Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

remont k-750 ciąg dalszy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 6:02, 02 Lut 2014    Temat postu:

A wcależebonie, nie jest jasne, w bokserze wał się obraca zupełnie inaczej niż w rzędówce i wskazuj raczej Góra dół, a nie prawo lewo, większość zrozumie Twoje tłumaczenie, ale ktoś kto zaczyna '' przygodę" tylko zgłupieje "D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Nie 9:36, 02 Lut 2014    Temat postu:

jak wał się obraca to zależy z której strony się patrzy:)Smile jak patrzysz z tyłu od koła zamachowego to obraca się w lewo:p;p mniejsza z tym. na lewym garze dobrze założone, strzałką do wydechu na prawym odwrotnie czyli źle. zamieniać to jak już chodziło??? pierścieni się już tak samo podejrzewam nie włoży. poza tym wytłumaczcie mi po co to się stosuje??? żeby kompresja była lepsza czy lepsze spalanie mieszanki czy może lepszy wydech bo nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 10:02, 02 Lut 2014    Temat postu:

grzeh750 napisał:
A wcależebonie, nie jest jasne, w bokserze wał się obraca zupełnie inaczej niż w rzędówce i wskazuj raczej Góra dół, a nie prawo lewo, większość zrozumie Twoje tłumaczenie, ale ktoś kto zaczyna '' przygodę" tylko zgłupieje "D


Inaczej???? Mysle ze tak samo(tylko tloki inaczej wizualnie ustawione) i jakbys wziol dzwignol korby do góry(na wyciągnietym wale) i ustawil obok siebie to tloki będa identycznie zalozone:))) i nie wazne z której strony walu sie patrzy to zasada jedna (tylko trzeba sie dobrze zastanowic i najlepiej starac sie patrzec stojąc twarza do rozrządu).Ale juz mniejsza z tym.
Wicher obróc tlok i zakladaj to i z ciekawosci zapodaj zdjecie tloka jak wygląda i po jakim przebiegu.
Przesuniecie sworznia w tloku wykonuje sie po to zeby zmiejszyc zuzycie cylindra ,wyciszyc prace silnika .Jak tlok pracuje w cylindrze to dzieki przesinieciu lagodniej przechodzi z gornego polozenia w dolne i plaszcz tloka nie napiera tak na sciane cylindra.W typowych silnikach przesuniecie zazwyczaj wynosi okolo 2,5% srednicy tloka.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na zdjeciach widac po frezowanej czesci tloka od 126p na otworze sworznia w którą strone jest sworzen przesunięty.
L+P i W- lewy cylinder+prawy cylinder ,strzalką do wydechu.
No juz bardziej nie potrafie wytlumaczyc.

Zakladanie toka w 126P
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 10:19, 02 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 10:50, 02 Lut 2014    Temat postu:

No teraz to jest nareszcie łopatologiczne Very Happy bo nie da się w pion korbowodów ustawić jak wał jest w bloku, a wtedy właśnie się tłoki montuje, a to że pracuje inaczej źle zinterpretowałeś, chodziło mi o to że w rzędowym silniku pracuje w osi poprzecznej, a w bokserze wzdłużnej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 11:07, 02 Lut 2014    Temat postu:

grzeh750 napisał:
No teraz to jest nareszcie łopatologiczne Very Happy bo nie da się w pion korbowodów ustawić jak wał jest w bloku, a wtedy właśnie się tłoki montuje, a to że pracuje inaczej źle zinterpretowałeś, chodziło mi o to że w rzędowym silniku pracuje w osi poprzecznej, a w bokserze wzdłużnej Wink

Ale w rusku silnik sie obraca identycznie jak rzedowy i tak samo jest wal w bloku.Tylko silnik jest ulozony róznie w samochodach -wzdluz (125p,polonez i w poprzek vw golf).Jednak najlepiej patrzyc na ulozenie walu korbowego wzgledem kól jezdnych i z tym jest tak jak piszesz róznie:))).
Dla porównania mozna brac np.zeby bylo najprosciej 1 cylindrowy silnik junaka a silnik simsona avo gdzie waly sa róznie ulozone.
Ale zasada zakladnaia tloka jest zawsze taka sama to jest najwazniejsze tylko troszke sobie to wyobrazic ,narysowac i zakodowac.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 11:29, 02 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Nie 18:59, 02 Lut 2014    Temat postu:

grzeh750 napisał:
No teraz to jest nareszcie łopatologiczne Very Happy bo nie da się w pion korbowodów ustawić jak wał jest w bloku, a wtedy właśnie się tłoki montuje, a to że pracuje inaczej źle zinterpretowałeś, chodziło mi o to że w rzędowym silniku pracuje w osi poprzecznej, a w bokserze wzdłużnej Wink

Wał korbowy zawsze sie kreci w osi wzdłuznej silnika bez wzgledu na to czy bokser czy rzedowy....i patrzac na silnik od rozrzadu okresla sie kierunek obrotów....akurat w sowiecie czy cylinder prawy czy lewy okresla sie patrzac na motocykl tak sie na nim jedzie a nie od strony lampy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pon 23:33, 03 Lut 2014    Temat postu:

odwróciłem dzisiaj tego tłoka obsranego. na przyszłość będzie przynajmniej wiadomo już jak składać. a tak wygląda tłok almota po 5 km przebiegu i chodzeniu sobie na postoju przez krótkie chwile których było w sumie z 2 godzinki w okresie ok 9 miesięcy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 23:51, 03 Lut 2014    Temat postu:

Widac juz jasną plamę na tloku z jednej strony ale wyglada oki:))).
Powrót do góry
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:18, 04 Lut 2014    Temat postu:

Tylko ten drugi jakis wymazany Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pią 18:18, 07 Lut 2014    Temat postu:

czy tryb pierwszego biegu na wałku zdawczym w skrzyni od Kaśki (jajko) jest zamienny z trybem pierwszego biegu od skrzyni dnieprowej ze wstekiem???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 18:31, 07 Lut 2014    Temat postu:

Wicher napisał:
czy tryb pierwszego biegu na wałku zdawczym w skrzyni od Kaśki (jajko) jest zamienny z trybem pierwszego biegu od skrzyni dnieprowej ze wstekiem???


Zależy od przełożenia. W dnieprowej były dwa rodzaje jedynki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Sob 16:45, 08 Lut 2014    Temat postu:

mam taka samą w skrzyni jajko więc podmienię
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pon 21:55, 10 Lut 2014    Temat postu:

jestem w trakcie przeglądu skrzyni dnieprowej ze wstekiem bo zdecydowałem się takową założyć do mojej kaśki. gniazdo wycisku sprzęgła jest trochę pokiereszowane i daje sobie rękę odciąć że będzie tam żygalo olejem więc postanowiłem to uszczelnić. wszyscy piszą o wprasowaniu tulejki z brązu i ja mam pytanie jakie powinna mieć wymiary taka tulejka i z jakiego typu brązu powinna być zrobiona???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 22:18, 10 Lut 2014    Temat postu:

Wicher napisał:
jestem w trakcie przeglądu skrzyni dnieprowej ze wstekiem bo zdecydowałem się takową założyć do mojej kaśki. gniazdo wycisku sprzęgła jest trochę pokiereszowane i daje sobie rękę odciąć że będzie tam żygalo olejem więc postanowiłem to uszczelnić. wszyscy piszą o wprasowaniu tulejki z brązu i ja mam pytanie jakie powinna mieć wymiary taka tulejka i z jakiego typu brązu powinna być zrobiona???


Niby fosforowy. Ale szczerze -jak tam wprasujesz stalową to też będzie dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pon 22:32, 10 Lut 2014    Temat postu:

no właśnie myślałem też o stalowej. zawsze bardziej wytrzymała niż aluminium
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Następny
Strona 25 z 29

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin