Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Easy-Rider
Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 118 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:01, 27 Lip 2012 Temat postu: schemat fp 126p |
|
|
wutam
mam problem z podlaczeniem pradnicy od 126p do emki
mam przebiegunowana pradnice i regler z 3 wyjsciami ,od 126p
ale nie wiem jak to podlaczyc.
czy ktos moze mi pomoc i podac linka albo schemat ?
albo wytlumaczyc jak tlenionej blondynce -np. nr 51 na reglerze do 67 na pradnicy itepe.
byl kiedys schemat na wild.pl ale juz nie ma
bede wdzieczny
janusz |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Pią 20:31, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
regulator:
30 - do plusa akumulatora
67 - do 67 na prądnicy
51 - do 51 prądnicy a dalej na żarówkę i do stacyjki na zapłon
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Du-Di
Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 12:58, 28 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
A gdybyś miał inne znakowanie prądnicy i regulatora to :
16 odpowiada 51
18 odpowiada 67
19 odpowiada 30
To zależy od wytwórcy ( kraju ) |
|
Powrót do góry |
|
|
Easy-Rider
Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 118 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:32, 28 Lip 2012 Temat postu: dzieki |
|
|
dzieki za pomoc
zadzialalo - chwile mialem ladowanie. poltem jak to w rusach bywa cos jeblo i ladoanie zniklo. chyba sie regler spalil
kupie inny i sprawdze
w kazdym razie dzieki za pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 18:56, 28 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 18:57, 28 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
dugi
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 154 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 9:59, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
pradnicy nie trzeba przebiegunowywac- moze dlatego regulator sie spalil?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 12:16, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Trzeba przepiąć bieguny w srodku ale te pradnice co sa dostepne na aukcjach sa juz gotowe do zalozenia.Chyba ze ktos sam dzialal i tego nie zrobil. |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Wto 15:33, 31 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
na schemacie żarówka idzie do stacyjki,
ale nie wiadomo gdzie ją podłączyć: masa, plus, zapłon ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Du-Di
Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 18:11, 31 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Kontrolka ( żarówka ) podłączenie że stacyjki ( + ) po włączonym zapłonie . Natomiast pin 51, z regulatora idąc do pinu 51 prądnicy ( szczotki),łączony jest do masy wewnątrz prądnicy . Tam też łączony jest koniec uzwojenia wzbudzenia prądnicy. |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Wto 20:37, 14 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Kładę nową elektrykę u kumpla w Dnieprze MT-9 z prądnicą od 126p
już odpowiednio przystosowaną i ze specjalnym regulatorem.
Podłączyłem wg schematu z tej fotki (jest powyżej):
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie mam tylko styku ST na regulatorze, reszta identyko.
Zamiast żarówki (kontrolki ładowania) jest dioda na 12V.
Ze schematu wynika, że prądnica + regulator
jest ciągle "pod prądem" gdyż stacyjka niczego
nie odłącza oprócz kontrolki ładowania.
Mierzyłam napięcia na zaciskach 51 oraz 67 względem masy
i nic nie ma. Zapomniałem pomierzyć względem plusa (30).
1. Czy napięcia pojawiają się dopiero jak prądnica zaczyna się kręcić ?
2. Czy zastąpienie żarówki diodą ma jakiś wpływ na cały układ ?
Będę wdzięczny za jakieś proste wyjaśnienie jak to działa |
|
Powrót do góry |
|
|
Du-Di
Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 18:52, 15 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Postaram ci opisać jak ja to pojmuję . Po pierwsze zmienił bym diodę na żarówkę . Po drugie ,Tak stacyjka niczego nie rozłącza , z wyjątkiem kontrolki i poprzez kontrolkę ( + ) do zacisku 51 a dalej do prądnicy do zacisku 51. Bo tak ; gdy prądnica nie osiągnie napięcia regulacji prąd w obwodzie wzbudzenia płynący przez zacisk 51, ( + ) i poprzez wewnętrzną elektronikę popłynie ( ogranicznik prądu ) do zacisku 67 i poprzez uzwojenie wzbudzenia na masę . Oporność tego obwodu jest najmniejsza tak więc będzie w nim płynąć prąd największy. Gdy napięcie wyjściowe przekroczy wartość regulacyjną wtedy popłynie prąd przez wew. regulator napięcia i prąd wzbudzenia popłynie przez zacisk 51, wew. rezystor regulacyjny zacisk 67 do uzwojenia wzbudzenia i na masę . Prąd ten osiąga teraz wartość mniejszą gdyż płynie poprzez wew. rezystor. To troszkę skomplikowane ale tak to działa. Trzeba by jeszcze opisać blok ogranicznika prądu i odłącznika ale to zbędne.
Ostatnio zmieniony przez Du-Di dnia Śro 18:56, 15 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Easy-Rider
Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 118 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:15, 19 Sie 2012 Temat postu: schemat pf 126p |
|
|
No, dzieki jeszcze raz za pomoc - temat okazal sie istotny dla wielu osob.
Pradnice kupilem z warsztatu i sam przebiegunowalem - nikt tam wczesiej nie grzebal.
Regler sie spalil po chwili / krew mnie troche zalala, bo wszysko inne juz jako-tako dzialalo/ i byla niedziela, nic nie mozna kupic
oprocz piwa...
to sobie kupilem kilka piwek w biedronce
potem gdzies znikly
nastepnie /po odpoczynku/ jezdzilem troche po lesie bez ladowania ale cos mi przod nawalil: drgawki i trzesiaczka, nie moglem utrzymac kierownicy w rekach
ludzie na polu chwalili moja Eme, tylko nazekali ze jest glosna i ze im krety z ziemi spier..aja.
No tak, pusty wydech tak ma
rozgrzebalem przod, zero oleju w amorach, wyciekl sobie w h..j wiec nalalem oleju fift/fifty ze smarem, bo te tloczki to juz takie sobie
itede,itepe do usr..j smierci
a tak serio to schemat 12v / oprocz 6v/z malucha by sie chyba na stale przydal na glownej stronie Kolyaski
pozdr
janusz |
|
Powrót do góry |
|
|
Zgrywus
Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LTM
|
Wysłany: Pią 14:51, 07 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
mam prośbę : czy mógł by ktoś napisać ewentualnie rozrysować jak samemu przebiegunować w.w prądnicę z maluszka ?
z góry wielkie dzięki za pomoc |
|
Powrót do góry |
|
|
Śmigiel_P
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 11:49, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie. Podpisuję się pod pytaniem, bo mam prądnicę od 126p stoczoną oraz z gotową przejściówką, ale podobno nie przebiegunowana.
A w ogóle to w tej prądnicy nie ma magnesów, prawda? Więc na czym polega przebiegunowanie? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 12:03, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Śmigiel_P napisał: | No właśnie. Podpisuję się pod pytaniem, bo mam prądnicę od 126p stoczoną oraz z gotową przejściówką, ale podobno nie przebiegunowana.
A w ogóle to w tej prądnicy nie ma magnesów, prawda? Więc na czym polega przebiegunowanie? |
Musiasz przepiąc na stojanie bo w rusku sie kreci w druga strone.
[link widoczny dla zalogowanych]
A wiec dowiedzialem sie od znajomego co to robi:)
Jak masz te cewki w linku powyżej to ten kabel staly co je laczy zostaje bez zmian.Pozniej sa te dwa z oczkiem.
Jeden z oczkiem jest przymocowany w pradnicy do nita na mase i ten kabel musisz odciac i przedluzyc (lutujac) i dac pod srubke M5 na pradnicy tylko go ladnie zaizoluj w jakies koszulce itd.
A ten drugi kabel od cewki co szedl do tej M5 dajesz do masy wiercac w obudowie otworek i dajesz srubke z boku na przelot i to przykrecasz.
Dzieki temu pradnica zacznie sie obracac w druga strone.
Jak sie myle prosze o sprostowanie:))).
Inni przepinaja na szczotkach ale to wiecej zabawy.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 12:41, 28 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|