Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik BMW
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wilga2000




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Częstochowa

PostWysłany: Nie 22:02, 26 Kwi 2009    Temat postu: Silnik BMW

Pozwolę sobie założyć ten temat - ponieważ może on również innych zainteresować !!!

Planuję w najbliższym czasie wymienić silnik z górnozaworowego Dniepra na BMW

Z tego co się wstępnie zorientowałem to najlepszą opcją jest BMW r100

Ponieważ motocykle BMW nawet stosunkowo stare mocno trzymają cenę więc w zasadzie odpada kupienie motocykla i wyciąganie z niego silnika. Pozostaje kupienie samego silnika.

Tu jednak rodzą się następujące problemy - jak sprawdzić, że silnik jest ok ?
Co najlepiej sprawdzać ?
Czy znacie jakiś sprawdzonych handlarzy.
Z którego roku najlepiej kupić itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 5:41, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Znajomi polecają tego gościa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dniepra chcesz skundlić szajsmetalem? Wink
Ponoć R100 tłamsi na początek krzyżaki, gumowe sprzęgła i wszystko inne w dalszej kolejności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wilga2000




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Częstochowa

PostWysłany: Pon 7:40, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Prince napisał:

Ponoć R100 tłamsi na początek krzyżaki, gumowe sprzęgła i wszystko inne w dalszej kolejności.


Różne opinie słyszałem !
Jak się katuje motocykle to na pewno nadmiar mocy i momentu daje o zobie znać w kolejnych mechanizmach przez jakie jest przenoszony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ural63




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkałek koło Sulejowa

PostWysłany: Pon 7:43, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Najlepiej moim zdaniem jest zmierzyć ciśnienie w silniku. Operacja bardzo prosta. Manometr do pomiaru można kupić za niewielkie pieniądze. Wiele można z tego wyczytać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 10:00, 27 Kwi 2009    Temat postu:

wilga2000 napisał:
Prince napisał:

Ponoć R100 tłamsi na początek krzyżaki, gumowe sprzęgła i wszystko inne w dalszej kolejności.


Różne opinie słyszałem !
Jak się katuje motocykle to na pewno nadmiar mocy i momentu daje o zobie znać w kolejnych mechanizmach przez jakie jest przenoszony.

I sądzisz ze nie będziesz wykorzystywał więcej niż 36 koników drzemiących w dotychczasowym dnieprze które to i tak wymienione wyżej części przeniesienia napędu i tak niezbyt długo znoszą? ;P
Skoro tak to po co akurat ta pojemność? Może znaczki na baku wystarczą Wink
Jeśli chodzi o diagnostykę sprowadzonego silnika to ponoć, ja sie nie znam ale słyszałem ze alternatory do tych beemek do najtańszych nie nalezą Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 10:12, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Jeździłem na każdym typie silnika ruskiego (oprócz Urala chłodzonego cieczą) i na silniku BMW. Silnik BMW mam w rusku od dwóch lat i nie robiłem nic oprócz wymiany oleju. Te silniki robią po 100 000 km bez remontu. Na ruskim silniku w tym zestawie nie osiągnąłem nigdy więcej, niż 80-90km/h, na silniku od BMW doszedłem do setki. Ruski silnik nie ma siły jechac w błocie na załączonej blokadzie. Silnik od BMW kosztuje 3800, cena nowego silnika od ruska to już prawie 3000 zł. Rachunek jest prosty - oczywiście to rada dla lubiących dużo i bezawaryjnie jeździć. Dla miłośników klasycznej pracy i wyglądu zawsze będzie się liczył oryginał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:54, 27 Kwi 2009    Temat postu:

BMW robią więcej niż 100 tys. km bez remontów, ale przy kupnie ciężko będzie ustalić przebieg, napewno nie po liczniku 99999 km i kolejna setka zaczęta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 11:31, 03 Cze 2009    Temat postu:

W tych niemieckich silnikach są też pewne wady: po zamontowaniu ich do ruskiej ramy dość upierdliwa jest wymiana filtra oleju; trzeba zdejmować ze szpilek cały silnik. Ceny części zamiennych - cena 100 euro za aparat zapłonowy to podobno super okazja, choć są tacy, którzy twierdzą, że i za 200 się opłaca . Ostatnio wymieniałem membrany, sprężynki i pozostałe gumki w BING-ach - za tę sumę kupiłbym dwa nowe gaźniki do ruska. Albo np wyjęcie alternatora - w rusku odkręca się dwie nakrętki i po sprawie. Ale już wyjęcie tego urządzenia w silniku BMW nie jest proste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
franzjaskiernia




Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeznica

PostWysłany: Pią 9:13, 04 Cze 2010    Temat postu:

witam ja posiadam bmw r 1100 rs i mam już na liczniku 98tys mil czyli prawie 160tys km i smigam tylko olej wymieniam i tyle ..pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
litwin




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Litwa

PostWysłany: Wto 7:49, 08 Cze 2010    Temat postu:

Prince napisał:
Znajomi polecają tego gościa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dniepra chcesz skundlić szajsmetalem? Wink
Ponoć R100 tłamsi na początek krzyżaki, gumowe sprzęgła i wszystko inne w dalszej kolejności.


co masz na myszli "tłamsi" bo ja tez to teras zaczynam robic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:59, 08 Cze 2010    Temat postu:

A czemu nie kupisz całego BuMdablju???Teraz przywoża za 4000 całe kompletne z kwitami, jak załorzysz taki nowoczesny piec w rame archaika ani to nie bedzie ładne ani sprawne(sooory ponad stówe na dieprze???Ja dziekuje....wybiore inne sposoby na samobójstwo). Bedzie to dalej dniepr ze wszystkimi swoimi wadami, a piec BMW tylko je uwidoczni, moc i moment obrotowy tych silników tez jest troszeczke inny i tak mówił Prince, gumy, sprzegła i kto wie co jeszcze robione na szybko przez ukrainców beda leciec...ale nie mówie nie, ktos wsadził w "motor" silnik z T-54 i jezdzi:]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 13:53, 08 Cze 2010    Temat postu:

litwin napisał:
Prince napisał:
Znajomi polecają tego gościa.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dniepra chcesz skundlić szajsmetalem? Wink
Ponoć R100 tłamsi na początek krzyżaki, gumowe sprzęgła i wszystko inne w dalszej kolejności.


co masz na myszli "tłamsi" bo ja tez to teras zaczynam robic.


Najlepiej zapytaj tych co mają takie silniki, robią przebiegi i jak często bawią sie w wymianę części przełożenia napędu. Dla mnie to fajna zabawka ale ani to zabytek a quad lepiej sobie poradzi w terenie. Do zabawy w fikanie po cięższym terenie nie zabiera sie pasażera a do dalszych jazd mało co widzę żeby właściciele kogoś wozili- wygląda to we większości ( nie u wszystkich) przypadków jak jazda z przyczepą campingową jak sie śpi w hotelu- taka sztuka dla sztuki.
Kod:
A czemu nie kupisz całego BuMdablju?

granat- chodzi chyba o kosz. Czyli słabe ramy BMW do mocowania ciężkiego kosza i pewnie o napęd na 3 albo 5 koło u woza Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:24, 09 Cze 2010    Temat postu:

NMo zasadniczo jak sztuka dla sztuki to jestem za ale włozyłbym cos bardziej ekscentrycznego niz piec z bumki....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:53, 09 Cze 2010    Temat postu:

Np Nptp Guzzi ??? Smile
Mysle ze powinno pasowac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 19:22, 09 Cze 2010    Temat postu:

NMo zasadniczo jak sztuka dla sztuki to jestem za ale włozyłbym cos bardziej ekscentrycznego niz piec z bumki.... koniec cyt.

Najlepiej silnik lotniczy taki mały zgrabny gwiażdzisty


Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Śro 19:23, 09 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin