko górniaków minimum to 8,5. Dla dolnych inaczej sie określa - już nie pamiętam limitów) |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4070 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 23:43, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Jak jesteś pwien tego mm to daj kryze pod cylinder w celu wyrównania. Ciśnienie sprawdz po dotarciu pierścieni > co najmniej 300km.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:48, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Przyznam ze temat dałeś ciekawy bo w tajemniczych okolicznościach miedzy emką i kaczką jest różnica w cienieniu ( do tej pory katalogowa) i moze wreszcie wyjdzie, ze to w korbkach czyli w wale sie gdzieś ten myk chowa. |
|
Powrót do góry |
|
 |
dugi
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 154 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 8:49, 20 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisalem.
Wal wal, cylindry zalozone, wiec dlugosci korbowodow nie sprawdze. Gosc od regeneracji wspominal, ze zalozyl korbe od emki-ale ktora to nie sprawdze.
Jak sadzicie, odleglosc zaworow + tlok od glowicy 0,5 mm to wystarczajaco, czy malo? |
|
Powrót do góry |
|
 |
melijanek
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Nie 14:44, 20 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
stopień sprężania i cisnienie w cylindrze to dwie różne rzeczy z tego co pisze w książce to kaska ma 6,0 sprawdza się to w prosty sposób najpierw zalewa sie samą głowice olejem jak tłok jest w gmp potem obraca się wal do dmp i dolewa oleju do fula dzieląc jedna wartość do drugiej otrzymasz stopień sprężania w inny sposób nie da sie tego zmierzyć . |
|
Powrót do góry |
|
 |
dugi
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 154 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 15:39, 20 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Tak mi sie wydaje, ze to o czym piszesz, to sposob na sprawdzenie pojemnosci, a nie sprezanie, a wartosci,ilosci cieczy, to sie odejmuje. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Nie 17:08, 20 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
kolega dobrze pisze jak można empirycznie z jakąś tam dokładnością bez liczenia ustalić stopień sprężania, rzecz w tym , że my w tym wątku mówimy o ciśnieniu sprężania, które jest inną wielkością niż stopień sprężania. zresztą od czego wikipedia. |
|
Powrót do góry |
|
 |
dugi
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 154 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 19:07, 20 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Mniejsza o cisnienia.
Teraz konkretnie do mechanikow, odleglosc denka tloka od glowicy 0,5mm to wystarczajaco, czy malo. |
|
Powrót do góry |
|
 |
melijanek
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Pon 11:05, 21 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Może sie tak zdarzyć po dłuższym czasie eksploatacji , nagar na tłoku zacznie uderzać o głowice,wartość 1 mm było by ok  |
|
Powrót do góry |
|
 |
|