Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Pon 12:06, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Odebrałem części od szkiełkowania, już zdążyłem wszystko umyć,
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Do cylindrów trafiły nowe nadwymiarowe zawory, średnica trzanka zaworu 9,5mm, gniazda zostały wyfrezowane.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cylindry wyszkiełkowane i pomalowane farbą żaroodporną. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 12:24, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Stop!
Te cylindry są po honowaniu..? |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pon 14:33, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
zdaje się że tak- cholernie tępą osełką zamiast siatki wyszła polerka
nawiasem to szkiełkowanie to chyba stłuczką szklaną, ile to kosztowało 20zł? nie zawsze co tanie to dobre |
|
Powrót do góry |
|
|
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Pon 15:46, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Cylindry szlifował (i chonował) poprzedni właściciel, (pisałem o tym na poczatku tematu, nowe tłoki itp.) tak więc nic tu nie ruszałem. Zdjęcia robiłem telefonem i tak to wygląda, ale na cylindrach znać chonowanie, po pomiarach wyszło, że są OK. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 17:16, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli pierścienie również stare z zamkami w tym samym miejscu? |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19:35, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem szkiełkowanie wyszło spoko, przetrze stalową szczotką i efekt będzie jak z fabryki a nie taki gejlook. |
|
Powrót do góry |
|
|
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Pon 21:31, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Nad pierścieniami się zastanawiam, czy zostawić stare. Te napewno są wschodniej produkcji i jeszcze ich nie mierzyłem. A o co chodzi z zamkami, przecież idealnie tak samo ich nie ułożę |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 21:55, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie, i dlatego musisz zrobić honowanie. A jak już honowanie to i nowe pierścienie. Twoje pierścienie się dotarły do tulei, teraz dasz je w innym miejscu, a drugi raz się nie dotrą bo jak..? Zrób honowanie i zamów nowe pierścienie. Wydasz 200 zeta i masz pewność. |
|
Powrót do góry |
|
|
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Wto 15:38, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
A o to chodzi
Na takie rozbiórki silnika, gdy musze wyjąć tłoki i z powrotem złożyć, to mam taką metodę, przed włożeniem tłoka biorę gruby papier ścierny i ręcznie na tulei robię ósemki, takie niby chonowanie, wymiar się nie zmienia, tylko nadaję rysy na gładzi tulei, tak by olej lepiej się trzymał.
Wiele razy tak robiłem i nie miałem problemu z dymieniem, czy brakiem kompresji w silniku. |
|
Powrót do góry |
|
|
gazia
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:22, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Witam , Panowie i Panie ja po prostu w przypadku zdjęcia i założenia cylindra, ewentualnie wymianie pierścieni, po prostu wszystko składam jak było. Nigdy nie miałem problemu z przycierkami, dymieniem etc. Śmigam na ruskich tłokach, ruskich pierścieniach i ruskich cylindrach. Jedyne co leje to motula 5100 15W50. Dle mnie osobiście robienie nowego honowania w przypadku nie śmiaganego slinika to przerost formy nad treścią i wyrzucanie kasy w błoto, bo pasowanie wszytskich elementów i konstrukcja tego silnika jest taka ,że olej i tak bedzie brał tylko w różnych ilościach w zależności od umiejetności remontujacego. Jeżeli nie weźmie przez tłoki i zawory to chociaż wydmucha odmą.
Pozdrawiam Gazia. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 19:12, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
"Twój cyrk, Twoje małpy"
Jedni "składają" i jeżdżą, inni "remontują", starając się zrobić to jak najdokładniej.
Są tu forumowicze, którzy robią "remont" silnika za 500 szelestów, a są też tacy, którzy wrzucili w silnik 10.000!!!
Jestem przeciwny zarówno tym pierwszym, jak i drugim - bez urazy Hius
Co prawda nie wiem jak można zrobić silnik za 500zł jak w same głowice Urala wpakowałem 1000... Ale nie moja sprawa. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 20:09, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Co prawda nie wiem jak można zrobić silnik za 500zł |
hyhy... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:43, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Za 1000 to chyba nowe głowice. Robiłem do Dniepra głowice: 1 gniazdo, prowadnice 4x, i zawory od Parandowskich 4x. Całość z robotą 400zł. 1500 - 2000 to realny koszt remontu ruskiego silnika przy samodzielnym składaniu.
Wojtek
PS
Jak remont ma wyjść ponad 3tyś to lepiej kupić silnik Bawary. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 20:58, 19 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Wojtek
4 zawory po 64pln
planowanie
wymiana prowadnic
wymiana gniazd
robocizna
Nowe głowice możesz kupić po 600zł (2szt) - niech Brzytwa powie co się z nimi dzieje po wjechaniu w wodę... |
|
Powrót do góry |
|
|
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Śro 8:08, 20 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o koszty remontu silnika, robie szczegółowe notatki, na koniec zobaczymy ile wyjdzie, w tej chwili przekroczyłem już 2kPLN a jeszcze nie mam wszystkiego. |
|
Powrót do góry |
|
|
|