Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Różne luzy zaworowe nie idzie ustawić

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 65
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:00, 17 Lip 2021    Temat postu: Różne luzy zaworowe nie idzie ustawić

Witam mam problem z Dniepr mt9. Opiszę problem gdy ustawiam tłok w górnym położeniu zawory zamknięte luz zaworowy brak ustawiam na 0.07 ssący wydech na 0.10. po krzekopaniu motocykla i ponownym ustawieniu tłoka okazuje się że luz na dwóch jest po 0.70. więc znów ustawiam jak było ponowne przekopanie i okazuje się że brak luzu. Motocykl kupiłem w kwietniu głowice zamontowane nowe. Laski popychaczy proste nie są skrzywione. Po demontażu głowicy cylindra okazuje się że popychacze od strony wałka są wyrobione mają dołek ale tylko na wydechowym ale ssący nie ma uszkodzone wałek również był zamontowany nowy przez poprzedniego właściciela orginal nie widać żadnych śladów zużycia. Gdzie szukać problemu czemu występuje taka rozbieżność. Prawa strona jest ok tylko z lewą mam problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 22:26, 17 Lip 2021    Temat postu:

A końcówki lasek popychaczy dobrze trzymają się na aluminiowym pręcie?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 65
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:03, 18 Lip 2021    Temat postu:

Właśnie trzymają się w miejscu ale zauważyłem skrzywienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 65
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:18, 18 Lip 2021    Temat postu:

Druga kwestia po zdemontowaniu okazało się że sworzeń tłoka ma widoczne pęknięcie. Cylinder w miejscu gdzie uszczelka ma większe podebranie w rowku był zalepiony silikon czy tym rowkiem między tuleja a kołnierzem cylindra idzie jakieś smarowanie. Lewy cylinder
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 8:32, 18 Lip 2021    Temat postu:

Nie wiem o jakich rowkach piszesz bo w Dnieprze nic takiego nie ma, ale cylindry lewy i prawy są takie same, zamienne.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 65
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:49, 18 Lip 2021    Temat postu:

Kupując uszczelkę cylindra mamy 4 otwory pod szpilkę. Jeden pod rurkę. Uszczelka w jednym miejscu wewnątrz ma podcięcie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 14:17, 18 Lip 2021    Temat postu:

Ma albo i nie ma, bez znaczenia. Podcięcie jedynie ułatwia zakładanie na tuleję.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:02, 18 Lip 2021    Temat postu:

Moim zdaniem do zweryfikowania cały układ OHV , jeżeli sam zauwazyles ze cos jest powycierane to znaczy ze te elementy sa juz zuzyte i trzeba je wymienic . Najlepiej zacznij od poczatku czyli od sprawdzenia czy walek rozrzadu niema luzu na przednim lozysku i na tylnym , pozniej sprawdz stan samego walka na krzywkach i lec dalej> popychacze , laski, dzwigienki, sprezyny , i na samym koncu same zawory czy prowadnice nie sa zbyt luzne . Walka jest o setne mm wiec tu wszystko musi byc TIP TOP. Ja zawory ustawiam w 1/3 suwu sprezania na danym cylindrze , nie patrze na znaki bo czesta sa zle wybite .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:05, 18 Lip 2021    Temat postu:

Kolejna sprawa , jezeli popychacz od wydechowego ma wglebienie to mysle ze moglbyc podparty zawor ,Jezeli chcesz ustawiac zawory wg. znakow to nabij je najlepiej sam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 0:05, 19 Lip 2021    Temat postu:

Zła lokalizacja znaków ma znaczenie dla zapłonu. Dla zaworów czy tłok jest 3 mm przed ZZ czy po nie ma najmniejszego znaczenia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:21, 19 Lip 2021    Temat postu:

O ile ustawiamy na odpowiednim cylindrze luzy Wink > takie cuda juz tez widzialem. A czy motocykl daje sie odpalic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 65
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 6:49, 22 Lip 2021    Temat postu:

Zrobiłem już Dniepra. Dniepr miał założony nowy wałek rozrządu przez pośredniego właściciela nowy wał tłok cylinder. Problem okazały się popychacze wysłużone. Wymieniłem na nowe Ruskie koszt jedynego 100 zł. po zamontowaniu w otwory pięknie wchodzą obracają się suwliwie. Laski popychacza nowe dwie szt. Nowe śruby regulacji pomogło wrócili wszystko do normy oczywiście uszczelki itp pięknie chodzi zauważyłem że nie ma sensu ustawiać zaworów na znaku B GMP tylko gdy one są zamknięte luz ustawiony ssący na 0.07 wydech 0.10 po odpaleniu pięknie chodzi lecz słychać popychacz delikatne stuki klepanie. Wydechowego będę musiał wyregulować to jeszcze raz jak ułożą się nowe części
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 206
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:59, 13 Cze 2022    Temat postu:

Odkopie trochę temat,mam taką manierę,od pewnego czasu doglądu sprzętu.Po rozprawieniu się z instalacją elektryczną,zajrzałem również w zawory.To o czym zaczął kol. Wasyl. Mam tak samo przy mt9.Tak długo ryłem,kręciłem końcówkami popychaczy,aż zapamiętałem największy luz,wtedy wszystkie zawory ustawiałem na o,1 mm.Faktycznie zacinają się przy przekopnięciu Po kilku próbach jazdy doregulowałem,aż przestało hałasować. Regulowałem już na czuja,bez szczelinomierza. Klekot słychać,ale moim zdaniem prawidłowy tzn. silnik pracuje jak na ruską padlinę przystało,w porównaniu do pracy znajomych mi sprzętów.Co nie świadczy o tym,że należy zagłębić się w cały rozrząd.Więc rusek znów mi zaplanował wolny mój czas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin