Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont klapkowego Ural'a :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30, 31, 32  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 9:02, 08 Kwi 2010    Temat postu: re

Panowie mam pytanie czy ktoś mógłby wyjaśnić taki wątek.Czy to pasowanie na stożku wału jest pasowaniem samochamującym ? Było to poruszane na RM i opisane prawie do końca. Bez rozstrzygnięcia jednak czy w tym wypadku jest to ten rodzaj połaczenia. Bo gdyby było to docieranie raczej nie byłoby właściwe w przypadku tego typu połaczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 7:42, 05 Maj 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

Za cholerę nie podoba mi się to... Myślałem że wina leży w płaskich popychaczach ale po założeniu okrągłych nie jest dużo lepiej :/ Czyżby wałek był z kosmosu a może mój karter to wersja na Marsa..?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 8:18, 05 Maj 2010    Temat postu:

A co ci sie w tym tak nie podobuje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 8:20, 05 Maj 2010    Temat postu:

Jak to co - powierzchnia styku popychacza z krzywką - siła nierównomiernie rozłożona wytrze krzywki zaraz...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 8:23, 05 Maj 2010    Temat postu:

A nie po to są okrągłe żeby sie obracały w trakcie pracy co będzie powodowało równomierne zużycie? ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 8:25, 05 Maj 2010    Temat postu:

Równomierne zużycie popychacza - tak. Ale nie krzywek raczej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 8:27, 05 Maj 2010    Temat postu:

Krzywki mniej wycierały by się przy prostokątnych? ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 8:30, 05 Maj 2010    Temat postu:

Krzywki by się mniej wycierały jakby krzywka/popychacz były w jednej linii - kto to zaprojektował że się nie pokrywają ze sobą??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 8:33, 05 Maj 2010    Temat postu:

A jak inaczej chciałbyś wymusić ich obracanie- wałkiem królewskim? ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 9:09, 05 Maj 2010    Temat postu:

Ale bez przesady - połowa popychacza w powietrzu Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 10:20, 05 Maj 2010    Temat postu:

A gdyby było 3/4 to by sie obracało? ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 10:27, 05 Maj 2010    Temat postu:

Nie pitol i podaj nr łożyska na wałek nierządu :p To by mi jeszcze dziś przywieźli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 10:31, 05 Maj 2010    Temat postu:

Na stronie Dzikuski sobie poszukaj. Mi kom nie chula, a z pamięci to pamiętam tylko, że mam problemy z hipokampem ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:28, 20 Maj 2010    Temat postu:

Nie bede zakładała nowego tematu8 tylko dwa pytania, jak wyosiowac wal po remoncie, i skad wziac odme na dyfer?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Czw 21:41, 20 Maj 2010    Temat postu:

granat napisał:
Nie bede zakładała nowego tematu tylko dwa pytania, jak wyosiowac wal po remoncie,


nie wiem co to znaczy wyosiować wał (centrować? nie zrobili tego w zakładzie?), ale odpowiedź jak to się robi znajdziesz w Biblii :

[link widoczny dla zalogowanych]

co do ważenia tłoków to ma to głęboki sens ale wtedy, gdy tłoki są kompletne i ze swożniami i pierścieniami, założone na korbowody i tak ważone.

odchudzanie tłoków raczej nie ma sensu, przy założeniu że pozostaje oryginalne ciężkie koło zamachowe. nie te obroty, żeby 2 gramy robiły różnicę.

jeszcze jeden niuans, na który zaczyna się zwracać uwagę po jakichś 20-tu latach praktyki warsztatowej - przy każdym wyciąganiu bądź osadzaniu łożysk w aluminiowych karterach, podgrzewajcie kartery! wystarczy 100st celsjusza w zupełności a otwór się robi o 0,1mm większy. Można tą temperaturę uzyskać wrzucając do gara z wrzątkiem, albo kładąc po prostu karter na rozpalonej "kozie".


Ostatnio zmieniony przez szable dnia Czw 21:46, 20 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30, 31, 32  Następny
Strona 5 z 32

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin