Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sylwestro85
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Nie 16:21, 12 Cze 2016 Temat postu: Remont generalny silnika k-750 szukam porady |
|
|
Witam jestem nowy na tym forum od niedawna jestem posiadaczem że tak powiem składaka bo rama od dniepra 650 silnik k-750 kosz też błotnik tylni dzielony z żółwikami ogólnie nie jest źle. Zabieram się za remont silnika na pewno mam wał do regeneracji i drugie koło zamachowe do kupienia. I tutaj teraz pytanie do was co jeszcze warto zregenerować wymienić na nowe by tym pojeździć troszeczkę robię to dla siebie i będę się starał składać to sam dla większej satysfakcji. Cylindry wyglądają całkiem nieźle tłoki były wymieniane progów nie ma tłoki są 78,46. wałek rozrządu nie wiem czy warto go wymieniać czy nie koła zębate na moje oko raczej do wymiany.O czym powinienem pamiętać i o czym jeszcze pomyśleć żeby było to dobrze zrobione.
Ostatnio zmieniony przez sylwestro85 dnia Nie 16:22, 12 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 22:19, 12 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Wszystko ))) jak chcesz konkreta z 12V instalacja to 3-3,5 tys same części i uslugi typu tulejowanie garow itd |
|
Powrót do góry |
|
|
sylwestro85
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Pon 4:36, 13 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
mam 6 woltową instalację nie wiem czy to zmieniać nie mam doświadczenia w takich rzeczach. A co do remontu to garów chyba nie będę ruszał powiedzcie czy 78.46 to nominał. a tak po za tym co tam jeszcze podlega wymianie bądź regeneracji oprócz wału oczywiście. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 7:16, 13 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
W rusku każda (również nowa) część podlega weryfikacji. Po tym jak zadałeś pytanie czuję, że jeszcze nie wiesz z jaką mechaniką chcesz się zmierzyć. Niby prosta a jednak nie. W tym przypadku robisz za kontrole jakości na każdym etapie składania, kupowania i eksploatacji. |
|
Powrót do góry |
|
|
sylwestro85
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Pon 9:23, 13 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Nie twierdzę że to proste będzie ale wole sam się pomęczyć metodą prób i błędów z wasza pomocą mam nadzieję że będzie ich jak najmniej aczkolwiek liczę się z tym że ich nie uniknę ale zostanie to zwieńczone pełna satysfakcją z renowacji. A co do tego kontrolera jakości to po prostu pomocy potrzepuję jakich norm tej jakości mam się trzymać. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 10:45, 13 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
sylwestro85 napisał: | Nie twierdzę że to proste będzie ale wole sam się pomęczyć metodą prób i błędów z wasza pomocą mam nadzieję że będzie ich jak najmniej aczkolwiek liczę się z tym że ich nie uniknę ale zostanie to zwieńczone pełna satysfakcją z renowacji. A co do tego kontrolera jakości to po prostu pomocy potrzepuję jakich norm tej jakości mam się trzymać. |
Raczej nie norm tylko doswiadczenia a jak chcesz frycowe zaplacic prosze bardzo ale wyniesie Cię to 2 lub 3 razy tyle niż powinno.Rób raz a dobrze:)))).
Kilka małych wskazówek dotyczacych silnika:
1.Wał korbowy wyslij do Iławy lub Poznania ze sworzniami Ricambi lub oryginały od 126p 20mm.
2.Tłoki 126p 650 77mm nominał z pierścieniami PRIMA.
3.Tulejowanie cylindra i honowanie na ostro z luzem co najmniej 0,1mm wzgledem tłoka(tuleja Krotoszyn -Mahle).
4.Wałek rozrzadu Świątek Bydgoszcz -według oryginału albo ładny oryginal ale sprawdzic twardosci krzywek i czy jest prosty i dać lozysko 6205 z luzem powiększonym C3.
5.Zawory Paradowscy na wzór oryginału lub GMP lub Paradowscy od t-25 i przetoczyc gdzie trzeba i pofrezowac gniazda na 3 kąty oraz sprawdzić luz na prowadnicach zanim zaczniesz remont cylindórw bo w dolnym prowadnice stanowią całość z cylindrem.Można tez dawać nad wymiarowe trzonki zaworu Paradowscy i rozwiercać.
6.Zapłon elektroniczny Prameti 12V
7.Prądnica maluch 12V gotowe do kupienia po przeróbkach lub alternator denso 12V
8.Rozrząd za 200-350zl i sprawdzić bicie osiowe i promieniowe.
9.Łożyska unikać KG i CX a polecam Timken,FAG,SKF, KOYO, INA
10.Od zamachu jak jest filc to przetoczyć z filcu na simer 50x65x8 i dać łozysko Nj207.
11.Dystansować wal na przedniej podporze i dać łożysko 6207 z luzem powiększonym C3.
12.Sprawdzić twardość wielowypustów na tarczach sprzęgłowych jak kupisz nowe.
13.Polecam zahartować koła pompy olejowej bo wtedy sa nie do zajechania.
14.Możesz też dać tloki poloneza 1600 80mm na zatulejowane cylindry z luzem 11 setek i sworznie wtedy na korby 22mm ale odciazyc je przez toczenie w srodku na odpowiednia grubość. Zrobiłem też taki zestaw i ciagnie od dolu masakrycznie i ma mega sile ale nie kreci sie juz tak wysoko jak na 126p.
15.GAźniki polecam oryginalne radzieckie PEKARY K68 za okolo 400zl komplet z produkcji 2013 ale są różne opinie.
16.Koło zamachowe sprawdzic na zatoczonym walku ze stożkiem czy nie ma bicie na biezni simera i dac nowe twarde kołki sprzęgłowe po badaniu twardości lub chociaż żeby sie pilnik slizgal.Kołki maja byc równo wciśnięte na tulejke albo toczysz na walku razem z kolem wszystkie na równo idealnie.
16.Zalej to olejem motul 3000 20W50 mineralnym i jazdaaaaaaaaaa hahaha.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 10:47, 13 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
sylwestro85
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Pon 10:57, 13 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Kurczę to jest profesjonalna odpowiedź wielkie dzięki nie wszystko rozumiem ale jak coś będę dopytywał. Ale naprawdę jestem pod wrażeniem z taka wiedzą to można pracować. Nie jestem pewien czy robić cylindry bo tłoki wyglądają na nowe nawet nie były zadymione za mocno i są w wymiarze 78,46 progów żadnych nie mają i nie jestem pewien |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 11:08, 13 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ja tych tloków nie stosuje i nie mam zamiaru.Twój wybór ))) |
|
Powrót do góry |
|
|
sylwestro85
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Pon 12:24, 13 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
gorzej na nich chodzi czy po prostu nie stosujesz bo wygląda jak by niedawno było to robione i nie wiem czy warto poprawiać coś co jest zrobione |
|
Powrót do góry |
|
|
sylwestro85
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Pon 12:24, 13 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
warto kupić coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] i dać do poskładania dla fachowca na przykład dziadka z Iławy. Co sadzicie o tym kole zamachowym wygląda ładnie ale czy warto [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 14:01, 13 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Nigdy nie wsadziłem w silnik (bez osprzętu) więcej jak 1200 zł, twoim systemem to 12000 zł nie pomoże. Te części z linków pomimo że są nowe nie muszą być dobre. Jeżeli w twoim wale jest dobry czop>waga, to na diabła to wymieniać? Zacznij od weryfikacji tego co masz a nie szukania wszystkiego co da się kupić.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
sylwestro85
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Pon 16:17, 13 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
czop na wale stoczony na inny stożek fantazja naprawiającego jak poprawiłem po nim koło zamachowe to cieknko sie zrobiło na klinie i pękło dlatego szukam nowych |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 6:34, 14 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Kup wała do regeneracji i masz gotowe.A stary zachowaj jako czesci zapasowe bo korby sie przydaja .
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
sylwestro85
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Pią 16:56, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
mam pytanie odnośnie popychaczy zaworów je się wymienia czy regeneruje |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 20:05, 17 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Reguluje sie zawory a popychacze sie regeneruje poprzez szlifiwanie lub wymienia i jak luzy maja w obudowach tez sie wymienia .Grzybki śrubek regulacyjnych szlifowac lub wymienic .Dobrze zmierzyc twardosc popychaczy zakupionych nowych bo bywaja miekkie jak kupa i po szlifowaniu tez pomiar twardosci. |
|
Powrót do góry |
|
|
|