Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:15, 31 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Ten silnik wygląda na pochodną DKW, zadaj świece jak do WSK-i , to pochodna tego samego silnika. Na odpał będzie dobra, jak zacznie jeździć można dobierać dokładniej ciepłotę.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszooo
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:28, 18 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie. Elektryka została ogarnięta, wsadziłem nowy chiński iskrownik (niestety okazało sie ze bardzo słabej jakości) cewka od Jawy 350, kondensator od dniepra, świeca A14 (krótki gwint), gaźnik został wyczyszczony i złożony na nowych uszczelkach. Niestety nigdzie nie moge dostać membrany cylinder/gaźnik a stara jest delikatnie pofalowana.
Niestety silnik nie daje oznak życia, jakieś pojedyncze strzały i nic więcej. Zapłon jest ustawiony ok 2,0mm przed GMP a przerwa na platykach ok 0,25mm. Iska ładna niebieska choć czasem nie regularna (iskrownik to straszny szmelc mimo tego ze jest nowy)
Gaźnik to radziecki k65 ma tylko jedną śrubę regulacji którą nie wiem jak ustawić choć myśle ze nie w niej problem. Wydech jest odkręcony i dość mocno leje sie paliwo a świeca jest cały czas mokra.
Podpowie ktoś coś mądrego ?? czekać na ocieplenie i próbować odpalić z popychu ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Pon 21:33, 18 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Zaplon ile ma być ustawiony, pamiętam Ze ustawialem dutakty na 3mm przed gmp |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21:35, 18 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Swego czasu pakowało się te gaźniki od Mińska do Dnieprów. Nie miały ssania i miały mniejszą dysze główną. Znaczy da się i odwrotnie, na pewno u kogoś leży taki sprawny gaźnik od Dniepra.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszooo
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:26, 18 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Mój gaznik jest sprawny, narazie wsadziłem do niego tylko nowe uszczelki ale mam cały zestaw naprawczy, niestety jest chiński dlatego zostałem przy oryginalnych dyszach i całej reszcie. Problem w tym jak go ustawić.
Druga sprawa jak ustawić zapłon i jakie powinno być spręzanie. |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszooo
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:18, 19 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Dziś po pracy wsadziłem stary oryginalny iskrownik który poddałem reanimacji (stary jest lepszy niż nowy chiński który gubił mase) zapłon ustawiłem 3mm przed GMP. Jeśli zatykam ręką wejście powietrza to silnik strzela, z filtrem powietrza łapie na ok 10s i zalewa świecę.
Obstawiam na problem z gaźnikiem który daje za duzo paliwa mimo całkowitego skręcenia i zalewa świece, po paro krotnym kopnięciu paliwo wylatuje wydechem. Ma ktoś jakąś rade ???? gaźnik jest czysty, dysze zostawiłem oryginalne a cała reszta jest nowa. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:33, 19 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Opuść iglicę. Sprawdź poziom paliwa.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszooo
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:08, 19 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
poziom paliwa w gaźniku czy w zbiorniku ????
Ostatnio zmieniony przez lukaszooo dnia Śro 18:39, 20 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszooo
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:51, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Zajeło mi to 3 dni zabawy ale murawiej wkońcu odpalił. Odpalenie silnika to było główne kryterium mojej decyzji czy bawić się w odbudowę czy jechać z tym na złom.
Silnik odpalił ale z racji że olej ma jakieś 15lat po 5 min nie chciałem go męczyć. Niestety silnik nie pracuje równo i bardzo wolno schodzi z obrotów.
Mimo tego że odpalił nadal nie wiem jak ustawić prawidłowo zapłon. Skok tłoka to 66mm, dowiedziałem sie że zapłon w takich ruskich wynalazkach wyprzedza sie o 15stopni co w moim wypadku wynosi 5,5mm przed GMP, aktualnie zapłon jest ustawiony na 3mm przed GMP aby ustawić na 5,5 chyba nawet nie wystarczy regulacji na iskrowniku.
Kolejna sprawa to wysokość iglicy, posiada 6 ustawień, gdy opuszczę iglice na max nie odpala, aktualnie ustwiona jest na pozycji 4 licząc od dołu i silnik strasznie dymi.
