Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Śro 18:02, 16 Lut 2011 Temat postu: Rury wydechowe - wysokie prowadzenie |
|
|
Jak poprowadzić rury wydechowe wysoko tak, żeby nie zahaczały o nierówności w terenie - pytał jeden z kolegów. Tu podaję przykładowe rozwiązanie problemu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
zorg
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pią 14:31, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam
Dzieki za odpowiedź. Myślałem o takim rozwiązaniu jednak nurtuje mnie jedno niuans. Tłumik masz przytwierdzony do gondoli a ta przecież na dziurach pracuje (szczególnie jak jest obciążona pasażerem) a na zdjeciach nie dostrzegłem giętkiego łączenia rury z kolektorem. Mocowanie stałe nie luzuje ci się? Ja k to się sprawuje?
Pytam bo pewnie zbadałeś to w praktyce?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 18:05, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Wóz chodzi chyba na sztywno przynajmniej mi się tak wydaje |
|
Powrót do góry |
|
|
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Pią 19:34, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Jest tam miekkie laczenie rury. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 23:53, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Fajne to. Myslałem ze gdyby to pociągnąć dalej przez gondole w środku można by zrobić ogrzewanie na zimowe spacery |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Czw 22:12, 24 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Fajnie wygląda tłumik ala sahara. Drogo ale bardzo estetycznie to wygląda i ładnie mruczy. |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:38, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
No własnie. Germancy juz to opatentowali podczas wojny wiec po co kombinowac?
Prince, mysle ze mozna by ten wynalazek jeszcze wyprowadzic z tyłu wozu do góry i dac klapke, wtedy byłby dopiero czad! |
|
Powrót do góry |
|
|
zorg
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 17:14, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Można i tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Wersja nieco bardziej hardkorowa.
Konstruktor wziął pod uwagę jeden ważny czynnik którego nie wykonał Brzytwa. Mianowicie długość OBU kolektorów na odcinku do łączenia ma być taka sama.
Jednakże i w tym wydaniu zastanawia mnie fakt sztywnego mocowania rur w giętkim pracującym na zawieszeniu koszu. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Sob 20:53, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
balu napisał: | Fajnie wygląda tłumik ala sahara. Drogo ale bardzo estetycznie to wygląda i ładnie mruczy. |
Ale montując taki układ (produkowany zresztą przez któregoś z wytwórców rur wydechowych i tłumików w kraju) rury cały czas idą dołem, czyli prześwit zostaje ten sam i rury znów mogą ulec zgnieceniu na wybojach. A jeśli chodzi o nierówną długość rur do miejsca łączenia - mój silnik ma 70KM, niech mu ubędzie przez to nawet 10KM - to i tak zostanie jeszcze tyle, żeby pod garaż podjeżdżać na zamkniętym gazie. |
|
Powrót do góry |
|
|
zorg
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 20:02, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Przy okazji wytworzenia zawieszenia wykonałem też układ wydechowy poprowadzony wysoko. Całość wg własnego pomysłu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Prześwit znacznie się zwiększył. P.S. Nie zwracać uwagi na błotnik bo to wówczas był prototyp. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 20:21, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ale to chyba puste rury a nie układ wydechowy co? |
|
Powrót do góry |
|
|
zorg
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pon 19:39, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Ale to chyba puste rury a nie układ wydechowy co? |
Dokładnie. To puste rury. Ponieważ chciałem zachować takie same długości rur nie dało sie zrobić inaczej. Przedtem miałem wydech 2w 1 pustą. Teraz jest minimalnie głośniej ale za to wiem który gar "strzela". |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 10:44, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Niezłe macie te rury - można powiedzieć "jelita"
Zastanawia mnie tylko, co się stanie jak noga ześlizgnie
się z prawego podnóżka i przyciśnie do rury ?
Ja trzymam stopę na ramie od kosza i to już by było za blisko. |
|
Powrót do góry |
|
|
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Wto 11:22, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
witajcie jeśli chodzi o temperaturę rur to może czymś takim ?? [link widoczny dla zalogowanych]
a kiedyś na zlocie na Ukrainie widziałem jak koleś w Dnieprze miał wydech puszczony pod siodło i zbiornik nie pamiętam ale wyglądało jakby org. kolanka odwrócił i połączył gdzieś pod klejnotami |
|
Powrót do góry |
|
|
zorg
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 13:09, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Myślałem o temperaturze. Na razie nie jest źle, praktycznie nie ma niebezpieczeństwa. Ale jak się z 2 razy oparze to obiecałem sobie założyć właśnie taśmę termoizolacyjna (w jakimś ciemnym kolorze). |
|
Powrót do góry |
|
|
|