 |
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Sob 18:16, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się nad cewką Zelmot 4240. Jak to z nią w praktyce jest? Że są dwa rodzaje - wymagające kabla oporowego lub nie wymagające, wiem. Jak je odróżnić - nie wiem.
Instalację mam 6v. Dajecie jakieś oporniki do tego? |
|
Powrót do góry |
|
 |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Sob 19:17, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ja mam12v na altku ,taką cewke i żadnych oporników nie stosuje, zamiata tak jak powinien ,i na drodze z tego powodu nigdy nie stałem.I dodam jeszcze że mam świeczki z lat 80-tych Cep Cepa Cepem Pogania, i zwykłe przewody wys. napięcia miedziane ,nie weglowe.
Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Sob 19:18, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Sob 20:55, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze-cewka wyagajaca opornika ma mniejsza rezystancje uzwojenia pierwotnego, o ile pamietam ok 1,4 ohma a taka bez opornika ok 3 ohmow. Jesli cewka wymaga opornika to powinna go dostac, inaczej bedzie sie grzala i w koncu moze sie kiedys usmazyc. Chociaz nikt nie wie jak dlugo da sie jezdzic bez-moze i pare lat. W kazdym razie ja jak zakladalem kiedys taka cewke do Harleya Ironheada to dalem oryginalny maluchowski przewod oporowy i bylo tak jak byc powinno.
Druga sprawa-jak sobie wyobrazasz jezdzenie na 6-v instalacji i cewce 12v?
Wlasnie sprawdzilem-Zelmot 4240 WYMAGA przewodu oporowego
Sprawdzilem jeszcze glebiej-ta cewka bez przewodu oporowego moze dzialac przy 6-7 voltach wiec jednak mozesz jezdzic na "szostce" Z przewodem oporowym dziala przy 12-14v
Ostatnio zmieniony przez cyborg dnia Sob 21:00, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Sob 21:49, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Cewka od malucha śmiga na 6 i 12v. |
|
Powrót do góry |
|
 |
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Sob 22:00, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Balu, cewek od malucha jest co najmniej 8 rodzajow.. Nawet jak jakas 12-voltowa dziala to nie znaczy ze iskra jest taka jak byc powinna.. Ale kazdy rzezbi jak chce.. |
|
Powrót do góry |
|
 |
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Sob 22:48, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Potomek poleca do 6V własnie tą cewkę do zapłonu elektronicznego. Wówczas nie stosuje się już żądnych dodatkowych oporów.
Cytuję za Tomkiem:
Zelmot produkował cewki 4240 w trzech wersjach tj. wersja 1 posiadała
oporność około 3 Ohm i była przeznaczona do bezpośredniego włączania do
instalacji 12V. Wersje 2 i 3 posiadały oporność około 1,5 Ohm i były
przewidziane dla instalacji 12V, ale wymagały przewodu opornościowego (tak
jak i BIAZET CZ-101). Przewód ten był omijany tylko w momencie włączania
rozrusznika co ułatwiało uruchomienie silnika w czasie np. mrozów (spadek
napięcia na akumulatorze, gęsty olej itd..) W ten sposób rzesza posiadaczy
motocykli z instalacją 6V zyskała cewki dwuiskrowe (oczywiście należy je
stosować bez przewodów opornościowych). Numer ten jest nabity na aluminiowej
obudowie po serii zer. Najczęściej cewki te mają żółtą naklejkę o
konieczności stosowania przewodu opornościowego. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4069 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 9:05, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Przy braku opornika w opcji gdzie jest wymagany nie tyle wystąpi problem z samą cewką co z stykami przerywacza. Zostaną wypalone w ciągu kilkuset km. Łuk między stykami ciągnie się podobnie jak przy braku kondensatora. Przy zasilaniu 6V działa poprawnie bez opornika. Tyle że bierze 2x tyle prądu co zwykła cewka.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Nie 13:34, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli wniosek taki, że cewka z opornością 1,5 na 6v działać będzie. Co do prądu, planuje na tyły włożyć diody celem zmniejszenia jego poboru na tyle, na ile to możliwe. Spróbuję dać cewkę 4240 i zobaczę jak to będzie funkcjonowało. |
|
Powrót do góry |
|
 |
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Nie 15:09, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Cewka maluchowa, butelkowa pada przy napięciu 3.7V. Powyżej tego będzie działać normalnie. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Wicher
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 544 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelno/Kruszwica
|
Wysłany: Nie 19:26, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
ja zaopatrzyłem się w zestaw od Potomka. Zakupiłem u niego elektronicznego zapłona i cewke biazet cz101 i rezystorem opornościowym który wpina sie miedzy cewke i akumulator |
|
Powrót do góry |
|
 |
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Nie 21:08, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Idea elektronicznego zapłonu mi się podoba, ale to na sam koniec odłożę.
Czy takie miski olejowe gdzieś idzie dostać?:
[link widoczny dla zalogowanych]
A jak nie taka, to jaka? Ta głęboka powszechnie dostępna jest dziwnie głęboka, średnio mi się podoba. I czy aż tyle oleju jest tam potrzebne? Zachęca tylko powierzchnia, która może być chłodzona. Jest jeszcze aluminiowa ożebrowana, jak ta:
[link widoczny dla zalogowanych]
I bardziej mi się widzi. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 21:24, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
CEWKI ZAPŁONOWE
Przez wiele lat produkcji "malucha" stosowano w nim kilkanaście typów cewek zapłonowych. Cewki zapłonowe z którymi się spotykałem to:
ZELMOT typ 4220.0.000.2 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
ZELMOT typ 4220.8.000.4 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
ZELMOT typ 4220.8.000.5 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
ZELMOT typ BE 200 B o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,10-3,40ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
MARELLI typ BE 200 B o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,10-3,40ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 5670-6930ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
MARTINETTI typ G 52 S o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,00-3,30ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6500-8000ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
ZELMOT typ 4220.8.000.6 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z rozdzielaczem)
ZELMOT typ 4231.0.000.6 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,20-1,40ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 5000-9000ohmów (z zamontowanym rezystorem dodatkowym o wartości 1,7ohma)
ZELMOT typ 4240.0.000.1 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 9775-13800ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych bez przewodu oporowego)
ZELMOT typ 4240.0.000.2 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,44-1,60ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 9775-13800ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
ZELMOT typ 4240.0.000.3 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,52ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
BIAZET typ 101 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,47-1,57ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 7000 -12000ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
Miernik ustawiasz na ohmy i dotykasz do siebie dwa przewody i zapamietujesz opornosc.Nastepnie dotykasz dwa przewody od mierika do koncowek cewki(1oraz b+) i pokazuje Ci sie oprosc od ktorej odejmujesz wczesniejszy pomiar i masz odpowiedz o jakiej opornosci jest cewka:))) |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:02, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Te miski z linka do aukcji sa jakieś dziwne. Fabryczne znam z korkiem do dołu- czy to średnia czy głęboka. A ta sądząc po jakości odlewu to jakaś rzemieślnicza. I nie byłoby w tym nic złego- w czasach gdy misek nie było znajomy odlewnik wykonał mi ma podstawie wzoru partię średnich alu misek. Ale zastanawia mnie jak w tej linkowanej od Ciebie będzie z dostępem do korka spustu gnoju.
Tu zdjęcie z całkiem głęboką. Jak widać prześwit nadal jest- nie ma sie co bać jak w emce. Za to utrudniona jest sprawa wsadzania z tym klockiem silnika do ramy.
Z tymi cewkami to zestawianie Dawida powinno byc podklejone przy regulaminie. Chyba z siódmy raz jest umieszczane na forum.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 22:11, 24 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Nie 22:17, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Chyba byłby dostęp, nic tam raczej bardzo nie wadzi, a i wycięcie wydaje się konkretne, żeby klucz obrócić. Choć nie mam przy sobie ramy, żeby to potwierdzić. |
|
Powrót do góry |
|
 |
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Nie 22:20, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ok, dzięki za fotę. Nie mam zamiaru przemierzać tym bagien, raczej utwardzone powierzchnie. A z wkładaniem w ramę to fakt, że może być zgrzyt ;p |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|