Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Q3ma
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 255 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: Wto 21:14, 23 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
[quote="j35"] Almot zmienił niby producenta pierścionków na swoje tłoki ,ale ich nie widziałem.quote] pisałem do Almota już w tej sprawie i odpisali że pierścionki nadal z Motusa więc to nie prawda że zmienili dostawce.
pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Wto 22:49, 23 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
To dziekuje za takie pieścionki !!.A juz myślałem że będą lepsze od tego badziewia co miałem wczesniej na tłokach.Czyli tłoki ok ,ale pierścienie muszą być z innej stajni.Skoro Almot nie wyciąga wniosków zamówimy gdzie polecają inni .Pozdr. i dzięki za info. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:15, 23 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Na tych almotach trochę pojeździłem dolewając oleju do paliwa. W tym roku miałem wiele atrakcji związanych ze świrującym zapłonem wiec miałem też okazje palić silnik na jednym garnku gdy na drugim była zdjęta głowica. Naprawdę nie sądziłem ze tyle oleju mi silnik potrafi spalić a świeczka będzie i tak śliczna. Normalnie widać było jak wywala olej przez pierścienie. Po tym widoku przestałem dolewać oleju do paliwa
Ale żeby oddać sprawiedliwość -dla firmy jeden wielki plus za kontakt z klientem. Złamał mi sie jedne pierścionek przy montażu. Szybki telefon do motusa i za darmo przesłali mi dwa pierścionki. Jestem pod wrażeniem. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 10:15, 24 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Gość z TOMRING'u właśnie mi powiedział że pierwszy chromowy na żeliwną tuleję jest jak najbardziej ok. Mówi że nie chodzi tu o tarcie a o odprowadzenie ciepła, twierdzi że dzięki chromowemu lepiej będzie odprowadzone ciepło i nie będą puchły tłoki przy ciasnym spasowaniu. Żeliwny na górze nie poradzi sobie tak jak zrobi to chromowy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 22:41, 24 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
No to śpisz już spokojnie .
Ha jednak miałem rację doktorat nie poszedł na marne. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 2:17, 28 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Pierwszy raz czytam o czyms takim.
Pierwszy pierscien chromowany zaczeto stosowac dlatego zeby radzil sobie lepiej w ciezkich warunkach, bedac narazony na bezposredni kontakt z procesem spalania mieszanki w komorze spalania, czyli po to zeby sie wolniej zuzywal.
Jednakze pierwsze eksperymenty w latach 60 tych jakie np koncern BSA robil z chromowanymi pierscieniami w modelach 3 cyl Rocket 3 i Trident 150 nie byly bez problemowe, tzn nastepowalo szybkie zuzycie tulei przez te pierscienie.
Po zmianie materialu tulei problem zostal zlikwidowany.
Teraz wszystko zalezy z jakiego materialu zrobione sa ruskie i ukrainskie tuleje - my w starych anglikach stosujemy pierscienie zeliwne, uwazajac ze sa najlepiej dostosowane do materialu owczesnych tulei.
Nie mamy przy tym problemow z szybkim zuzyciem pierscieni, czy zacieraniem tlokow.
Na wlasciwe odprowadzanie ciepla ma wplyw przede wszystkim wlasciwe ustawienie zaplonu i gaznikow, sposob dotarcia silnika i sposob pozniejszego jezdzenia - zdecydowanie silnik preferuje jazde z wyzszymi obrotami na nizszych biegach niz odwrotnie.
Wlasciwe dotarcie jest jedna z najwazniejszych rzeczy powodujac dobry kontakt pierscieni z tuleja i wlasnie dobre odprowadzenie ciepla, przeciwnie do sytuacji gdy mamy zeszklony olej na tulei dzialajacy jak izolator, niedolegajace pierscienie i przedmuchy. |
|
Powrót do góry |
|
|
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:55, 28 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Adam M. napisał: |
Teraz wszystko zalezy z jakiego materialu zrobione sa ruskie i ukrainskie tuleje - my w starych anglikach stosujemy pierscienie zeliwne, uwazajac ze sa najlepiej dostosowane do materialu owczesnych tulei.
|
Dzień dobry panie Adamie , wszystko pan ładnie wytłumaczył , bardzo ładnie.
A co Pan powie na taki oto zestaw tłoka z pierścieniami do Royal Enfield 348ccm rocznik 1948-1954 (link do aukcji eBay poniżej) z wyraźnie widocznym górnym pierścieniem chromowanym ?
[link widoczny dla zalogowanych]
To jakieś faux pas anglików ? czy może nie do końca zawsze są stosowane starsze rozwiązania z pierścieniami żeliwnymi jako pierwszy pierścień na tłoku .
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:21, 28 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Powiem, ze to jest akcesoryjny tlok fmy Hepolite, robiony w Anglii w duzo pozniejszym okresie niz poczatek lat 50 tych ( czyli lata 60 / 70 te ), kiedy to wlasnie robiono eksperymenty z takimi pierscieniami.
Czy dzialac to bedzie i jak dlugo nie wiem - zalezy od materialu tulei, ktory podejrzewam ze w starych anglikach byl jednak lepszy, czyli o wiekszej wytrzymalosci na scieranie niz w sprzetach zza wschodniej granicy.
Bardziej niz samo zastosowanie go zdziwilo mnie tlumaczenie fmy Tomring, ze ma on porawic odprowadzenie ciepla i pozwolic na ciasniejsze pasowanie tloka w cylindrze.
No ale wszystko wyjdzie w praniu
PS. Z innego poletka ( junakowego ), w firmie Legra zrobiono tlok do Junaka na wyzsze sprezanie z inaczej ulozonymi rowkami pod pierscienie i przygotowany pod pierscienie z Primy ( zeliwne ).
Dziala swietnie, a dymienie po dluzszym postoju zniknelo.
Jesli ktos chce poczytac to watek na forum sfm junak.
Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Nie 15:28, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 7:16, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
O losie, ile to już minęło... Śpieszy mi się z tym remontem aż klucze się grzeją
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 10:40, 14 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 8:08, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
brakowało Ci motywacji |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 8:37, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
To prawda... Aż wstyd |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 10:26, 14 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Zawory u Paradowskich zamówione. Cena na dziś 61,50 szt. Głowice jednak zrobi Olejnik z Krotoszyna.
Hius - przez Ciebie zbankrutuję...
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 10:28, 14 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Czw 20:56, 14 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ten facet od głowic to geniusz tak zrobionych głowic to jeszcze nie widziałem a robiłem w kilku miejscach.
Jak je zobaczysz to dostaniesz orgazmu,a kasa no cóż raz jest raz nie ma.
Ciekaw jestem ile Ci powiedział ?
Jak zamawiałeś zawory u Paradowskich to ich każ poazotować i niech Ci zrobią na zaworze ssącym takie samo podebranie jak na wydechowym będzie lżejszy. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 11:34, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Dziś przyszły zawory, nie mam pod ręką wagi ale są znacznie cięższe od ruskich.
Koszt dorobienia u Paradowskich: 246zł brutto za 4 zawory. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Wto 16:34, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ale jakość kolego jakość się liczy
Jak Ci odeślą głowice zrobione to abyś przypadkiem ich nie docierał .
Co do wagi mogą się różnić bo stopy metali mogą być inne niż wschodnie,ale na plus.
Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Wto 16:35, 26 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|