Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont klapkowego Ural'a :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 30, 31, 32  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 19:37, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Piszesz o dwusuwach. Sam powiększałem okna, polerowałem, instalowałem podkowy w komorze korbowej. To zupełnie co innego. Tutaj mieszanka ma wirować. Na spolerowanych kanałach ssących nie bardzo ma jak.
Każdy wie jak idzie Ural, za miesiąc dwa, zrobimy kilka prób i się okaże Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 19:43, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Cytat:
co się dzieje z silnikami sklep-from, a co się dzieje z silnikami z polerowanymi kanałami ssącymi, usuwanymi wszystkimi niedoskonałościami przylegania króćców ssących, gaźników, w zwajtaktach korekcja okien płukających, wydechowych, ssących i inne takie pierdoły.

Czytamy dokładnie Wink. Ogólnie z tego co pamiętam z teorii (trochę się zakurzyła) chodziło o przejście z zawirowania do mniej/więcej przepływu laminarnego bez turbulencji, aby nie psuć napełniania. Obojętnie czy piec dwu czy cztero. A zawirowanie miało być na dzień dobry aby wybełtać w strefie podciśnienia koło rozpylacza wachę z powietrzem, a nie olej Wink, nie myl.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:56, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Rura, nigdy nie obrazam sie na nikogo kto ze mna polemizuje. Czasem rowniez sam ze soba musze polemizowac, gdy jestem czegos pewien a w praktyce nie wychodzi Smile.

Jesli chodzi o te progi, a wlasciwie zastosowanie gaznika o wiekszej srednicy gardzieli niz srednica kolektora ssacego, to przeciez nie jest to moj, czy kogokolwiek innego pomysl tylko wynik wielokrotnie powtorzonego doswiadczenia na silniku BSA Goldstar usadowionego na fabrycznym dynamometrze w dziale rozwojowym koncernu BSA we wczesnych latach 50 tych.
Stalo sie to przypadkowo - pracownik pomylil sie co do srednicy gaznika i przyniosl oraz zamocowal deczko wiekszy, po czym silnik uzyskal wyzsza moc niz inne ( wszystkie wyprodukowane silniki idace do tego modelu BSA byly sprawdzane na hamowni fabrycznej ).
Przeciez zamiescilem zrodlowy tekst opisujacy to wydarzenie w jednym z poprzednich postow.

Co do moich doswiadczen z tym fenomenem to zalozylem 2 sezony temu Amale 932 zamiast poprzednich 30 tek do mojego BSA i pierwszy wjazd na autostrade udowodnil mi ze cos sie mocno zmienilo. Chcialem wjechac i zmiescic sie przed calym "konwojem" ciezarowek zasuwajacych prawym pasem z szybkoscia 120 km/h a miejsca bylo juz dosc malo. Odkrecilem na dwojce i trojce do 7 tys obr co poprzednio na trojce bylo nieosiagalne ( max 6 tys ).
Ale nie przypisywalem tej poprawy tylko roznicy srednicy gaznikow, jako ze poprzednie byly w gorszym stanie technicznym.

Prawdziwa proba bedzie poczatek tego sezonu, bo kanaly glowicy beda mniejsze - 28.7mm w porownaniu do 30 mm, a gazniki zostana te same 932.
Tym razem chce sprawdzic wiadomosci o tym ze ten sam silnik z wczesniejsza glowica o mniejszej srednicy kanalow dawal lepiej niz pozniejszy.

Co do porownan anglikow do sprzetow ruskich to sadze ze to raczej wasze wyobrazenia o anglikach sa troche wyidealizowane.
Sprzety czysto sportowe jak Goldstar, Manx, czy wyscigowe wersje Bonneville byly rzeczywiscie sprawdzone i dopracowane na wszystkie strony, ale codzienna produkcja dla przecietnego Mr.Browna to byla zupelnie inna para kaloszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 21:20, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Dobra. Odnoszę wrażenie, że mniej więcej mówimy o tym samym, tylko różnymi słowami.
Zmiana średnicy gardzieli gaźnika i owszem poprawi osiągi na plus, a jeszcze bardziej poprawi na +++ jak dodasz do tego odpowiednio przerobiony króciec, z odpowiednim kątem zejścia w stronę gaźnika i z odpowiednio dobraną długością. Nie dość, że zapewnisz mu jakościowo lepsze żarcie, zdobywane z mniejszym trudem i w większych ilościach, bo to wszystko do tego się sprowadza.
Ale IMHO są to już rozważania czysto teoretyczne, biorąc pod uwagę o jakich pojazdach mówimy (szczególnie jak pomyślę co stoi w garażu i czeka na przykręcenie gondoli Wink ).


Angola to ja chcę z powodu takiego, iż uwielbiam po prostu cafe racery i strasznie mi się marzy (i o dziwo mojej Kobiecinie też) Triumph Thruxton (obojętnie stary czy nowy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:33, 11 Kwi 2013    Temat postu:

W zasilaniu mieszanką jest sporo elementów. Pojemność, kształt komory spalania, stopień sprężania, kształt i przelot kolektora dolotowego, gaźnik, filtr, tłumik szmerów ssania. Zmiana jednego elementu zwykle pociąga konieczność korekty pozostałych, w tym układu wydechowego. Bez hamowni to wszystko ma podobne prawdopodobieństwo jak szóstka w Totka.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:02, 12 Kwi 2013    Temat postu:

No oczywiscie masz racje.
Tyle ze moj obecny motocykl to taki "mul" do sprawdzania roznych rozwiazan, gdzie moge zmienic 1 element ( w tym wypadku bedzie to glowica ) a reszta zostaje ta sama.
Wowczas nawet bez hamowni wyrazniej widac zmiany w zachowaniu silnika.

Rura, Triumph Truxton to model wspolczesny wymyslony przez dzial marketingowy fabryki z Hinckley.
Nigdy nie bylo takiego modelu z fabryki Meriden ( od wojny do upadku kooperatywy w latach 80 tych ). Nazwe modelu Truxton miala w swojej ofercie fma Veloctte, dla upamietnienia rekordu swego motocykla Venom 500 ccm na torze Monthlery - 100 mph przez 24 godz ( niepobitego do dzis Smile).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 8:38, 12 Kwi 2013    Temat postu:

Rychtyg, teraz ja niedokładnie napisałem, o stajl mi chodzi tylko Wink.

EDYTA: Wojtek wszystko to się zgadza co napisałeś, ale i tak najpierw trzeba policzyć, ba wręcz wiedzieć jak, co i jakie współczynniki przyjąć, później zrobić, a na koniec hamownia Wink.


Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Pią 8:39, 12 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 14:40, 24 Kwi 2013    Temat postu:

Czas brać się za wózek Wink
Jako że jest na nim oryginalny kolor, wraz z szparunkiem to właśnie tak będzie wyglądała całość. Tak wiem, brzydki ale oryginał Razz
Dziś piaskowanie, więc zrobiłem parę zdjęć do archiwum.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Śro 14:41, 24 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 0:56, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Klapek, juz ostatni offtop z twego watku specjalnie dla Rury - i tak bedzie pasowal do zdjecia wozka Smile:



Rok 1971, Plac Teatralny w Wwie.
Rozne sprzety mego klubu Scorpion.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 7:05, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Zdjęcie super, chętnie obejrzałbym (pewnie nie tylko ja) więcej. Ale fakt, nie tutaj Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 20:30, 30 Cze 2013    Temat postu:

No dobra, rzadko teraz piszę bo ostro walczę przy Uralu...
Wczoraj doszedłem do porozumienia z zapłonem, z gaźnikami, z ładowaniem. Gdy już wszystko działało, założyłem kask, klucze/śrubokręty w bojówki i ogień na wiejskie drogi. Przejechałem 50km w różnym terenie (asfalt, szutry), głównie używając 2-3. Silnik nie kopci, nie puchnie i uwierzcie ma czym oddychać. Przed chwilą zlałem olej (10W-40) - wygląda bardzo nieciekawie. Jutro odkręcę stalową miskę oleju, w której siedzą 2 magnesy neodymowe, założę głęboką alu i biorę się za malowanie gondoli.
Wrzuciłbym film, niestety mam coś w ten weekend beznadziejny net i nie chce się zapakować Sad

ps.
PoTomek, rozmawialiśmy o dziwnych objawach zapłonu, który jest u mnie zamontowany, a pochodzi od Ciebie. Przeczyściłem benzyną czujnik optyczny i te dziwne objawy zniknęły. Problem rozwiązany, iskra jak mówiłem jest super, mimo zainstalowanej Biazet 101. Będziesz chciał to w zimę Ci go podeślę - poznęcasz się nad nim Wink


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Nie 20:41, 30 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 21:08, 30 Cze 2013    Temat postu:

Zima - jak najbardziej. Ostatnio zaliczyłem nawet szpital pierwszy raz w życiu, więc teraz się nie nudzę - roboty po same j..a.

PoTomek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 7:49, 01 Lip 2013    Temat postu:

Powiem Ci że mam mieszane uczucie. Trochę już się cieszyłem że zamontuję Twój nowy produkt, a tu niespodzianka. Stary ożył Smile Niby dobrze bo szelestów nigdy za wiele, ale liczyłem na poprawę osiągów, choć nie mogę narzekać.

Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Pon 7:49, 01 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:55, 01 Lip 2013    Temat postu:

Jako ilustracja dla moich poprzednich postow o BSA z mniejsza srednica kanalow ssacych filmik przedstawiajacy mozliwosci tego motocykla.
Moja tak jeszcze nie chodzi w dolnej czesci obrotow - walcze z gaznikami.
Ale powyzej 3 tys idzie jak glupia Smile.

http://www.youtube.com/watch?v=7BJAg0yX4o8&feature=youtu.be


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Pon 16:56, 01 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 13:57, 02 Lip 2013    Temat postu:

Pierwsze odpalanie, pierwsza jazda.
http://www.youtube.com/watch?v=XSCNmfMdPp0&feature=youtu.be
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 30, 31, 32  Następny
Strona 26 z 32

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin