|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 21:28, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
ATAMAN1975 napisał: | upiększać to za dużo powiedziane. do bmw mam ramę, silnik i cały pozostały napęd. i przede wszystkim polski kwit, a dlaczego ruskie graty? Bo je mam i tyle. Fajne będzie. Dajcie mi tylko szanse |
No to czekamy, co to z tego będzie. Dasz radę w tym roku? |
|
Powrót do góry |
|
|
Harcerz
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Nie 21:57, 02 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Na pewno. Najgorsze co było mi potrzebne, to kasa, a to już mam. Graty też. No i roboty mam na razie mało, więc czas też mam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Harcerz
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Śro 22:32, 09 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
trochę to trwa, ale prawda, roboty jest ogrom. zbiornik musiałem z przodu poszerzyć, w tym celu wyciąłem dwa kawałki blachy w kształcie księzyca i rozszerzyłem za pomocą podnośnika samochodowego i połapałem migomatem. Problem w tym,że rama bmw jest szersza i krótsza. tył zbiornika też musiałem skrócić, i od spodu trochę przerobić, ale udało się. zostało mi jeszcze przespawać kraniki, bo słyszałem,że bmw nie pociągnie na ruskim kraniku. teraz muszę jeszcze wyszlifować i albo zalać cyną, albo tigiem, bo wątpię, że po spawaniu migiem będzie szczelny. Tył wpiąłem od dniepra, aby mieć spokój z mocowanie kosza bocznego. Bmw ma tył dokręcany, więc tył dniepra też zrobiłem dokręcany. ale okazuje się,że dnieprowy jest za wąski dosłownie o 1,5cm, więc też go naciągnąłem i jest ok. Błotnik założyłem od urala, mocowanie do dłotnika przerobiłem z dnieprowego, bagażnik od m-72. Jest ok. przednie siedzenie też od m-72, ale szkoda mi było orginalnej ramy, więc tuleję metalowo-gumową dokupiłem za 6 złotych od malucha. Fajnie,że full rzeczy dnieprowych zgadza się z bmw, odległości osi, szerokości mocowania amortyzatoró ( co do milimetra), nawet przód wchodzi idealnie na orginalne łożyska od bmw, sztyce są idealnie takie same, nawet gwinty się zgadzają. Jedyny problem, to opornik skrętu. W dnieprze jest pod ramą, a w bmw tego nie ma, i to muszę jeszcze zrobić. Z orginalnej ramy bmw musiałem wyciąć mocowania podnóżków i tłumików, więc mocowanie hamulca też przespawałem dnieprowy i i dźwignię od hamulca ręcznego też. przydaje się. Więc co do ramy zostało mi jeszcze opór na zawieszenie przednie i idzie do piskowania i lakier, wbijam silnik- jakieś 2 tyg. Dorzuciłbym foty,ale nie wiem, jak się je wrzuca. Gr.Olek napisał: | Kiedyś miałem pomysł: Silnik BMW w (zd)radzieckim motocyklu. No i się zaczeło. Kupiłem silnik R75/3 - potem zachciało mi skrzyni biegów od BMW - tylko, że jest ona na trzech wałkach a nie na dwóch więc kręci się w przeciwną stronę niż rosyjska. Dalej poszło gładko: kupiłem dyfer, wachacz, amortyzatory. Ale jak to ożenić z kołami gdy zabierak koła jest większy niż w rusu? Kupić koła! ale to trzeba kupić koła szprychowane (dostępne tylko 18"). Dobra mam wszystko. Pora dobrać ramę. Wstępne pomiary wskazują, że uda się bez zmian geometrii ramy (rozstawu osi). M-ka - za dużo zabawy przy suwakach, nowszy ural - za dużo zabawy przy mocowaniu wachacza koła, Kaśka krótka - trochę ciasno, Kaśka/MT długa rama - to jest to co się wydaje, że nadaje. Ale, ale.... piękana obudowa filtru powietrza stanowiąca ładną całość ze skrzynią i silnikiem nie mieści się w żadnej rosyjskiej ramie. Cóż zrobić - trzeba ciąć ramę, spawać i naciągać na kratownic. Dostęp do niej jest czekam na wolny termin............... W międzyczasie rozmawiam z ludźmi co handlują BMW i kupuję ramę od BMW za 200 zł. Nic nie trzeba przerabiać, tylko złożyć. To może dołożyć oblachowanie od rusa? Sprawdzam. Przód prawie pasuje, błotniki prawie pasują zbiornik prawie pasuje, tylko trzeba tu wyciąć, inaczej zaspawać, dorobioć to i tamto, a tam zniszczyć....... Pukam się w głowę i kupuję zestaw pozwalający na spasowanie silnika od BMW z ruską skrzynią wybieram ramę od M-ki, resztę sprzedaję i zastanawiam się po co mi to było? Ale składam dalej.
TO BE CONTINUED........... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
zorg
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 20:55, 08 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ataman Poproszę o zdjęcia techniczne i nie tylko.
Ostatnio zmieniony przez zorg dnia Sob 20:56, 08 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Harcerz
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Sob 22:31, 08 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Kosztowało mnie to więcej pracy niż przypuszczałem. Teraz Zrobiłbym całkiem inaczej. Prościej byłoby przespawać dół ramy z mocowaniem wahacza do ruskiej ramy. Jest taki filmik http://youtu.be/enra9hYlT5Q . I tak bym teraz zrobił. Plus takiej konstrukcji, to niezawodny pełny napęd bmw. Co piękne w tym, że nawet po przejażdżce 130km/h dyfer jest tylko ledwie ciepły. Nie ma potrzeby przerabiania mocowań na błotniki, hamulce, przód, a co najważniejsze nie trzeba przerabiać zbiornika. Dobrze udało się dopiero za drugim, i to nie bez pomocy kumpli, którzy po trzykroć poprawiali spawy tigiem. Poza tym rama ruska kosztuje koło stu złotych i do roboty. Co do zdjęć, to chętnie, ale nie mogę znależć jak wkleja sie zdjęcia więc zapraszam na [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Nie 12:38, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Nawet niezle to wyszlo choc bylem sceptycznie nastawiony czytajac temat.. Ale cos chyba tylny blotnik za wysoko jest i za bardzo w tyl przesuniety? |
|
Powrót do góry |
|
|
Harcerz
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Nie 13:05, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
cyborg napisał: | Nawet niezle to wyszlo choc bylem sceptycznie nastawiony czytajac temat.. Ale cos chyba tylny blotnik za wysoko jest i za bardzo w tyl przesuniety? |
Jest na tej samej wysokości, co w orginalnym r80, i nawet myślałem, aby go obniżyć, ale nie teraz. Muszę się najeździć, a w garażu czeka drugi projekt do skończenia. Problem w tym, że rama bmw jest dużo wyższa od dnieprowej, więc po obniżenieniu siodło pasażera zrównałoby się z kierowcy. Poza tym, jak pomyślę sobie o przerabianiu mocowania tylnego błotnika, a jest to kombinacja dniepra, urala i m72 w jedno, to mi się trochę odechciewa, no i jeszcze musiałbym nowy tylny pałąk doginać, bo wątpię, abym tego mógł dogiąć wyżej w mojej giętarce, więc na razie zostanie jak jest.
Ostatnio zmieniony przez Harcerz dnia Nie 13:07, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Harcerz
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Nie 13:13, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno, może każdy to wie, więc przypomnę tylko. Jeśli się bierzecie za budowę takiego sprzęta, to trzeba wszystkie elementy wypiaskować, albo wyśrutować w zależności o jakości i twardości starego lakieru, przed spawaniem czegokolwiek. I nie róbcie nic na raty. Złożyć całość, sprawdzić, objeździć i dopiero lakierować, bo ja myślałem, że wszystko będzie ok, i potem był problem z namieszaniem takiego samego lakieru w macie. Proste |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 20:13, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Szacun, mi błotnik nawet pasuje. Najbardziej (dla mnie), jest "przekoszona" linia zbiornika. Ale to pikuś
Dużo pracy i nie wyszło z tego "festyniarstwo" - graty.
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Wto 7:27, 11 Wrz 2012, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
zorg
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 22:16, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Mi się nawet podoba. Co prawda ten tył jakby troszkę przekombinowany ale dobrze wiem co to znaczy rzeźbić motocykl i widocznie tak musiało być. Najbardziej podobają mi się koła tj. felgi i opony. |
|
Powrót do góry |
|
|
Harcerz
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Nie 22:31, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Szacun, mi błotnik nawet pasuje. Najbardziej (dla mnie), jest "przekoszona" linia zbiornika. Ale to pikuś
Mega szacun. Masz hamulce, masz sztywną ramę, masz NAPĘD!!!
