Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 9:46, 09 Cze 2009 Temat postu: Remont klapkowego Ural'a :) |
|
|
Zacząłem rozkręcać silnik, wstępnie wszystko wygląda tak jakby Ktoś "niedawno"robił remont silnika. Cylindry nie poharatane wewnątrz, brak mocno wyczuwalnego progu - nie jest źle! Próba szczelności głowic wypadła kiepsko, benzyna dość szybko zaczęła wydostawać się. Mam małą nadzieję że wystarczy dotrzeć zaworki biggrin.gif
Inna nieciekawa wg mnie sprawa to laski popychaczy. Każda ma inną długość, co widać na zdjęciach. Jaka powinna być ich długość i czy wymienić 4szt od razu a jeśli tak to czy mają to być laski produkcji ZSRR czy może "nasze"?
[img=http://img192.imageshack.us/img192/3531/97630739.th.jpg]
[img=http://img41.imageshack.us/img41/4357/64347527.th.jpg]
Na zdjęciach nie widać ale dwie laski mają wytarte dziury w miejscu styku. Czy to normalny objaw końca życia lasek czy może coś dodatkowego uśmiecha się do mnie i krzyczy - WYMIEŃ MNIE!
Pozdro all
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Pon 6:14, 22 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 7:16, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Ja sie nie wlaczam do dyskusji bo wlasnie przez identyczny temat na Znanym NAm Wszystkim Forum M. dostalem pare ostrzezen i pewien bufon usunal moje posty na ten temat;) |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Śro 9:14, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Kup laski od VW garbusa, utnij na wymiar i wbij końcówki powtórnie. Są lepsze od oryginałów. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 9:19, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Laski od Garbusa - ok.
Jaki zrobić wymiar łącznie w końcówkami?
Pozdro all |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Śro 13:14, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Trudno powiedzieć, może to zależeć od wersji silnika. Kup na szrocie jeden komplet - czyli 8 sztuk (do garbusa wchodzi 8szt) i dotnij najpierw na wzór najdłuższej. Jak będzie źle, to spróbuj je skrócić. A w razie czego będziesz miał jeszcze 4 na zapas
Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Śro 13:15, 10 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:43, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
cyborg napisał: | Ja sie nie wlaczam do dyskusji bo wlasnie przez identyczny temat na Znanym NAm Wszystkim Forum M. dostalem pare ostrzezen i pewien bufon usunal moje posty na ten temat;) |
Witam.
Spokojnie kolego , to nie FM ani RM wydaje mi się że tu można normalnie dyskutować .
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Sob 20:34, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Nie będę z każdą pierdołą zakładał tematu więc wklejam to tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powiedzcie mi czego brakuje w tej obudowie? Na prawo od nowego łożyska wystaje stalowy sześciokątny bolec z przewierconym otworem. Zastanawiam się co powinno tam być
Pozdro all |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 4:51, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Dźwigienki automatycznego wycisku sprzęgła. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 9:09, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | Dźwigienki automatycznego wycisku sprzęgła. |
Jak to wygląda i gdzie to dostać?
Kolega Horoszkun sprzedał mi skrzynię ze wstecznym, miała być w na chodzie...
Na wstępie wszystkie łożyska do śmieci, uszczelniacze i kąpiel w ropie. Sporo zmielonego żelastwa, kilka robali i pół litra silikonu grrrrr.
Łożyska są już wstawione nowe, uszczelniacze zamówione ale teraz brak mi tej "dźwigienki" oraz zewnętrznej dźwigni wyciskania sprzęgła.
Pozdro all |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 5:36, 22 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Prince napisał: | Dźwigienki automatycznego wycisku sprzęgła. |
Jak to wygląda i gdzie to dostać?
Kolega Horoszkun sprzedał mi skrzynię ze wstecznym, miała być w na chodzie...
Na wstępie wszystkie łożyska do śmieci, uszczelniacze i kąpiel w ropie. Sporo zmielonego żelastwa, kilka robali i pół litra silikonu grrrrr.
Łożyska są już wstawione nowe, uszczelniacze zamówione ale teraz brak mi tej "dźwigienki" oraz zewnętrznej dźwigni wyciskania sprzęgła.
Pozdro all |
Zewnętrzna używkę mogę ci wysłać po cenie listu poleconego. Co do wewnętrznej -to nie znalazłem takowej na aukcji. U większych handlarzy powinna być. Jak ci sie nie pali to mogę jeszcze poszukać u siebie, ale we wtorek. Jeśli będzie do tanio i starej produkcji. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 6:13, 22 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Może być używka co do czasu nie śpieszy mi się bo silnik jeszcze nie złożony
Dzięki wielkie prince za pomoc.
Pozdro all |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 10:02, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
A swoja droga to ten automatyczny wycisk sprzegla nie jest ci do niczego potrzebny, chyba ze do wczesniejszego zepsucia skrzyni biegow.. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 10:43, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Co daje ten aut. wycisk sprzęgła? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:48, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Dodatkowe sprzęgło w nodze. Cześć ludzi uważa ze przy zmianie od dwójki w górę nie muszą już wciskać ręcznie sprzęgła i stąd czasem problemy. Ale dla mniej wprawnych- jak np dasz komuś niezorientowanemu pojeździć chwilkę to właśnie dobre rozwiązanie. |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 10:10, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Ale skrzynie bez synchronizatorow czyli np. motocyklowe maja tak ze nie zawsze bieg wejdzie do konca po wcisnieciu dzwigni noga (wlasnie szczegolnie w przypadku suchego sprzegla ktore rozlacza pernamentnie), i dobrym nawykiem jest przytrzymac jeszcze dzwignie biegow w momencie puszczania sprzegla, czasami wlasnie wtedy bieg wskoczy do konca. Pisal nawet o tym kiedys wspanialy Andrzej Kwiatkowski w serii artykulow dotyczacych techniki jazdy na motocyklu w Świecie Motocykli (w czasach kiedy byl jeszcze swietna gazeta).. W przypadku polautomatu sprzegla taki "myk" jest niemozliwy.
Jedyna zaleta to latwa mozliwosc dojechania do warsztatu w przypadku pekniecia linki sprzegla (chociaz i bez polautomatu to jest mozliwe) |
|
Powrót do góry |
|
|
|