Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzybu
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Śro 20:58, 12 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Kowrowiecz napisał: | Mój silnik BMW w rusku ma ciśnienie 14,8. |
Ale ty masz cztery zawory na cylinder . Żaden dwuzaworowy silnik takiego mieć nie będzie. Najważniejsze jest aby różnica ciśnień nie była zbyt duża. |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Czw 19:23, 13 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Grzybu napisał: | Kowrowiecz napisał: | Mój silnik BMW w rusku ma ciśnienie 14,8. |
Ale ty masz cztery zawory na cylinder . Żaden dwuzaworowy silnik takiego mieć nie będzie. Najważniejsze jest aby różnica ciśnień nie była zbyt duża. |
Chyba chciał dodać że cisnienie ma w obu cylindrach łącznie
Ostatnio zmieniony przez Steegen dnia Czw 19:24, 13 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Czw 20:47, 13 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Pewnie ze to cisnienie przesadzone, silniki BMW nie byly tak doprezone, a tym bardziej po takim przebiegu.. Zapewne to jakis blad pomiaru, patrze wlasnie w dane silnikow BMW serii R i czytam:R80- 9 bar, R100 - 9bar, R1100 RS - 10 bar itp.. |
|
Powrót do góry |
|
|
ogr sypinski
Dołączył: 17 Sty 2011 Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:03, 13 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Chyba zależy który rok tych osiemdziesiątek i setek.
Compression pressure:
R80G/S R80ST R80RT R80 '85 on
Good over 9.0bar (131psi)
Normal 7.5-9.0bar (109-131psi)
Poor below 7.5bar (109psi)
All other models:
Good over 10.0bar (145psi)
Normal 8.5-10.0bar (123-145psi)
Poor below 8.5bar (123psi)
Ciekawe informacje dotyczące waszych BEEMEK: [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pią 8:44, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
No, nie rozni sie to prawie niczym od tego co napisalem.. To ze "over 9 bar" nie znaczy ze prawie 15.. To znaczy ze moze byc 9,5 czy 9,8.. A rocznikami cisnienia tez wiele sie nie roznia, bo dla przykladu BMW R1200 Cz rocznikow 2000 wzwyz ma byc : dobre powyzej 10, normalne 8,5-10, zle ponizej 8,5.. |
|
Powrót do góry |
|
|
ogr sypinski
Dołączył: 17 Sty 2011 Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:28, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
15bar to masz racje nie w BEEMCE, ale co do rocznika to nie do końca, 1 atm to dość dużo. Weźmy na przyklad r100rs produkowany od 1976 do 1984 . Moc 70 koni, moment 76Nm przy 5500 obr a stopień sprężania 9,5:1. W roku 1986 ten sam model i silnik ma już 60 koni i moment 74Nm ale tylko przy 3500 obr zaś stopień sprężania obniżony do 8,45:1. Wiem, że stopnień spreżania to nie to samo co ciśnienie w cylindrze ale myśle że im mniejszy stopień tym mniejsze spreżanie.
Pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Pią 19:31, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Moja r 100 model CS ma stopień spreżania9,5 bar-a katalogowo i tyle wlasnie ma na każdym z obu cylindrach.Przejechane 59 tys. km. Jest to najbardziej doprężony silnik w beemkach dwu zaworowych .Tyle samo ma chyba jeszcze model RT i S.Jesli ktos ma wiecej,to oznacza że były przeprowadzone jakies modyfikacje w silniku,lub z przyrządem pomiarowym cos nie halo.
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu wiecej o danych technicznych beemek:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Kowrowiecz
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: Pią 19:53, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam silnik z R 1200 RC 2004r |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pią 19:55, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
ogr sypinski napisał: | ale myśle że im mniejszy stopień tym mniejsze spreżanie. |
To nie ma wiekszegoo znaczenia, stopien sprezania to wartosc geometryczna wynikajaca z pewnych wymiarow, a cisnienie sprezania to wartosc zmierzona. Nie zawsze wieksza wartosc stopnia sprezania to wieksze cisnienie sprezania..
A 1 atmosfera to w przyblizeniu 1 bar, nie wiem co miales na mysli mowiac ze to dosc duzo.. |
|
Powrót do góry |
|
|
ogr sypinski
Dołączył: 17 Sty 2011 Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 7:25, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
cyborg napisał: |
To nie ma wiekszegoo znaczenia, stopien sprezania to wartosc geometryczna wynikajaca z pewnych wymiarow, a cisnienie sprezania to wartosc zmierzona. Nie zawsze wieksza wartosc stopnia sprezania to wieksze cisnienie sprezania.. |
Moim zdaniem ma znaczenie, przecież mówimy o tym samym silniku, tej samej pojemnosci cylindrow i skoku tloka, jedynie srednica zaworów byla zmniejszona w Setkach po 82 roku. Ale wydaje mi sie że nie ma to wielkiego znaczenie w zwiazku ze stopniem sprezania.
cyborg napisał: | A 1 atmosfera to w przyblizeniu 1 bar, nie wiem co miales na mysli mowiac ze to dosc duzo.. |
To dość dużo bo ta jedna atm( bar) zmienia obraz silnika z "good" na "normal" i dalej z "normal" na "poor" wedlug podanych wcześniej danych.
STEEGEN
Twoje BEEMWU ma stopien sprężania 9,5:1 a nie 9,5 bar-a.
Jeśli masz ciśnienie sprężania 9,5 bar na cylindrach to według tabelki ciśnienie jest " normal".
Pewnie nominialnie powinna mieć dużo ponad 10 bar a myśle że nawet 11.
pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
WojtaS
Dołączył: 26 Wrz 2020 Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Czw 7:17, 21 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Witam,
Kto z forum dorabia i sprzedaje te flansze /adaptery skrzyń między skrzynie dnieprowska a silnik bmw?
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Czw 22:14, 21 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
aluminiowe do wspawania robi Fryta z redmotorz. Pierwsza klasa!. Zmotałem już cztery zaprzęgi na tych flanszach i jest pikobelo. Polecam Sławka! |
|
Powrót do góry |
|
|
|