W tym momencie jebać weteraństwo!
Piszę to ja, który wczoraj, szukał 40-sto letnich "bałwanków' do kosza, bo nowe to nie to
A właśnie (!) - Mysia, trzeci rok, Cię spotykam na Uć, i jesteś coraz młodsza!!! Co Ty pijesz??!!!! Czym się smarujesz??!!! |
Co do zbiornika, to mógłbym go trochę podnieść, ale musiałbym obrócić mocowania kiery, bo wadziłaby o zbiornik, i dodatkowa wada, nawet jak jest w nim ok. 4 litrów oranżady to i tak woła o jeszcze. Rama sztywna nie jest, też rzeźba, bo amory przerabiane. Góra, to nowe ruskie chrom, dół dospawany od starych bmw.
Koła mam wszystkie takie same, nawet na koszu, koszt zakupu nie przekroczył 200zł/szt,więc jeden zapas wystarcza. Pierwotnie były na przodzie ruskie, lakier i szprychy żółty ocynk. Koszt ruskich kół z oponami wyszedł blisko 1500zł, więc zawrotna kwota. Pomysł na wszystkie koła takie same urodził się po oglądnięciu na youtubie filmiku Projekt Aurora, gdzie gość miał zaadoptowane do ruskiego kosza koło od bmw gs. Opony to dunlop k360, chyba. 4.6 cala, a cena śmieszna 125zł sztuka. Ale prawdę mówiąc powyżej 100km/h zaczyna lekko nosić w łukach, ale solo. Jak podepnę wóz, to sprawdzę.
Co do hamulców, to tył jest orginalny bmw, a przedni szczękotrzymacz zaadoptowałem z dniepra. Musiałem go przetoczyć na mniejszy rozmiar i trochę pomodzić ze szczękami, lekko je zeszlifować. W razie co miałem pomysł założyć szczękotrzymacz ze szczękami z hydraulicznym tłoczkiem od corsy lub fiesty, ale o dziwo ta moja kombinacja zadziałała i hamuje świetnie.
Półki mam dniepra, ale zawiszenie od bmw r65. Niestety, trzeba było dorobić stożki na wzór dnieprowych, przerobić górne mocowania na nakrętki i przetoczyć golenie, aby usunąć mocowania pod zaciski tarczowe.Niestety okazał się za miękki i siadł. Ratunkiem okazały się sprężyny od bmw r100, dłuższe o ok.5cm. Gdybym znał skalę prac nad tym przodem kupiłbym wahaczowy za kloka i miałbym z głowy.
Ostatnio zmieniony przez Harcerz dnia Nie 22:51, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
zorg
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 10:22, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego co widzę przy tak dalece posuniętej unifikacji z BMW za sprawą oryginalnego przeniesienia napędu pojazd pozbawiony jest wstecznego biegu. Nie przeszkadza ci to? Szczególnie do jazdy z wozem? |
|
Powrót do góry |
|
|
Harcerz
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Wto 20:42, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
W czasie wojny Niemcy dawali radę bez i Ruskie tyż, więc i ja dam, zresztą czas pokaże. Szczerze mówiąc dnieprem ze wstecznym generalnie wstekę wbijałem naprawdę żadko, czasem z potrzeby, a częściej ku uciesze gapiów . Plan był taki, by wyeliminować wszystko, co awaryjne. Co lepsze moje bmw ma najechane 115000 km i ciśnienie w garkach ponad osiem. Który z braci sowietolubnych może poszczycić się takim przebiegiem? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:12, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Przez kilka lat jeździłem bez wstecznego, w tym czasie nauczyłem się tak parkować aby nie pchać do tyłu. Teraz mam wsteczny ale nawyki pozostały, wsteczny zapinam wyłącznie dla bajeru. Kwestia przyzwyczajenia a nie konieczności.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Kowrowiecz
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: Śro 20:47, 12 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ataman napisał: "Co lepsze moje bmw ma najechane 115000 km i ciśnienie w garkach ponad osiem. "
Myślę ze przebieg silnika ładny,ale ciśnienie już zbliżone do silnika radzieckiego. Mój silnik BMW w rusku ma ciśnienie 14,8. |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|