Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik Dniepra na tlokach z BMW 80mm
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 20:16, 04 Sie 2015    Temat postu: Silnik Dniepra na tlokach z BMW 80mm

Obecnie koncze skladac silnik z dniepra na tlokach samochodowych BMW M50B20 o srednicy 80mm i sworzniach 22mm.Tloki toczone i frezowane pod zawory.
Cylindry lekko przetarte olejem i zrobilem przed opaleniem pomiar sprezania i od razu pokazalo po 3 kopnieciach 8 bar.
Prowadnice zaworów od 126p ,pofrezowalem gniazda 3 kąty i zawory cccp bardzo dobrej jakości sygnowane .
Nowe tuleje w korbach i wykątowane ,nowe panewki ,popychacze itd.
Odpale i zrobie pierwsze testy to zapodam wiecej fotek i informacji .Moze cos z tego wyjdzie:)))) jak narazie zapowiada sie obiecująco Smile.NArazie jest zrobione na radzieckim żeliwie ale mysle ze jak zda egzamin mozna dorobic cale cylindry nikasilowe bez problema Smile)) (kwestia ceny hihi). Pod cylindry zapodalem podkladki 1,5mm bo podstawy byly wyrownane ze wzgledu na masakryczna krzywizne i bez podkladek i uszczelek tlok dobijal minimalnie do brzegów glowicy.Same podkladki zalatwily sprawe po zlozeniu na sucho i do tego uszczelki i jest pewne ze juz nic nie dobije.Sworznie tloków toczone w srodku w celu odciążenia ukladu korbowego.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 6:03, 06 Sie 2015, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Śro 11:50, 05 Sie 2015    Temat postu:

Jak odpalisz już silniczek, to napisz jak hula.
Co do głowic, moje też robiłeś na zaworach Paradowskich, to też bardzo ładnie trzyma, więc wszystko to zdaje egzamin bardzo ładnie.
Nie wiem jak tam mój zegar do pomiaru ciśnienia na cylindrach, ale ostatnio mierzyłem i na prawym wykazało mi 9, a na lewym 12 w skali kg/cm2

Dawid, następnym razem połóż tubkę z mazidłem odwrotnie, to dowiemy się w końcu jak to to się nazywa, co zwykłego ruska w Sacharę zamienia Smile))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 13:01, 05 Sie 2015    Temat postu:

Tubka z zielonym mlekiem do smarowania uszczelek pod glowice lezy dobrze:)))) Jest znak General Motors GM i na odwrocie nic juz nie pisze:)).Tylko serwis opla i koszt kolo 50-70zl.
Powrót do góry
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Śro 13:35, 05 Sie 2015    Temat postu:

Ha! właśnie nie mogłem rozszyfrować, co znaczy GM :DDD Jutro udam się do jakiegoś serwisu opla, może mają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 20:26, 05 Sie 2015    Temat postu:

Dnepa pyka jak BMW Smile))) nic nie stuka i zagadal od strzala a cisnienie oleju juz zgaslo na samym kopaniu starterem:))).
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Filmik zaraz po odpaleniu na chwilke
https://youtu.be/TgUvRcvmfRw
Powrót do góry
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 6:07, 06 Sie 2015    Temat postu:

Jakby się dało to proszę o przeniesienie tematu do działu mechanika bo raczej tam powinien się znajdować.
Powrót do góry
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Czw 12:21, 06 Sie 2015    Temat postu:

Widzę, że laski popychaczy zostawiłeś fabryczne, nie są powyginane?
Ja do swojego silnika wsadziłem laski od garbusa, dużo grubsze, tylko skrócić i musiałem w swoim przypadku lekko ścienić na tokarce, bo zahaczały, ale wszystko już ok i działa dobrze. Wcześniej to miałem problemy, bo nie raz się zdarzało, że nie chciał odpalać, albo źle chodził i okazywało się, że złe przerwy na zaworach, a odkąd wstawiłem laski od garbiego, to wszystko już jest ok. Ale te moje laski ruskie to krzywe były i dlatego.

Jaka jest różnica między tłokami BMW a oryginalnymi, lub np z Almotu? oprócz zapewne lepszej tolerancji cieplnej..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Czw 12:25, 06 Sie 2015    Temat postu:

Widać zapłon elektroniczny wesolutko mruga Smile a jakie gaźniki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 13:29, 06 Sie 2015    Temat postu:

Tloki zalozylem tylko ze wzgledu na lepszej jakosci material i odpowiednie pierscienie ktore mam nadzieje ze tak szybko nie zjedza cylindra:))).Sie zobaczy Smile))).
MAsz przesuniecie sworznia na tloku i ten silnik naprawde cicho chodzi nawet po rozgrzaniu.Zeroooooooooo dyma i rowna praca .GAzniki k68.JEden chinol drugi oryginalny:))))).Ale ladnie sie da ustawiac:).
I co wazne to wąskie pierscienie bo wszystkie na tloku bmw maja taka szerokosc jak jeden olejowy na oryginalnym tloku:)))) .JAk widze te 4 mega szerokie pierscienie ktore powoduja spore straty to mnie cofa zeby to zakladac do jakiegokolwiek silnika.
Dlatego do zadnego ruchola gornego czy dolnego nie zalozylem nigdy oryginalnego tloka i dzieki temu zapie........... bez problema:)))).Stestujemy dnepe i bede mial juz przepisy na wszystkie silniki w rucholach:))).
Koledze zapodalem tulejowane cylindry i tloki cc w uralu to normalnie bajka -wkreca sie jak bmw i mocowo ogiennnnnnnnnnnn.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 14:49, 06 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
jarys




Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 20:25, 06 Sie 2015    Temat postu:

Dawid ural zapierdziela jak burza a te tłumiki co mi zrobiłeś to bajka.Wkleiłbym jakieś zdjęcia ale nigdy nie mam czasu się nauczyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 20:39, 06 Sie 2015    Temat postu:

Dnepa przetestowana przez kolege bez kosza:)))) mowil ze pod gore wyrywa w powietrze na 4 biegu:)))).A dopiero 10km przejechane hehehe.
Powrót do góry
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 6:28, 14 Sie 2015    Temat postu:

Pyka zdrowo i targa jak szalony Smile))).
https://www.youtube.com/watch?v=Z9L2H_8wwiQ&feature=youtu.be
Powrót do góry
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 16:13, 14 Sie 2015    Temat postu:

Na tym pierwszym filmiku chodził jak stary kuter rybacki Very Happy Gratuluję pomysłu i wykonania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 16:28, 16 Sie 2015    Temat postu:

Bo nie mial kolanek wydechu i zawsze tak klepie:)))
Powrót do góry
Slaw




Dołączył: 18 Sie 2021
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:34, 18 Sie 2021    Temat postu:

Kolego Dawid1981 sprawdziły się te tłoki w dnieprze ? Pisałeś coś o podfrezowaniu go pod zawory, ale z tego co się zorientowałem on nieco jest niższy i płaski
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin