Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:20, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
PoTomek napisał: | Łożysko powinno mieć możliwość samoczynnego przesuwania się w oprawie (kompensacja wydłużenia termicznego wału oraz pracy korpusu silnika), więc nie może to być osadzone na sztywno. Przednie łożysko powinno ustalać wał korbowy. To samo dotyczy wału rozrządu, wałka prądnicy itp. Wszystko zależy od tego jak duży jest to luz, ale o tym wiesz tylko Ty. Pod wpływem temperatury o-ring nie zniknie i zawsze będzie spełniał swoją rolę.
Nie bardzo rozumiem co ma zmienić zastosowanie łożyska wałeczkowego??? |
No to jest typowo dupne rozwiazanie.
Jedno lozysko - przednie powinno byc kulkowe z luzem C3 dla ustalenia walu, lozysko waleczkowe z tylu daje kompensacje temperaturowa i o wiele wiekszy "udzwig" co jest pozytywne jako ze na nim siedzi ciezkie kolo zamachowe ze sprzeglem.
Pomysl z przesuwaniem sie lozyska w podporze nie bardzo do mnie przemawia i doprowadzi w koncu do zuzycia podpory.
Edytuje po uplywie kilku dni:
Sprawdzalem konstrukcje silnikow BMW z czasow wojennych i powojennych i ta wlasnie usprawnienie wprowadzono.
Silniki z lat 30 tych i 40 maja 2 lozyska kulkowe podpierajace wal, silniki z lat 50 / 60 przod kulkowe, tyl waleczkowe.
Lepsze jest wrogiem dobrego .
Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Nie 15:56, 31 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 18:29, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
balu napisał: | To w końcu jak zakładamy tą podkładkę falistą? Łożysko/falista/metalowa z przetłoczeniem/zamach? Czy łożysko/metalowa z przetłoczeniem/falista/zamach? Już się pogubiłem. Słyszałem o różnych opcjach i sam nie wiem. Nie chcę strzelić babola w swoim silniku. |
jak zalozysz bedziesz smigac ale ja wybralem pierwsza opcje .Jednak widzialem tez druga i tez smigalo:)))
Ta podkladka falista ma 0,4mm wiec wiesz:))) jak dla ruska to lajcik tak samo jak dla byka kartofel hahaha |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:08, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Swego czasu kilka tych silników robiłem. I z ręką na sercu powiem ze.
- ze nie mam pojęcia czy ruscy mieli w czasach produkcji rozróżnienie na łożyska z luzem lub bez a do tego jakim. Pracowały, nie było rolkowych i jakoś nie cierpieli z powodu braku takowych.
- ze we większości łożyska wału wyjmowane z silników rosyjskie nadawałyby sie jeszcze do montażu- gdyby nie to ze głupio było by zakładać używkę to spokojnie można by ja wykorzystać- pewnie mają dwa albo trzy razy większą nośność niż mogłaby być.
Nie widzę przeciwwskazań żeby stosować rolkowe. Akurat u siebie zwykle zakładałem kulkowe. A to dlatego bo można zakładać z z jedną Zetką od strony sprzęgła. Mniej oleju wali w stronę uszczelniacza. Mniejsze prawdopodobieństwo kałuży oleju pod motocyklem i sprzęgła w kąpieli.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 19:12, 28 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Czw 21:15, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
I wszystko to prawda. Ja tez zlozylem w zyciu hhmm... mysle ze ponad setke przeroznych silnikow (zajmuje sie naprawa wszelakich motocykli tak po godzinach)i widzialem rozne rzeczy po roznych fachowcach-i w wiekszosci przypadkow silniki dzialaly. To jest tak ze im prostsza konstrukcja tym wiecej bledow montazowych wybacza. I moj Ural jak go rozbieralem pierwszy raz tez mial na wale zwykle lozyska bez luzu. Ale jezeli skladam silnik to staram sie robic to jak najlepiej z zastosowaniem wszelkich prawidel ku temu sformulowanych. Lacznie z lozyskami C3 na przyklad. I nie twierdze ze na lozyskach bez luzu silnik nie bedzie dzialal. Po prostu wiem ze na lozyskach z luzem bedzie tak jak byc powinno.
W latach produkcji Emek czy wczesnych Urali nikt na wschodzie Europy nie slyszal o lozyskach z roznym luzem montazowym, a silniki jezdzily. Dzisiaj przy lepszych technologiach produkcji jest duzo wiekszy wybor wiec nalezaloby wybierac najlepsze-ale nikt nikogo do niczego nie zmusza. Przeciez uszczelniacze tez mozna wlozyc najzwyklejsze gumaki po 4,50 sztuka, a mozna wlozyc Corteco silikonowo-kosmiczne po 35 zl sztuka. Kazdy robi jak uwaza, i tak jak go stac. I tak jak potrafi, i na ile jego stan wiedzy technicznej pozwala. Kazdy rusek bedzie jezdzil, niektore dluzej, niektore krocej. Niektore dalej, niektore blizej. I nie zawsze te najperfekcyjniej zlozone zajada najdalej..
Kurde ale mi sie na poemat zebralo.. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Czw 22:54, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Róbcie jak chcecie.Balu ,jak rozebrałem swój silnik to miałem tak:łożysko kulkowe/nie rolkowe/ podkładka przetłoczona ,na podkładke falista i koło zamachowe.Na logike,koło zamachowe dociska poprzez podkładke falistą tą przetłoczoną ,aby była jak najbliżej łożyska i nie latała,im bliżej łożyska to mniej oleum będzie się pchac w strone sprzęgła.I tak poskładałem i jest ok. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Wicher
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 544 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelno/Kruszwica
|
Wysłany: Czw 23:17, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
ja u siebie wcale falistej nie miałem ale przy składaniu już założyłem. tak samo jak u kolegi j35: podkładka przetłoczona-falista-zamach. podpora na simmer przerobiona a łożysko dałem nj207. tak wyczytałem na forum!!!! łożysko walcowe ma większą żywotność od kulkowego choć gdyby było założone zwykłe kulkowe też by dało rade tyle samo co walcowe. prędzej się gary rozlecą niż te łożyska na wale więc jak się będzie robić gary to i od razu można łożyska na wale wymienić. w motocyklach nie jestem zbyt dobry ale w maszynach rolniczych np.kombajnie są o wiele mniejsze łożyska na elementach o dużo większych siłach przenoszenia i dają radę po 10-15 lat!!! poza tym jak łożysko ma non stop smarowanie olejem to nie ma opcji aby te 20 tys. km nie zrobiło. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 8:38, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A wszystko to WIELKI chooooj bo i tak co 4-5k powinniśmy rozebrać silnik w proch, w celu czyszczenia "odrzutników obornika"
![Bag](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_bag.gif) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 8:56, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | A wszystko to WIELKI chooooj bo i tak co 4-5k powinniśmy rozebrać silnik w proch, w celu czyszczenia "odrzutników obornika"
![Bag](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_bag.gif) |
To ja bym musial dwa razy w sezonie hahahaha:))))) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 9:04, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A jak?!
![paranoid](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/paranoid.gif) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
beny_trol
Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Srebrna Góra
|
Wysłany: Pią 11:55, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jestem na wyjeździe świątecznym więc sobie teoretyzuje: Czy nie lepiej jak podkładka sprężysta będzie między łożyskiem a odrzutnikiem? wtedy chyba olej będzie mógł łatwiej spłynąć do tego kanału w podporze, a jak dam odwrotnie to czy nie wyjdzie tak, że odrzutnik będzie za kanałem i odpływ będzie utrudniony?
No i podstawowe pytanie czy lepiej "wypruwać" to wklejone łożysk czy może zostań??? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
beny_trol
Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Srebrna Góra
|
Wysłany: Pią 12:16, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No i jeszcze jedno pytanko odnośnie zawieszenia na wahaczykach: wahacze są ok nie ma tam luzów ale drążek reakcyjny ma sparciałe gumy, czy je da się od czegoś podebrać? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Pią 19:19, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Mitsubishi Galant 92-96, koszt ok 40 zł |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
beny_trol
Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Srebrna Góra
|
Wysłany: Pią 19:49, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Pią 23:02, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Sworznie wahacza (jeśli dobrze to nazywam) w ramie wózka - jak to wyjąć? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Sob 18:45, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
szefostwo napisał: | Sworznie wahacza (jeśli dobrze to nazywam) w ramie wózka - jak to wyjąć? |
To się tak rzadko robi, że prawie nie pamiętam. Opiszę to na podstawie katalogu K-750M, jeśli coś poknociłem to niech mnie ktoś poprawi.
Odkręcić wszystkie śruby 2szt. 201497 oraz 2szt. 01915A. Wyciągnąć sworzeń 5309235 za pomocą ściągacza i wkręconej śruby w wymieniony sworzeń, lub wybijając go używając płaskownika włożonego w nacięcie wahacza, tam gdzie ściskają go śruby. Bardzo ciężko wyciągnąć. Jak już sworzeń jest wyciągnięty, przekosić wahacz i wyciągnąć go z tulejki i gumy 5309259. Oczywiście wyciągnąć wcześniej tą gumę.
Powinno zadziałać ![Confused](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_confused.gif)
Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Sob 19:08, 30 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
|