Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

schemat fp 126p
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Easy-Rider




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:01, 27 Lip 2012    Temat postu: schemat fp 126p

wutam

mam problem z podlaczeniem pradnicy od 126p do emki
mam przebiegunowana pradnice i regler z 3 wyjsciami ,od 126p
ale nie wiem jak to podlaczyc.

czy ktos moze mi pomoc i podac linka albo schemat ?
albo wytlumaczyc jak tlenionej blondynce -np. nr 51 na reglerze do 67 na pradnicy itepe.

byl kiedys schemat na wild.pl ale juz nie ma

bede wdzieczny

janusz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Pią 20:31, 27 Lip 2012    Temat postu:

regulator:
30 - do plusa akumulatora
67 - do 67 na prądnicy
51 - do 51 prądnicy a dalej na żarówkę i do stacyjki na zapłon

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 12:58, 28 Lip 2012    Temat postu:

A gdybyś miał inne znakowanie prądnicy i regulatora to :
16 odpowiada 51
18 odpowiada 67
19 odpowiada 30
To zależy od wytwórcy ( kraju )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Easy-Rider




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:32, 28 Lip 2012    Temat postu: dzieki

dzieki za pomoc
zadzialalo - chwile mialem ladowanie. poltem jak to w rusach bywa cos jeblo i ladoanie zniklo. chyba sie regler spalil

kupie inny i sprawdze

w kazdym razie dzieki za pomoc

Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 18:56, 28 Lip 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 18:57, 28 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 9:59, 30 Lip 2012    Temat postu:

pradnicy nie trzeba przebiegunowywac- moze dlatego regulator sie spalil??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 12:16, 30 Lip 2012    Temat postu:

Trzeba przepiąć bieguny w srodku ale te pradnice co sa dostepne na aukcjach sa juz gotowe do zalozenia.Chyba ze ktos sam dzialal i tego nie zrobil.
Powrót do góry
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Wto 15:33, 31 Lip 2012    Temat postu:

na schemacie żarówka idzie do stacyjki,
ale nie wiadomo gdzie ją podłączyć: masa, plus, zapłon ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 18:11, 31 Lip 2012    Temat postu:

Kontrolka ( żarówka ) podłączenie że stacyjki ( + ) po włączonym zapłonie . Natomiast pin 51, z regulatora idąc do pinu 51 prądnicy ( szczotki),łączony jest do masy wewnątrz prądnicy . Tam też łączony jest koniec uzwojenia wzbudzenia prądnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Wto 20:37, 14 Sie 2012    Temat postu:

Kładę nową elektrykę u kumpla w Dnieprze MT-9 z prądnicą od 126p
już odpowiednio przystosowaną i ze specjalnym regulatorem.

Podłączyłem wg schematu z tej fotki (jest powyżej):
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie mam tylko styku ST na regulatorze, reszta identyko.
Zamiast żarówki (kontrolki ładowania) jest dioda na 12V.

Ze schematu wynika, że prądnica + regulator
jest ciągle "pod prądem" gdyż stacyjka niczego
nie odłącza oprócz kontrolki ładowania.
Mierzyłam napięcia na zaciskach 51 oraz 67 względem masy
i nic nie ma. Zapomniałem pomierzyć względem plusa (30).

1. Czy napięcia pojawiają się dopiero jak prądnica zaczyna się kręcić ?
2. Czy zastąpienie żarówki diodą ma jakiś wpływ na cały układ ?

Będę wdzięczny za jakieś proste wyjaśnienie jak to działa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 18:52, 15 Sie 2012    Temat postu:

Postaram ci opisać jak ja to pojmuję . Po pierwsze zmienił bym diodę na żarówkę . Po drugie ,Tak stacyjka niczego nie rozłącza , z wyjątkiem kontrolki i poprzez kontrolkę ( + ) do zacisku 51 a dalej do prądnicy do zacisku 51. Bo tak ; gdy prądnica nie osiągnie napięcia regulacji prąd w obwodzie wzbudzenia płynący przez zacisk 51, ( + ) i poprzez wewnętrzną elektronikę popłynie ( ogranicznik prądu ) do zacisku 67 i poprzez uzwojenie wzbudzenia na masę . Oporność tego obwodu jest najmniejsza tak więc będzie w nim płynąć prąd największy. Gdy napięcie wyjściowe przekroczy wartość regulacyjną wtedy popłynie prąd przez wew. regulator napięcia i prąd wzbudzenia popłynie przez zacisk 51, wew. rezystor regulacyjny zacisk 67 do uzwojenia wzbudzenia i na masę . Prąd ten osiąga teraz wartość mniejszą gdyż płynie poprzez wew. rezystor. To troszkę skomplikowane ale tak to działa. Trzeba by jeszcze opisać blok ogranicznika prądu i odłącznika ale to zbędne.

Ostatnio zmieniony przez Du-Di dnia Śro 18:56, 15 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Easy-Rider




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:15, 19 Sie 2012    Temat postu: schemat pf 126p

No, dzieki jeszcze raz za pomoc - temat okazal sie istotny dla wielu osob.
Pradnice kupilem z warsztatu i sam przebiegunowalem - nikt tam wczesiej nie grzebal.

Regler sie spalil po chwili / krew mnie troche zalala, bo wszysko inne juz jako-tako dzialalo/ i byla niedziela, nic nie mozna kupic Smile

oprocz piwa...

to sobie kupilem kilka piwek w biedronce

Smile

potem gdzies znikly

nastepnie /po odpoczynku/ jezdzilem troche po lesie bez ladowania ale cos mi przod nawalil: drgawki i trzesiaczka, nie moglem utrzymac kierownicy w rekach

ludzie na polu chwalili moja Eme, tylko nazekali ze jest glosna i ze im krety z ziemi spier..aja.

No tak, pusty wydech tak ma

rozgrzebalem przod, zero oleju w amorach, wyciekl sobie w h..j wiec nalalem oleju fift/fifty ze smarem, bo te tloczki to juz takie sobie

itede,itepe do usr..j smierci

Smile

a tak serio to schemat 12v / oprocz 6v/z malucha by sie chyba na stale przydal na glownej stronie Kolyaski

pozdr

janusz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zgrywus




Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LTM

PostWysłany: Pią 14:51, 07 Wrz 2012    Temat postu:

mam prośbę : czy mógł by ktoś napisać ewentualnie rozrysować jak samemu przebiegunować w.w prądnicę z maluszka ?

z góry wielkie dzięki za pomoc 
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Śmigiel_P




Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 11:49, 28 Mar 2013    Temat postu:

No właśnie. Podpisuję się pod pytaniem, bo mam prądnicę od 126p stoczoną oraz z gotową przejściówką, ale podobno nie przebiegunowana.

A w ogóle to w tej prądnicy nie ma magnesów, prawda? Więc na czym polega przebiegunowanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 12:03, 28 Mar 2013    Temat postu:

Śmigiel_P napisał:
No właśnie. Podpisuję się pod pytaniem, bo mam prądnicę od 126p stoczoną oraz z gotową przejściówką, ale podobno nie przebiegunowana.

A w ogóle to w tej prądnicy nie ma magnesów, prawda? Więc na czym polega przebiegunowanie?

Musiasz przepiąc na stojanie bo w rusku sie kreci w druga strone.
[link widoczny dla zalogowanych]
A wiec dowiedzialem sie od znajomego co to robi:)
Jak masz te cewki w linku powyżej to ten kabel staly co je laczy zostaje bez zmian.Pozniej sa te dwa z oczkiem.
Jeden z oczkiem jest przymocowany w pradnicy do nita na mase i ten kabel musisz odciac i przedluzyc (lutujac) i dac pod srubke M5 na pradnicy tylko go ladnie zaizoluj w jakies koszulce itd.
A ten drugi kabel od cewki co szedl do tej M5 dajesz do masy wiercac w obudowie otworek i dajesz srubke z boku na przelot i to przykrecasz.
Dzieki temu pradnica zacznie sie obracac w druga strone.
Jak sie myle prosze o sprostowanie:))).
Inni przepinaja na szczotkach ale to wiecej zabawy.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 12:41, 28 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin