Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wilga2000
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa/Częstochowa
|
Wysłany: Nie 22:02, 26 Kwi 2009 Temat postu: Silnik BMW |
|
|
Pozwolę sobie założyć ten temat - ponieważ może on również innych zainteresować !!!
Planuję w najbliższym czasie wymienić silnik z górnozaworowego Dniepra na BMW
Z tego co się wstępnie zorientowałem to najlepszą opcją jest BMW r100
Ponieważ motocykle BMW nawet stosunkowo stare mocno trzymają cenę więc w zasadzie odpada kupienie motocykla i wyciąganie z niego silnika. Pozostaje kupienie samego silnika.
Tu jednak rodzą się następujące problemy - jak sprawdzić, że silnik jest ok ?
Co najlepiej sprawdzać ?
Czy znacie jakiś sprawdzonych handlarzy.
Z którego roku najlepiej kupić itp. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 5:41, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Znajomi polecają tego gościa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dniepra chcesz skundlić szajsmetalem?
Ponoć R100 tłamsi na początek krzyżaki, gumowe sprzęgła i wszystko inne w dalszej kolejności. |
|
Powrót do góry |
|
|
wilga2000
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa/Częstochowa
|
Wysłany: Pon 7:40, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: |
Ponoć R100 tłamsi na początek krzyżaki, gumowe sprzęgła i wszystko inne w dalszej kolejności. |
Różne opinie słyszałem !
Jak się katuje motocykle to na pewno nadmiar mocy i momentu daje o zobie znać w kolejnych mechanizmach przez jakie jest przenoszony. |
|
Powrót do góry |
|
|
ural63
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 128 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkałek koło Sulejowa
|
Wysłany: Pon 7:43, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Najlepiej moim zdaniem jest zmierzyć ciśnienie w silniku. Operacja bardzo prosta. Manometr do pomiaru można kupić za niewielkie pieniądze. Wiele można z tego wyczytać. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:00, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
wilga2000 napisał: | Prince napisał: |
Ponoć R100 tłamsi na początek krzyżaki, gumowe sprzęgła i wszystko inne w dalszej kolejności. |
Różne opinie słyszałem !
Jak się katuje motocykle to na pewno nadmiar mocy i momentu daje o zobie znać w kolejnych mechanizmach przez jakie jest przenoszony. |
I sądzisz ze nie będziesz wykorzystywał więcej niż 36 koników drzemiących w dotychczasowym dnieprze które to i tak wymienione wyżej części przeniesienia napędu i tak niezbyt długo znoszą? ;P
Skoro tak to po co akurat ta pojemność? Może znaczki na baku wystarczą
Jeśli chodzi o diagnostykę sprowadzonego silnika to ponoć, ja sie nie znam ale słyszałem ze alternatory do tych beemek do najtańszych nie nalezą |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pon 10:12, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jeździłem na każdym typie silnika ruskiego (oprócz Urala chłodzonego cieczą) i na silniku BMW. Silnik BMW mam w rusku od dwóch lat i nie robiłem nic oprócz wymiany oleju. Te silniki robią po 100 000 km bez remontu. Na ruskim silniku w tym zestawie nie osiągnąłem nigdy więcej, niż 80-90km/h, na silniku od BMW doszedłem do setki. Ruski silnik nie ma siły jechac w błocie na załączonej blokadzie. Silnik od BMW kosztuje 3800, cena nowego silnika od ruska to już prawie 3000 zł. Rachunek jest prosty - oczywiście to rada dla lubiących dużo i bezawaryjnie jeździć. Dla miłośników klasycznej pracy i wyglądu zawsze będzie się liczył oryginał. |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:54, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
BMW robią więcej niż 100 tys. km bez remontów, ale przy kupnie ciężko będzie ustalić przebieg, napewno nie po liczniku 99999 km i kolejna setka zaczęta. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Śro 11:31, 03 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
W tych niemieckich silnikach są też pewne wady: po zamontowaniu ich do ruskiej ramy dość upierdliwa jest wymiana filtra oleju; trzeba zdejmować ze szpilek cały silnik. Ceny części zamiennych - cena 100 euro za aparat zapłonowy to podobno super okazja, choć są tacy, którzy twierdzą, że i za 200 się opłaca . Ostatnio wymieniałem membrany, sprężynki i pozostałe gumki w BING-ach - za tę sumę kupiłbym dwa nowe gaźniki do ruska. Albo np wyjęcie alternatora - w rusku odkręca się dwie nakrętki i po sprawie. Ale już wyjęcie tego urządzenia w silniku BMW nie jest proste. |
|
Powrót do góry |
|
|
franzjaskiernia
Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzeznica
|
Wysłany: Pią 9:13, 04 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
witam ja posiadam bmw r 1100 rs i mam już na liczniku 98tys mil czyli prawie 160tys km i smigam tylko olej wymieniam i tyle ..pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
litwin
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 35 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Litwa
|
Wysłany: Wto 7:49, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | Znajomi polecają tego gościa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dniepra chcesz skundlić szajsmetalem?
Ponoć R100 tłamsi na początek krzyżaki, gumowe sprzęgła i wszystko inne w dalszej kolejności. |
co masz na myszli "tłamsi" bo ja tez to teras zaczynam robic. |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:59, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
A czemu nie kupisz całego BuMdablju???Teraz przywoża za 4000 całe kompletne z kwitami, jak załorzysz taki nowoczesny piec w rame archaika ani to nie bedzie ładne ani sprawne(sooory ponad stówe na dieprze???Ja dziekuje....wybiore inne sposoby na samobójstwo). Bedzie to dalej dniepr ze wszystkimi swoimi wadami, a piec BMW tylko je uwidoczni, moc i moment obrotowy tych silników tez jest troszeczke inny i tak mówił Prince, gumy, sprzegła i kto wie co jeszcze robione na szybko przez ukrainców beda leciec...ale nie mówie nie, ktos wsadził w "motor" silnik z T-54 i jezdzi:] |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:53, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
litwin napisał: | Prince napisał: | Znajomi polecają tego gościa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dniepra chcesz skundlić szajsmetalem?
Ponoć R100 tłamsi na początek krzyżaki, gumowe sprzęgła i wszystko inne w dalszej kolejności. |
co masz na myszli "tłamsi" bo ja tez to teras zaczynam robic. |
Najlepiej zapytaj tych co mają takie silniki, robią przebiegi i jak często bawią sie w wymianę części przełożenia napędu. Dla mnie to fajna zabawka ale ani to zabytek a quad lepiej sobie poradzi w terenie. Do zabawy w fikanie po cięższym terenie nie zabiera sie pasażera a do dalszych jazd mało co widzę żeby właściciele kogoś wozili- wygląda to we większości ( nie u wszystkich) przypadków jak jazda z przyczepą campingową jak sie śpi w hotelu- taka sztuka dla sztuki.
Kod: | A czemu nie kupisz całego BuMdablju? |
granat- chodzi chyba o kosz. Czyli słabe ramy BMW do mocowania ciężkiego kosza i pewnie o napęd na 3 albo 5 koło u woza |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:24, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
NMo zasadniczo jak sztuka dla sztuki to jestem za ale włozyłbym cos bardziej ekscentrycznego niz piec z bumki.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:53, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Np Nptp Guzzi ???
Mysle ze powinno pasowac. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 19:22, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
NMo zasadniczo jak sztuka dla sztuki to jestem za ale włozyłbym cos bardziej ekscentrycznego niz piec z bumki.... koniec cyt.
Najlepiej silnik lotniczy taki mały zgrabny gwiażdzisty
Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Śro 19:23, 09 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|