Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

remont k-750 ciąg dalszy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 27, 28, 29  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 23:10, 24 Sty 2014    Temat postu:

Pasta taka bo najlepsza jaka znam Smile))) [link widoczny dla zalogowanych] granulat 220.A dociaraj prawo lewo zeby bylo doatrte czyli szare cale na wale i w stozku kola.
A srube i podkladke masz na allllleeee i lajcik.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pią 23:11, 24 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pią 23:24, 24 Sty 2014    Temat postu:

za docieranie i składanie i tak wezmę się dopiero po niedzieli chyba że jutro gdzieś pastę dostane. podporę zrzucać do docierania czy nie??? a i masz jakiś sposób na zablokowanie wału aby się nie obracał podczas docierania??? jakby był na wierzchu to w imadło i heja naprzód.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Sob 21:00, 25 Sty 2014    Temat postu:

Tak sobie myślę że jak już rozebrałem gada to wymienię te aluminiowe uszczelki pod głowicami bo widzę ze się tam poci i chciałem zapodać jeszcze głęboko miske aluminiową. Co o tym sądzicie?? Miske tak i tak muszę zrzucać bo trza wymienić uszczelkę ale nie będę zakładał tej korkowej tylko dorobię z gambitu i dam silikon bo te korkowe przepuszczaja. A jeszcze odnośnie uszczelek pod głowice to jakie polecacie??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Sob 21:48, 25 Sty 2014    Temat postu:

Wg mnie lepiej wał wyjąć, żeby pasta gdzieś tam nie została, bo to jednak drobiny, które raczej nie powinny się znaleźć w oleju. Niby tam jest uszczelniacz (jeśli toczyłeś podporę), ale jednak. Jeśli jednak nie będziesz wyjmował, to najlepiej chyba kogoś do pomocy, choć też nie łatwo to przytrzymać przy docieraniu.

Co do uszczelek, to sprawę tu przerabiałem i wniosek był taki, że najlepiej mieć równe przylgnie i uszczelkę aluminiową. W razie czego planowanie głowic to niższy koszt niż te grubsze uszczelki z różnego rodzaju materiałów. No i sam fakt, że aluminiowe są cienkie, tamte już dodają trochę przestrzeni między głowicą a cylindrem, czyli niby przejmują więcej na siebie. Ale czy to kłopot, nie wiem Smile

Miska - ja dałem głęboką. Z minusów to: więcej oleju do wlania Very Happy i już zdążyłem przeryć nią ze dwa dołki mimo, że z terenu, to tylko łąkę przy domu widziała. Kupiłem ją tylko dlatego, że nie znalazłem w tamtym czasie "średniej" miski - ostatnio na alle ją spotkałem i ją polecam - lepiej wygląda i mniejsza szansa, że urwiesz. W czasie, kiedy czekałem na uszczelkę, wyciąłem sobie z gambitu 0,4mm. Trzyma i ani kropli nie poszło, bez silikonu Smile


Ostatnio zmieniony przez szefostwo dnia Sob 21:54, 25 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Sob 22:17, 25 Sty 2014    Temat postu:

Wyjmować to go na pewno nie będę. Jakoś zabezpiecze to żeby syfu do środka nie naleciało. Co do przytrzymania to zwale podporę i jakoś zablokuje wał. Przylgnie na głowicach były planowane i aluminiowa nie daje rady. Co do miski to właśnie miałem na myśli średnia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Sob 22:31, 25 Sty 2014    Temat postu:

To może cylindry? Jak jest równo, to odpowiedni moment przy dokręcaniu i musi trzymać. Jak nie chcesz nic tam równać, to wtedy rzeczywiście jakieś miedziane czy z tworzywa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Sob 23:04, 25 Sty 2014    Temat postu:

Najlepsze to ze cylki też były planowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 23:55, 25 Sty 2014    Temat postu:

Wicher napisał:
Najlepsze to ze cylki też były planowane.


To rusek- nieszczelności mogą równie dobrze być na gwintach głowic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Nie 0:00, 26 Sty 2014    Temat postu:

no właśnie każdy mówi tylko "to jest rusek" ha ha ha. zatkam całego silikonem od środka a nie ma być ani kropli oleju hahaha. żartuje. jak wygląda pompa olejowa uralowska bo chyba taka podam bo ponoć ma lepszą wydajność. kur...a mówiłem że już więcej kasy na gada póki co nie przeznacze ale w te mrozy to takie pomysły do łba przychodzą że masakra
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 0:13, 26 Sty 2014    Temat postu:

Szefostwo ! a ile różnych rodzajów uszczelek pod głowice Ty widziałeś ?Chyba alu i miedz a o reszcie tylko słyszałeś.Jest tego ful.Jesli uwazasz ze planowanie jest tańsze od uszczelki to nie wiem gdzie Ty te uszczelki kupujesz.Co do miski to nie bede się wypowiadał bo latam głównie po terenie i mam zwykłą niską oryginalną.I skoro ruskie na tym smigali dziesiatki lat, to nie będe gada uszczęśliwiał nowinkami, bo jak ma się coś zepsuc to i tak się zepsuje.Kiedyś stary mechanior mi powiedział:"głupi nowinki produkuje , jeszce głupszy kupuje" nie w każdym przypadku to się sprawdza ale cos w tym jest.Japoni z tego nie będzie, to tylko ruski traktor trzykołowy lub solo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Nie 0:18, 26 Sty 2014    Temat postu:

oj Jacek no wiem wiem że wymyślam ale co poradzić. aluminiowa głęboka miska będzie ładniej wyglądać Laughing tylko nad tą pompą uralowską jeszcze myślę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Nie 0:25, 26 Sty 2014    Temat postu:

Dobrze, więc podaj jakieś konkrety i ceny dobrych uszczelek, o to Wicher właśnie pytał. Fakt, może za słabo szukałem, ale nie znalazłem nic w cenie porównywalnej do aluminiowych. Planowanie w założeniu wykonuje się rzadziej niż wymienia się uszczelki. Jeśli kosztuje to parę dych + 10zł komplet uszczelek, to po co kupować same uszczelki za parę dych? Jeśli mimo wszystko są nieszczelności - jak najbardziej, ale jeśli nie podjąć się żadnego równania i kupić chociażby dwa razy uszczelki za 30zł, to coś mi się kojarzy z tym Twoim cytatem Wink

Co do pompy - mam taką od Princa. Jest po prostu wyższa, tłoczy trochę więcej oleju. Niby lepiej, choć w "Ciężkich motocyklach" można przeczytać, że wtedy zbyt dużo oleju dostaje się na cylindry. I dalej nie wiesz.


Ostatnio zmieniony przez szefostwo dnia Nie 0:29, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Nie 9:25, 26 Sty 2014    Temat postu:

j35 napisał:
Co do miski to nie bede się wypowiadał bo latam głównie po terenie i mam zwykłą niską oryginalną.I skoro ruskie na tym smigali dziesiatki lat, to nie będe gada uszczęśliwiał nowinkami, bo jak ma się coś zepsuc to i tak się zepsuje.


Mysle ze miska olejowa , pompa olejowa to jest akurat "wymysl" jeszcze niemiecki , wykonanie tylko ruskie....a co by jednak o niemcach nie mówic to jednak ich konstrukcje sa przemyslane...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 10:23, 26 Sty 2014    Temat postu:

Marcin-organizator napisał:


Mysle ze miska olejowa , pompa olejowa to jest akurat "wymysl" jeszcze niemiecki , wykonanie tylko ruskie....a co by jednak o niemcach nie mówic to jednak ich konstrukcje sa przemyslane...


Tylko policz, ze i warunki użytkowania trochę od tego czasu sie zmieniły. Z reguły- bo są i tacy co starają sie tym jeszcze jeździć po krzakach.

Ale stań w mieście w korku latem( jeśli moto będzie z koszem to stoisz) i pomyśl o temperaturze silnika- na pewno alu miska jest warta rozważenia dla spokoju ducha o to, ze zrobiło się wszystko coby miał lżej .

Co do pompy oleju o 1/3 większej wydajności( Ural ) i dostawania sie za dużej ilości oleju na gładzie- nie ma żadnego przeciwwskazania jeśli są zastosowane przyzwoite pierścienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Nie 11:42, 26 Sty 2014    Temat postu:

Prince napisał:
Marcin-organizator napisał:


Mysle ze miska olejowa , pompa olejowa to jest akurat "wymysl" jeszcze niemiecki , wykonanie tylko ruskie....a co by jednak o niemcach nie mówic to jednak ich konstrukcje sa przemyslane...


Tylko policz, ze i warunki użytkowania trochę od tego czasu sie zmieniły. Z reguły- bo są i tacy co starają sie tym jeszcze jeździć po krzakach.

Ale stań w mieście w korku latem( jeśli moto będzie z koszem to stoisz) i pomyśl o temperaturze silnika- na pewno alu miska jest warta rozważenia dla spokoju ducha o to, ze zrobiło się wszystko coby miał lżej .

Co do pompy oleju o 1/3 większej wydajności( Ural ) i dostawania sie za dużej ilości oleju na gładzie- nie ma żadnego przeciwwskazania jeśli są zastosowane przyzwoite pierścienie.


i tak i nie...
co do korków masz racje
nie pomyslałem...moze dla tego ze ja z prowincji i korki widze tylko w telewizji...(zart)

tylko z drugiej strony predkosci przelotowe były niskie , oleje kiepskie ,a w terenie na niskich biegach pod obciazeniem to tez za bardzo tego oleju nie schłodzisz....a mimo wszytko to jakosc jezdziło i nie zabardzo sie zacierało....to samo zreszta przejazd kolumny wojskowej....

na pewno głeboka miska poprawia chłodzenie oleju w upalne dni w ciezkim terenie,syberia latem ,kazachstan ,południowa ukraina, i z ta mysla chyba została wymyslona , bo o u urzytkowaniu w tamtych terenach chyba niemiec nie pomyslał, a w naszych warunkach i naszych terenach to chyba nie koniecznie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 27, 28, 29  Następny
Strona 20 z 29

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin