Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 8:24, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
lewan24pl napisał: | Ok a cylindry udało mi sie zmierzyć dzisiaj mają 78,97 to jak sądzę muszę kupić tłok o rozmiarze 79,25 a prowadnice zaworów mają 9.11 to 9.25 powinny wystarczyć tak myślę.Co do numeracj tłoku to taka znalazłem na stronie.Doradzcie jak coś nie tak. |
Cylindry zawieź do szlifierza. To on będzie robił dziurę pod tłoka wiec musi ocenić ile musi zebrać materiału. Podobnie z prowadnikiem. Wygląda na któryś tam górny szlif. Moze zostac ci opcja tulejowania albo wersja FSO 1600. |
|
Powrót do góry |
|
 |
orita
Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 10:49, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Witam !
Tako jako rzecze Princu - tłok kup po szlifie cylindrów , to że trzeba z nominału przejść na drugi nadwymiar nie jest niczym dziwnym . Tulejowanie cylindrów jeśli nie starczy mięska - drogo i może strzelić przy wciskaniu . Jeszcze zostaje zakup nowego cylindra tj. nominała . Ogólnie poczekaj z zakupem tłoków na wynik szlifu cylindrów- chyba że potrafisz przewidzieć wynik . O tłokach z Almotu nie mogę powiedzieć nic złego - o niebo lepsze niż współczesne ruskie (chińskie?) w odróżnieniu od pierścieni które dołączają . To tandeta . Ja stosuję pierścienie Blusa (Fabryka Pierścieni Tłokowych Blus M.K. ) - dobre są i dają radę . Nie jestem właścicielem tej firmy ani nie mam tam zniżek , po prostu Almot wysyła tragiczne pierścionki Kolega Hius ma innego faworyta z pierścieniami ale on ma doktorat i 5 kg. pierścieni kupowanych do testów .
Luz 0,07 za mały - tylko do delikatnej jazdy , może być bieda jak odkręcicz manetę . 0,08-0,09 to złoty środek .
Taka uwaga natury ogólnej -wszystkie elementy po szlifach ,toczeniu czy hartowaniu radzę zanieść do zakładu w którym mogą pomierzyć element . Nie tego samego w którym obrabiali . Możesz się zdziwić . Dotyczy to także renomowanych firm np. zobacz na forum wpisy o firmie Świątek - tradycja , renoma i oszukują . temat Cię dotyczy bo rozrząd pewnie też będziesz robił .
Za sprawdzenie elementu z torbami Cię nie puszczą a będzie pewność . I nie ma że robimy na 0,07 bo majster pewnie oszuka i będzie więcej .
Ps. a tłoki jak kupisz to warto zmierzyć średnicę i wsadzić do pieca (hartowniczy , do lakierowania proszkowego w ostateczności piekarnik ) na dwie godzinki tak ok. 200 stopni . Jak po ostygnięciu wymiar będzie ten sam to jest ok. i nie puchnie . |
|
Powrót do góry |
|
 |
lewan24pl
Dołączył: 09 Gru 2012 Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: High wycombe UK
|
Wysłany: Śro 22:31, 12 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie prośba, a mianowicie chodzi o siedzenie stary typ na dwie sprężyny.Potrzebuje sworzeń łączący dwie części siodła górną i dolną.Bo u mnie jest zaspawane,zaklepane itd.Moze któryś z kolegów ma jakies fotki jak to powinno wyglądać żebym mógł dorobić na tokarce.Rozebralem a tam była zwykła śruba rozwiercona na tulejke wbita na siłę i ochydnie zaspawana.Jak by ktos cos miał to proszę o podpowiedz. |
|
Powrót do góry |
|
 |
lewan24pl
Dołączył: 09 Gru 2012 Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: High wycombe UK
|
Wysłany: Nie 21:07, 29 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie po dłuższej przerwie,taka praca.Mianowicie chodzi o łożysko wału na tylną podpore walu.Chce zamontować rolkowe i moje pytanie czy tak samo jak przy zwykłym łożysku są dwie podkładki falowana i ta druga z wybrzuszeniem.Czy przy łożysku rolkowym też je trzeba zamontować. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21:21, 29 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Tak, te podkładki są potrzebne przy łożysku rolkowym, ułatwiają życie simeringowi w mufie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
lewan24pl
Dołączył: 09 Gru 2012 Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: High wycombe UK
|
Wysłany: Nie 21:36, 29 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Oki wielkie dzięki bo nie byłe pewien. |
|
Powrót do góry |
|
 |
lewan24pl
Dołączył: 09 Gru 2012 Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: High wycombe UK
|
Wysłany: Wto 19:57, 01 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie z innej beczki. Szkrzynia dniepr wsteczny chodzi o wałek kopniaka z zębatką bo muszę wymienić wałek bo jest wyrobiony w miejscu osadzenia simmeringu, olej ucieka przez simmering.A moje pytanie odnosi się jak ściągnąć zębatke z wałka.Bo nie chce nic popsuć Czy po rusku czyli młotek i nap....,czy na prasie oraz podgrzewać palnikiem? Z góry dziękuję |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:44, 01 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Jesteś przekonany że wytarty jest wałek a nie blok skrzyni?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 13:59, 02 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
lewan24pl napisał: | Panowie z innej beczki. Szkrzynia dniepr wsteczny chodzi o wałek kopniaka z zębatką bo muszę wymienić wałek bo jest wyrobiony w miejscu osadzenia simmeringu, olej ucieka przez simmering.A moje pytanie odnosi się jak ściągnąć zębatke z wałka.Bo nie chce nic popsuć Czy po rusku czyli młotek i nap....,czy na prasie oraz podgrzewać palnikiem? Z góry dziękuję |
Skracasz sprezyne na simeringu i masz git.Chyba ze wyrobienie przy starterze jest mega duze.
Kilka szczepow i dajesz na tokarke albo szlifierke. |
|
Powrót do góry |
|
 |
lewan24pl
Dołączył: 09 Gru 2012 Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: High wycombe UK
|
Wysłany: Śro 19:04, 02 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Jest dość wyrobione rowek wytarty,a to zrobie jak radzisz naspawać i na tokarke.Bo myślałem ze nie można spawać tego materiału.Podziękowania |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 19:14, 02 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
No raczej nie mozna ale jak dasz szybkie szczepy to da rade.
I tokarz zeby mial odpowiedni noz z plytka widiowa albo najlepiej z ceramiczna:))).
Sa takie plytki do toczenia stali powyzej 60 HRC .Lozysko sie toczy i daje rade:))). |
|
Powrót do góry |
|
 |
lewan24pl
Dołączył: 09 Gru 2012 Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: High wycombe UK
|
Wysłany: Śro 20:07, 02 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Spróbuje jutro coś wymłodzić,a co toczenia nie bedzie problemu bo kolega pracuje w firmie gdzie produkują części dla boeinga i wszystkie pracę tokarskie robi dla mnie .Jutro mu podrzuce to powiedział ze przetoczy.A lepiej naspawac mig czy tigiem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
lewan24pl
Dołączył: 09 Gru 2012 Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: High wycombe UK
|
Wysłany: Śro 21:30, 02 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
A tu moje wypocinki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W niedziele jak dobrze pujdzie pierwszy odpał zobaczymy  |
|
Powrót do góry |
|
 |
lewan24pl
Dołączył: 09 Gru 2012 Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: High wycombe UK
|
Wysłany: Śro 21:35, 02 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
A i jak w tym programie imageshak zrobic zeby foty byly duze a nie takie male |
|
Powrót do góry |
|
 |
lewan24pl
Dołączył: 09 Gru 2012 Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: High wycombe UK
|
Wysłany: Śro 21:41, 02 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Chyba doszedłem
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
|