Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont klapkowego Ural'a :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 30, 31, 32  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 8:51, 02 Paź 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia słabe bo zrobiłem na tele ale widać jak popychacz nie dotyka całą powierzchnią krzywki...
W czym tkwi problem...?

edit:
na allegro są popychacze w kształcie "grzybka" - pewnie takie by przylegały całą powierzchnią do krzywki ale w takim razie dlaczego w moim silniku są prostokątne i od czego one są?


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Pią 9:45, 02 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 19:43, 12 Paź 2009    Temat postu:

Jak się brałem za rozbieranie silnika miałem wrzucić nowe łożyska, laski popychaczy, panewka... Układ korbowo-tłokowy nie jest w złym stanie ale... Jak już mam wszystko rozebrane to zacząłem się przekonywać do całkowitego remontu. Wał do Iławy, nowe Almoty, szlif cylindrów lub nowe tuleje a głowice co najwyżej dostaną nowe sprężyny bo próba szczelności wypadła dobrze.
Na tłokach nie mogę znaleźć wymiaru a idąc dalej nie wiem który jest szlif. Suwmiarką mogę sobie zmierzyć sami wiecie co i zastanawiam się czy jest jakiś magiczny sposób na sprawdzenie tego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 8:34, 13 Paź 2009    Temat postu:

Bez magii. Zanieś do sprawdzonego szlifierza i powiedz żeby zmierzył na który najmniejszy szlif uda mi sie zrobić. Niech to zmierzy maszynie na nie z reki. I dopiero pod to zamów tłoki. O tym przesunięciu krzywek i okrągłych końcówkach popychaczy to ja tak serio.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 8:43, 13 Paź 2009    Temat postu:

Cylindry załatwione, wracając do popychaczy - mam prostokątne czyli muszę kupić okrągłe. Prowadnice są te same czy kupić komplet? Nie ukrywam że 170plnów drogą nie chodzi :p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 8:48, 13 Paź 2009    Temat postu:

Cholercia. Daj mi pomyśleć. Musze przeglądnąć szpargały. Chyba sa inne. No i wiem ze taki patent sie robiło ale czy to był oryginał to już pewien nie jestem. No i cena jakaś takaś dość dziwniesć wysoka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 10:01, 20 Paź 2009    Temat postu:

Wg katalogu na stronie Kokot'a okrągłe to nowy typ i takie potrzebuję. Jeśli ktoś tu u Nas ma takie popychacze za zbyciu to pisać - po co mam dać zarobić "obcym" Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 18:55, 21 Paź 2009    Temat postu:

Z ymi wałkami istny koszmar ale według mnie to jest różnica pomiędzy wałkiem do m-63 i m-67
do m-63 przychodzi wałek z cieńszym wieńcem i na prostokątne popychacze
a jutro ci napiszę dokładnie jak sprawdzę na półce,
cierpliwości
jednak ja bym wałków nie zamieniał bo potem musisz zmienić popychacze,
laski popychaczy lepiej g... nie ruszać
Do jutra wytrzymasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 19:35, 21 Paź 2009    Temat postu:

Hius, na prostokątnych popychaczach miałem wałek z szerokim wieńcem. Na chłopski rozum do wałka z wąskim powinny być okrągłe. Zerknij i daj znać Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 18:11, 22 Paź 2009    Temat postu:

No bo tak było fabrycznie. Ale wąski wieniec sam w sobie nic nie zmienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:48, 03 Lis 2009    Temat postu:

patrz temat Ural róznice i zagwozki" znajdziesz wszystkie dreczące odpowiedzi co do wałków niezadu i popychaczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 22:24, 03 Lis 2009    Temat postu:

Temat "Różnice i zagwodki" powstał później Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:07, 04 Lis 2009    Temat postu:

No to masz wyjasnienie:) jak cos to pytaj:)Wąski wieniec napedza pompe oleju wiec nie wiem czy nie bedzie to przeszkadzac, trzeba by zobaczec pompe nowego typu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 20:33, 04 Lis 2009    Temat postu:

granat napisał:
No to masz wyjasnienie:) jak cos to pytaj:)Wąski wieniec napędza pompe oleju wiec nie wiem czy nie będzie to przeszkadzać, trzeba by zobaczec pompę nowego typu

Nie ma czegoś takiego jak pompa nowego czy starego typu. Ma chociaż jeden element cały czas taki sam. Rożnica była w wysokości belki napędu pompy i nacięciu w kółku zębatym z nią współpracującym. Wąski wieniec na wałku nierządu napędza tak samo jak szeroki. Pierwsze były szerokie. Wąskie to późniejsza modernizacja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:45, 04 Lis 2009    Temat postu:

Dokładnie, a wymiana popychaczy na okragłe jest spowodowana dłuzszym okresem sprawnosci okragłych:)Konkluzja:spokojnie mozna zakładac wymiennie wałki szerokie i waskie:)Uffff, lece kupic...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 15:20, 05 Lis 2009    Temat postu:

Ja już kupiłem :p Teraz jeszcze okrągłe popychacze muszę wyrwać. Są u Kokota w cenie normalnej więc jak nikt od Nas nie ma to składam wkrótce zamówienie.

Cholera jakbym sprzęt miał już teraz złożony to wyrobiłbym się na Święto Kosza... Jak złożę w czasie miesiąca to i tak nie będzie czasu na wyeliminowanie poremontowych usterek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 30, 31, 32  Następny
Strona 3 z 32

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin