Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik BMW
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzybu




Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Śro 20:58, 12 Wrz 2012    Temat postu:

Kowrowiecz napisał:
Mój silnik BMW w rusku ma ciśnienie 14,8.

Ale ty masz cztery zawory na cylinder Smile . Żaden dwuzaworowy silnik takiego mieć nie będzie. Najważniejsze jest aby różnica ciśnień nie była zbyt duża.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Czw 19:23, 13 Wrz 2012    Temat postu:

Grzybu napisał:
Kowrowiecz napisał:
Mój silnik BMW w rusku ma ciśnienie 14,8.

Ale ty masz cztery zawory na cylinder Smile . Żaden dwuzaworowy silnik takiego mieć nie będzie. Najważniejsze jest aby różnica ciśnień nie była zbyt duża.


Chyba chciał dodać że cisnienie ma w obu cylindrach łącznie Laughing


Ostatnio zmieniony przez Steegen dnia Czw 19:24, 13 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Czw 20:47, 13 Wrz 2012    Temat postu:

Pewnie ze to cisnienie przesadzone, silniki BMW nie byly tak doprezone, a tym bardziej po takim przebiegu.. Zapewne to jakis blad pomiaru, patrze wlasnie w dane silnikow BMW serii R i czytam:R80- 9 bar, R100 - 9bar, R1100 RS - 10 bar itp..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ogr sypinski




Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:03, 13 Wrz 2012    Temat postu:

Chyba zależy który rok tych osiemdziesiątek i setek.

Compression pressure:
R80G/S R80ST R80RT   R80 '85 on

  Good    over 9.0bar (131psi)
  Normal  7.5-9.0bar (109-131psi)
  Poor      below 7.5bar (109psi)

All other models:
  Good     over 10.0bar (145psi)
  Normal   8.5-10.0bar (123-145psi)
  Poor       below 8.5bar (123psi)

Ciekawe informacje dotyczące waszych BEEMEK: [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 8:44, 14 Wrz 2012    Temat postu:

No, nie rozni sie to prawie niczym od tego co napisalem.. To ze "over 9 bar" nie znaczy ze prawie 15.. To znaczy ze moze byc 9,5 czy 9,8.. A rocznikami cisnienia tez wiele sie nie roznia, bo dla przykladu BMW R1200 Cz rocznikow 2000 wzwyz ma byc : dobre powyzej 10, normalne 8,5-10, zle ponizej 8,5..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ogr sypinski




Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:28, 14 Wrz 2012    Temat postu:

15bar to masz racje nie w BEEMCE, ale co do rocznika to nie do końca, 1 atm to dość dużo. Weźmy na przyklad r100rs produkowany od 1976 do 1984 . Moc 70 koni, moment 76Nm przy 5500 obr a stopień sprężania 9,5:1. W roku 1986 ten sam model i silnik ma już 60 koni i moment 74Nm ale tylko przy 3500 obr zaś stopień sprężania obniżony do 8,45:1. Wiem, że stopnień spreżania to nie to samo co ciśnienie w cylindrze ale myśle że im mniejszy stopień tym mniejsze spreżanie.
Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Pią 19:31, 14 Wrz 2012    Temat postu:

Moja r 100 model CS ma stopień spreżania9,5 bar-a katalogowo i tyle wlasnie ma na każdym z obu cylindrach.Przejechane 59 tys. km. Jest to najbardziej doprężony silnik w beemkach dwu zaworowych .Tyle samo ma chyba jeszcze model RT i S.Jesli ktos ma wiecej,to oznacza że były przeprowadzone jakies modyfikacje w silniku,lub z przyrządem pomiarowym cos nie halo.

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu wiecej o danych technicznych beemek:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kowrowiecz




Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Pią 19:53, 14 Wrz 2012    Temat postu:

Ja mam silnik z R 1200 RC 2004r
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 19:55, 14 Wrz 2012    Temat postu:

ogr sypinski napisał:
ale myśle że im mniejszy stopień tym mniejsze spreżanie.

To nie ma wiekszegoo znaczenia, stopien sprezania to wartosc geometryczna wynikajaca z pewnych wymiarow, a cisnienie sprezania to wartosc zmierzona. Nie zawsze wieksza wartosc stopnia sprezania to wieksze cisnienie sprezania..
A 1 atmosfera to w przyblizeniu 1 bar, nie wiem co miales na mysli mowiac ze to dosc duzo..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ogr sypinski




Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:25, 15 Wrz 2012    Temat postu:

cyborg napisał:

To nie ma wiekszegoo znaczenia, stopien sprezania to wartosc geometryczna wynikajaca z pewnych wymiarow, a cisnienie sprezania to wartosc zmierzona. Nie zawsze wieksza wartosc stopnia sprezania to wieksze cisnienie sprezania..

Moim zdaniem ma znaczenie, przecież mówimy o tym samym silniku, tej samej pojemnosci cylindrow i skoku tloka, jedynie srednica zaworów byla zmniejszona w Setkach po 82 roku. Ale wydaje mi sie że nie ma to wielkiego znaczenie w zwiazku ze stopniem sprezania.

cyborg napisał:
A 1 atmosfera to w przyblizeniu 1 bar, nie wiem co miales na mysli mowiac ze to dosc duzo..


To dość dużo bo ta jedna atm( bar) zmienia obraz silnika z "good" na "normal" i dalej z "normal" na "poor" wedlug podanych wcześniej danych.

STEEGEN
Twoje BEEMWU ma stopien sprężania 9,5:1 a nie 9,5 bar-a.
Jeśli masz ciśnienie sprężania 9,5 bar na cylindrach to według tabelki ciśnienie jest " normal".
Pewnie nominialnie powinna mieć dużo ponad 10 bar a myśle że nawet 11.
pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WojtaS




Dołączył: 26 Wrz 2020
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Czw 7:17, 21 Sty 2021    Temat postu:

Witam,
Kto z forum dorabia i sprzedaje te flansze /adaptery skrzyń między skrzynie dnieprowska a silnik bmw?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Czw 22:14, 21 Sty 2021    Temat postu:

aluminiowe do wspawania robi Fryta z redmotorz. Pierwsza klasa!. Zmotałem już cztery zaprzęgi na tych flanszach i jest pikobelo. Polecam Sławka!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin