Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont M72 czas zacząć
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Pon 12:06, 18 Lut 2013    Temat postu:

Odebrałem części od szkiełkowania, już zdążyłem wszystko umyć,
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Do cylindrów trafiły nowe nadwymiarowe zawory, średnica trzanka zaworu 9,5mm, gniazda zostały wyfrezowane.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cylindry wyszkiełkowane i pomalowane farbą żaroodporną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 12:24, 18 Lut 2013    Temat postu:

Stop!
Te cylindry są po honowaniu..?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pon 14:33, 18 Lut 2013    Temat postu:

zdaje się że tak- cholernie tępą osełką zamiast siatki wyszła polerka Laughing Laughing Laughing
nawiasem to szkiełkowanie to chyba stłuczką szklaną, ile to kosztowało 20zł? nie zawsze co tanie to dobre
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Pon 15:46, 18 Lut 2013    Temat postu:

Cylindry szlifował (i chonował) poprzedni właściciel, (pisałem o tym na poczatku tematu, nowe tłoki itp.) tak więc nic tu nie ruszałem. Zdjęcia robiłem telefonem i tak to wygląda, ale na cylindrach znać chonowanie, po pomiarach wyszło, że są OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 17:16, 18 Lut 2013    Temat postu:

Czyli pierścienie również stare z zamkami w tym samym miejscu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:35, 18 Lut 2013    Temat postu:

Moim zdaniem szkiełkowanie wyszło spoko, przetrze stalową szczotką i efekt będzie jak z fabryki a nie taki gejlook.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Pon 21:31, 18 Lut 2013    Temat postu:

Nad pierścieniami się zastanawiam, czy zostawić stare. Te napewno są wschodniej produkcji i jeszcze ich nie mierzyłem. A o co chodzi z zamkami, przecież idealnie tak samo ich nie ułożę Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 21:55, 18 Lut 2013    Temat postu:

No właśnie, i dlatego musisz zrobić honowanie. A jak już honowanie to i nowe pierścienie. Twoje pierścienie się dotarły do tulei, teraz dasz je w innym miejscu, a drugi raz się nie dotrą bo jak..? Zrób honowanie i zamów nowe pierścienie. Wydasz 200 zeta i masz pewność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Wto 15:38, 19 Lut 2013    Temat postu:

A o to chodzi Very Happy
Na takie rozbiórki silnika, gdy musze wyjąć tłoki i z powrotem złożyć, to mam taką metodę, przed włożeniem tłoka biorę gruby papier ścierny i ręcznie na tulei robię ósemki, takie niby chonowanie, wymiar się nie zmienia, tylko nadaję rysy na gładzi tulei, tak by olej lepiej się trzymał.
Wiele razy tak robiłem i nie miałem problemu z dymieniem, czy brakiem kompresji w silniku. Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazia




Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:22, 19 Lut 2013    Temat postu:

Witam , Panowie i Panie ja po prostu w przypadku zdjęcia i założenia cylindra, ewentualnie wymianie pierścieni, po prostu wszystko składam jak było. Nigdy nie miałem problemu z przycierkami, dymieniem etc. Śmigam na ruskich tłokach, ruskich pierścieniach i ruskich cylindrach. Smile Jedyne co leje to motula 5100 15W50. Dle mnie osobiście robienie nowego honowania w przypadku nie śmiaganego slinika to przerost formy nad treścią i wyrzucanie kasy w błoto, bo pasowanie wszytskich elementów i konstrukcja tego silnika jest taka ,że olej i tak bedzie brał tylko w różnych ilościach w zależności od umiejetności remontujacego. Jeżeli nie weźmie przez tłoki i zawory to chociaż wydmucha odmą. Smile
Pozdrawiam Gazia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 19:12, 19 Lut 2013    Temat postu:

"Twój cyrk, Twoje małpy" Wink
Jedni "składają" i jeżdżą, inni "remontują", starając się zrobić to jak najdokładniej.
Są tu forumowicze, którzy robią "remont" silnika za 500 szelestów, a są też tacy, którzy wrzucili w silnik 10.000!!!
Jestem przeciwny zarówno tym pierwszym, jak i drugim - bez urazy Hius Wink
Co prawda nie wiem jak można zrobić silnik za 500zł jak w same głowice Urala wpakowałem 1000... Ale nie moja sprawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 20:09, 19 Lut 2013    Temat postu:

klapek napisał:
Co prawda nie wiem jak można zrobić silnik za 500zł


hyhy... Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:43, 19 Lut 2013    Temat postu:

Za 1000 to chyba nowe głowice. Robiłem do Dniepra głowice: 1 gniazdo, prowadnice 4x, i zawory od Parandowskich 4x. Całość z robotą 400zł. 1500 - 2000 to realny koszt remontu ruskiego silnika przy samodzielnym składaniu.
Wojtek

PS
Jak remont ma wyjść ponad 3tyś to lepiej kupić silnik Bawary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 20:58, 19 Lut 2013    Temat postu:

Wojtek
4 zawory po 64pln
planowanie
wymiana prowadnic
wymiana gniazd
robocizna
Nowe głowice możesz kupić po 600zł (2szt) - niech Brzytwa powie co się z nimi dzieje po wjechaniu w wodę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Śro 8:08, 20 Lut 2013    Temat postu:

Jeśli chodzi o koszty remontu silnika, robie szczegółowe notatki, na koniec zobaczymy ile wyjdzie, w tej chwili przekroczyłem już 2kPLN Shocked a jeszcze nie mam wszystkiego. Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin