Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 20:16, 04 Sie 2015 Temat postu: Silnik Dniepra na tlokach z BMW 80mm |
|
|
Obecnie koncze skladac silnik z dniepra na tlokach samochodowych BMW M50B20 o srednicy 80mm i sworzniach 22mm.Tloki toczone i frezowane pod zawory.
Cylindry lekko przetarte olejem i zrobilem przed opaleniem pomiar sprezania i od razu pokazalo po 3 kopnieciach 8 bar.
Prowadnice zaworów od 126p ,pofrezowalem gniazda 3 kąty i zawory cccp bardzo dobrej jakości sygnowane .
Nowe tuleje w korbach i wykątowane ,nowe panewki ,popychacze itd.
Odpale i zrobie pierwsze testy to zapodam wiecej fotek i informacji .Moze cos z tego wyjdzie:)))) jak narazie zapowiada sie obiecująco .NArazie jest zrobione na radzieckim żeliwie ale mysle ze jak zda egzamin mozna dorobic cale cylindry nikasilowe bez problema )) (kwestia ceny hihi). Pod cylindry zapodalem podkladki 1,5mm bo podstawy byly wyrownane ze wzgledu na masakryczna krzywizne i bez podkladek i uszczelek tlok dobijal minimalnie do brzegów glowicy.Same podkladki zalatwily sprawe po zlozeniu na sucho i do tego uszczelki i jest pewne ze juz nic nie dobije.Sworznie tloków toczone w srodku w celu odciążenia ukladu korbowego.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 6:03, 06 Sie 2015, w całości zmieniany 5 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Śro 11:50, 05 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Jak odpalisz już silniczek, to napisz jak hula.
Co do głowic, moje też robiłeś na zaworach Paradowskich, to też bardzo ładnie trzyma, więc wszystko to zdaje egzamin bardzo ładnie.
Nie wiem jak tam mój zegar do pomiaru ciśnienia na cylindrach, ale ostatnio mierzyłem i na prawym wykazało mi 9, a na lewym 12 w skali kg/cm2
Dawid, następnym razem połóż tubkę z mazidłem odwrotnie, to dowiemy się w końcu jak to to się nazywa, co zwykłego ruska w Sacharę zamienia )) |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 13:01, 05 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Tubka z zielonym mlekiem do smarowania uszczelek pod glowice lezy dobrze:)))) Jest znak General Motors GM i na odwrocie nic juz nie pisze:)).Tylko serwis opla i koszt kolo 50-70zl. |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Śro 13:35, 05 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ha! właśnie nie mogłem rozszyfrować, co znaczy GM :DDD Jutro udam się do jakiegoś serwisu opla, może mają. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 20:26, 05 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Dnepa pyka jak BMW ))) nic nie stuka i zagadal od strzala a cisnienie oleju juz zgaslo na samym kopaniu starterem:))).
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Filmik zaraz po odpaleniu na chwilke
https://youtu.be/TgUvRcvmfRw |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 6:07, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Jakby się dało to proszę o przeniesienie tematu do działu mechanika bo raczej tam powinien się znajdować. |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Czw 12:21, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Widzę, że laski popychaczy zostawiłeś fabryczne, nie są powyginane?
Ja do swojego silnika wsadziłem laski od garbusa, dużo grubsze, tylko skrócić i musiałem w swoim przypadku lekko ścienić na tokarce, bo zahaczały, ale wszystko już ok i działa dobrze. Wcześniej to miałem problemy, bo nie raz się zdarzało, że nie chciał odpalać, albo źle chodził i okazywało się, że złe przerwy na zaworach, a odkąd wstawiłem laski od garbiego, to wszystko już jest ok. Ale te moje laski ruskie to krzywe były i dlatego.
Jaka jest różnica między tłokami BMW a oryginalnymi, lub np z Almotu? oprócz zapewne lepszej tolerancji cieplnej.. |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Czw 12:25, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Widać zapłon elektroniczny wesolutko mruga a jakie gaźniki? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 13:29, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Tloki zalozylem tylko ze wzgledu na lepszej jakosci material i odpowiednie pierscienie ktore mam nadzieje ze tak szybko nie zjedza cylindra:))).Sie zobaczy ))).
MAsz przesuniecie sworznia na tloku i ten silnik naprawde cicho chodzi nawet po rozgrzaniu.Zeroooooooooo dyma i rowna praca .GAzniki k68.JEden chinol drugi oryginalny:))))).Ale ladnie sie da ustawiac:).
I co wazne to wąskie pierscienie bo wszystkie na tloku bmw maja taka szerokosc jak jeden olejowy na oryginalnym tloku:)))) .JAk widze te 4 mega szerokie pierscienie ktore powoduja spore straty to mnie cofa zeby to zakladac do jakiegokolwiek silnika.
Dlatego do zadnego ruchola gornego czy dolnego nie zalozylem nigdy oryginalnego tloka i dzieki temu zapie........... bez problema:)))).Stestujemy dnepe i bede mial juz przepisy na wszystkie silniki w rucholach:))).
Koledze zapodalem tulejowane cylindry i tloki cc w uralu to normalnie bajka -wkreca sie jak bmw i mocowo ogiennnnnnnnnnnn.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 14:49, 06 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
jarys
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 20:25, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Dawid ural zapierdziela jak burza a te tłumiki co mi zrobiłeś to bajka.Wkleiłbym jakieś zdjęcia ale nigdy nie mam czasu się nauczyć. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 20:39, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Dnepa przetestowana przez kolege bez kosza:)))) mowil ze pod gore wyrywa w powietrze na 4 biegu:)))).A dopiero 10km przejechane hehehe. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 16:13, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Na tym pierwszym filmiku chodził jak stary kuter rybacki Gratuluję pomysłu i wykonania. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 16:28, 16 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Bo nie mial kolanek wydechu i zawsze tak klepie:))) |
|
Powrót do góry |
|
|
Slaw
Dołączył: 18 Sie 2021 Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:34, 18 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Kolego Dawid1981 sprawdziły się te tłoki w dnieprze ? Pisałeś coś o podfrezowaniu go pod zawory, ale z tego co się zorientowałem on nieco jest niższy i płaski |
|
Powrót do góry |
|
|
|