Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont M72 czas zacząć
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Pią 14:24, 01 Lut 2013    Temat postu: Remont M72 czas zacząć

W końcu zebrałem się za remont mojego (prawie) M72.
Założenia mam takie, by zrobić porządznie mechanikę, na lakiery i inne bajery jak starczy czasu i pieniędzy.
Tak więc po ok. 2 godz walki, silnik na stole.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Po zdjęiu głowic potwierdziło się (zapewnienie sprzedającego) iż silnik był robiony -nowe tłoki, na cylindrach znać ślady honowania.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie jest źle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Pon 8:14, 04 Lut 2013    Temat postu:

Po zdjęciu cylindrów, czar dobrego stanu silnika prysł, wał miał luzy na korbach, tak ok 1-2 mm.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Po zdjęciu miski olejowej okazało sie, że pompa nie posiada sita.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zastanawiam się jak sprawdzić wydajność pompy olejowej, zostawić starą, czy kupować od razu nową?
[link widoczny dla zalogowanych]

Śruby regulacji zaworów, zwykłe śruby wyrównane szlifierką.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:59, 04 Lut 2013    Temat postu:

dramatu nie ma, ważne że nikt nic nie popsuł.
Pompę możesz rozkręcić i popatrzeć jak wygląda w środku.
Polecam poszperać w sieci za książką naprawy silnika k-750 - są podane wszystkie wymiary nominalne i graniczne będziesz mógł 9/10 remontu bez gdybania Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Wto 8:11, 05 Lut 2013    Temat postu:

Zastanawiają mnie tarcze sprzęgła, okładziny mają takie plamy- miejsca pracy, wygladają jakby były nie równe, ale sprzęgło dobrze chodziło, bez szarpnięć, czy poślizgów przed demontażem nie miałem z nim problemów.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jaka powinna być minimalna wysokość spręzyn?

Praca z pomocnikiem idzie szybko
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 10:11, 05 Lut 2013    Temat postu:

pomocnik wygląda na zmęczonego, pewnie sam całą robotę odwala a ojciec stoi i patrzy. Daj dziecku jakiś bonus na zachętę, bo ci ucieknie w połowie remontu i sam będziesz musiał tyrać Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Wto 10:48, 05 Lut 2013    Temat postu:

Pomocnika to siłą muszę wyciagac z garażu, a później sprawdza kto ma bardziej brudne ręce Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 11:18, 05 Lut 2013    Temat postu:

karlos napisał:
Pomocnika to siłą muszę wyciagac z garażu, a później sprawdza kto ma bardziej brudne ręce Very Happy

Skąd ja to znam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:41, 05 Lut 2013    Temat postu:

Pomocnik to podstawa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 23:40, 05 Lut 2013    Temat postu:

Ta do roboty to potrzebny, a potem...
http://www.youtube.com/watch?v=P5BFeB-bqcs
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 7:34, 06 Lut 2013    Temat postu:

hahahaha
"miałeś mnie wziąć!!" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Czw 9:17, 07 Lut 2013    Temat postu:

Prace idą dalej.
Wałek rozrządu wygląda OK.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pęknięta podpora wału.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Panowie, jak moje tarcze sprzęgłowe, nadają się?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Czw 9:35, 07 Lut 2013    Temat postu:

Silnik rozebrany, przyszła kolej na skrzynię biegów.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Skrzynia wypełniona była mieszaniną oleju i smaru.

Silnik i skrzynia rozebrazne i umyte, jadą do szkiełkowania, oraz drobne elementy do cynkowania. Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 10:30, 07 Lut 2013    Temat postu:

Nie szkoda Ci niszczyć bloku..? Widać, że nie doznał rąk "tjunera". Umyj go ładnie i ciesz się oryginałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koltun_m




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Francia Romans

PostWysłany: Czw 10:53, 07 Lut 2013    Temat postu:

skiełkowanie jest modne od paru lat, a jak nie jeździsz to i ładne. Kapek ma rację jest ładny i szkoda go katować szkłem i szkoda kasy według mnie umycie powinno wystarczyć a przy ewentualnej odsprzedaży lepiej ale to twoje zabawki więc rób jak uważasz

tarcze pomierz i sprawdź wielokliny


Ostatnio zmieniony przez koltun_m dnia Czw 10:56, 07 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Czw 11:17, 07 Lut 2013    Temat postu:

Też sie długo zastanawiałem nad skiełkowaniem, ale zauważcie, że każdy element silnika, skrzyni biegów, dekielki, mają inny odcień, tak jakby były wykonane z innego stopu aluminium. Szkiełkowanie powinno to wyrównać.
Zobacze jak wyszło, bo wszystko już jest wyszkiełkowane, tylko odebrać muszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin