Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Pią 14:24, 01 Lut 2013 Temat postu: Remont M72 czas zacząć |
|
|
W końcu zebrałem się za remont mojego (prawie) M72.
Założenia mam takie, by zrobić porządznie mechanikę, na lakiery i inne bajery jak starczy czasu i pieniędzy.
Tak więc po ok. 2 godz walki, silnik na stole.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Po zdjęiu głowic potwierdziło się (zapewnienie sprzedającego) iż silnik był robiony -nowe tłoki, na cylindrach znać ślady honowania.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie jest źle. |
|
Powrót do góry |
|
|
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Pon 8:14, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Po zdjęciu cylindrów, czar dobrego stanu silnika prysł, wał miał luzy na korbach, tak ok 1-2 mm.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Po zdjęciu miski olejowej okazało sie, że pompa nie posiada sita.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zastanawiam się jak sprawdzić wydajność pompy olejowej, zostawić starą, czy kupować od razu nową?
[link widoczny dla zalogowanych]
Śruby regulacji zaworów, zwykłe śruby wyrównane szlifierką.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 8:59, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
dramatu nie ma, ważne że nikt nic nie popsuł.
Pompę możesz rozkręcić i popatrzeć jak wygląda w środku.
Polecam poszperać w sieci za książką naprawy silnika k-750 - są podane wszystkie wymiary nominalne i graniczne będziesz mógł 9/10 remontu bez gdybania |
|
Powrót do góry |
|
|
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Wto 8:11, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Zastanawiają mnie tarcze sprzęgła, okładziny mają takie plamy- miejsca pracy, wygladają jakby były nie równe, ale sprzęgło dobrze chodziło, bez szarpnięć, czy poślizgów przed demontażem nie miałem z nim problemów.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jaka powinna być minimalna wysokość spręzyn?
Praca z pomocnikiem idzie szybko
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 10:11, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
pomocnik wygląda na zmęczonego, pewnie sam całą robotę odwala a ojciec stoi i patrzy. Daj dziecku jakiś bonus na zachętę, bo ci ucieknie w połowie remontu i sam będziesz musiał tyrać |
|
Powrót do góry |
|
|
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Wto 10:48, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Pomocnika to siłą muszę wyciagac z garażu, a później sprawdza kto ma bardziej brudne ręce |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 11:18, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
karlos napisał: | Pomocnika to siłą muszę wyciagac z garażu, a później sprawdza kto ma bardziej brudne ręce |
Skąd ja to znam |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:41, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Pomocnik to podstawa |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
|
Powrót do góry |
|
|
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 7:34, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
hahahaha
"miałeś mnie wziąć!!" |
|
Powrót do góry |
|
|
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Czw 9:17, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Prace idą dalej.
Wałek rozrządu wygląda OK.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pęknięta podpora wału.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Panowie, jak moje tarcze sprzęgłowe, nadają się? |
|
Powrót do góry |
|
|
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Czw 9:35, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Silnik rozebrany, przyszła kolej na skrzynię biegów.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Skrzynia wypełniona była mieszaniną oleju i smaru.
Silnik i skrzynia rozebrazne i umyte, jadą do szkiełkowania, oraz drobne elementy do cynkowania.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 10:30, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Nie szkoda Ci niszczyć bloku..? Widać, że nie doznał rąk "tjunera". Umyj go ładnie i ciesz się oryginałem. |
|
Powrót do góry |
|
|
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Czw 10:53, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
skiełkowanie jest modne od paru lat, a jak nie jeździsz to i ładne. Kapek ma rację jest ładny i szkoda go katować szkłem i szkoda kasy według mnie umycie powinno wystarczyć a przy ewentualnej odsprzedaży lepiej ale to twoje zabawki więc rób jak uważasz
tarcze pomierz i sprawdź wielokliny
Ostatnio zmieniony przez koltun_m dnia Czw 10:56, 07 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Czw 11:17, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Też sie długo zastanawiałem nad skiełkowaniem, ale zauważcie, że każdy element silnika, skrzyni biegów, dekielki, mają inny odcień, tak jakby były wykonane z innego stopu aluminium. Szkiełkowanie powinno to wyrównać.
Zobacze jak wyszło, bo wszystko już jest wyszkiełkowane, tylko odebrać muszę. |
|
Powrót do góry |
|
|
|