Następne nurtujące mnie pytanie to śruba regulacji jakości mieszanki w gaźniku, silnik prawie nie reaguje na kręcenie, przy max wykręceniu silnik na niskich obrotach gaśnie. Aktualnie jest o jeden obrót wykręcona od max wkręcenia.
Ostatnie pytanie to jaki olej zalać do silnik ??? po takim wieloletnim staniu pasowało by rozebrać silnik i całość porządnie wyczyścić ale puki co nie mam zamiaru tego robić. Napewno chce zrobić mu małą płukankę, macie jakieś patenty czy poprostu zalać nowej oliwy odpalić silnik na 10min i ponownie wymienić olej ??? |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Nie 10:23, 24 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Olej to jakiś przwkladniowy pewnie sie zawsze lalo ale teraz to bym poszukał oleju takieego jak sie leje do japońców z mokrym sprzegłem. Co nie wlejesz to bedzie ale za gesty byc nie moze. Wszystkie wsk jawy itd ustawiałem 3mm. I zawsze to chodzoło. Dymi moze przez to ze to dwutakt?? |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszooo
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:29, 24 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Wiem że to 2T ale on bardzo dymi mimo tego ze mieszanka jest zrobiona ok 1:21. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 17:25, 24 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Skoro wiesz ze to 2T to musi dymic:)))))hahahahahhaha.Wlej mu motocyklowego motula 20W50 bo to jest i do sprzegla i przekladni .
Powody dlaczego dymi tak bardzo sa dwa:))))
-pierwszy to taki ze meczyles to dlugo zeby odpalic i masz pelny wydech paliwa z olejem i calym syfem i musi sie teraz wypalic lub wal plywa w paliwie
-drugi to taki ze simmeringi na wale sa juz amba fatima jezeli sa stare i zaciaga olej ze skrzyni biegów do komory gdzie jest wal i byc moze dlatego nie gada dobrze bo nie ma cisnienia w komorze wstepnego sprezania pod tlokiem gdzie wal pracuje lub jest nieszczelnosc na laczeniu karterów silnika i tez wali tam olej ze skrzyni do walu.
Tyle na temat:))))
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 9:32, 25 Sty 2016, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszooo
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:21, 24 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Takiej odp potrzebowalem |
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszooo
Dołączył: 13 Gru 2015 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:30, 26 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Problem z dymieniem rozwiązany, podniesienie iglicy rozwiązało sprawę.
Kolejny problem jaki napotkałem to brak ładowania, aby sprawdzić jak wyglądają szczotki muszę ściągnąć magneto. Oryginalny ściągacz wygląda tak samo jak do MZ tyle że rozmiar ruski, gwint wewnątrz ma 28,4 mm czyli ściągacz musi miec po zewnątrz ok 29mm a takiego nigdzie nie moge dostać. Powiedzcie od jakiego ruskiego sprzęta bedzie pasował ???
Mam pare ściągaczy pazurkowych tyle ze rant na kole jest na tyle mały że przy mocniejszym dociśnięcia się obmykuje. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 7:38, 27 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
lukaszooo napisał: | Problem z dymieniem rozwiązany, podniesienie iglicy rozwiązało sprawę.
Kolejny problem jaki napotkałem to brak ładowania, aby sprawdzić jak wyglądają szczotki muszę ściągnąć magneto. Oryginalny ściągacz wygląda tak samo jak do MZ tyle że rozmiar ruski, gwint wewnątrz ma 28,4 mm czyli ściągacz musi miec po zewnątrz ok 29mm a takiego nigdzie nie moge dostać. Powiedzcie od jakiego ruskiego sprzęta bedzie pasował ???
Mam pare ściągaczy pazurkowych tyle ze rant na kole jest na tyle mały że przy mocniejszym dociśnięcia się obmykuje. |
Hmmmmmmmm jak kolego podniosles iglice to jeszcze mu dawke zwiekszyleś a nie zmniejszyles:))))).Czyli nie o takie dymienie chodzilo jak to wypisywales hahahaha:))) |
|
Powrót do góry |
|
|
|