Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont Dyfra - Ural M66, kilka pytań
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:26, 04 Paź 2020    Temat postu:

Jeśli podnosi dekiel to prawdopodobnie nie masz do końca wciśniętego zabieraka na tuleję dekla - musisz porządnie docisnąć tak żeby czoło łożyska zabieraka dotarło do dekla. Być może trzeba dać grube uszczelki na dekiel - u mnie wychodzi ok. 2-2.5mm zależnie od dekla / obudowy. tymi podkładkami na bieżnię się nie przejmuj - one nie są nośne, nie przenoszą obciążeń, nie kasują luzów. Cyrograf dał ciekawy patent powyżej na zmniejszenie grubości talerza ale trzeba to z głową robić - przy grubości talerza ok 5-8mm zeszlifowanie 2mm osłabi mocowanie talerza na obwodzie zabieraka. Dawid na sąsiednim forum sugerował podtoczenie dekla - miejsca na którym opiera się łożysko zabieraka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 13:00, 04 Paź 2020    Temat postu:

Wysunąć atak, dając dystanse pomiędzy szlifowaną krawędź a łożysko dwurzędowe.
Wojtek

PS
Pamiętać że łożysko dwurzędowe z zewnątrz dystansuje się pomiędzy blokiem a wkrętką. Wewnątrz pomiędzy trybem ataku a krzyżakiem. ZNACZY KRZYŻAKA MUSI BYĆ ZABITY KLINEM PRZY DYSTANSOWANIU Exclamation


Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Nie 13:08, 04 Paź 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gabrielll




Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:19, 04 Paź 2020    Temat postu:

Ok. Jeżeli chodzi o dekiel, to przykładałem bez łożyska i już się nie mieści.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:20, 04 Paź 2020    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Wysunąć atak, dając dystanse pomiędzy szlifowaną krawędź a łożysko dwurzędowe.
Exclamation


te chińskie zestawy 10 mają taką geometrię że jak odsuniesz atak do tyłu to zęby wieńca (końce zębów) będą poza zasięgiem zębów ataku - w zasadzie już zazębiają się na styk - przód zębów ataku łapie końce zębów wieńca
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:22, 04 Paź 2020    Temat postu:

Gabrielll napisał:
Ok. Jeżeli chodzi o dekiel, to przykładałem bez łożyska i już się nie mieści.


może tulejka z filcem w zabieraku blokuje? masz ją dobitą do końca?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gabrielll




Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:40, 04 Paź 2020    Temat postu:

Bardzo dziękuję za zaangażowanie oraz chęć pomocy!
A więc tak.
Atak 10 ruski oryginalny, z małym gwintem od Rusiana Boxers. Nie jest to chiński produkt.
Nie ma chyba chińskiej 10...

Zestaw złożyłem na lekko. Sam zabierak, bez łożyska 6207. Atak bez podkładek, z łożyskiem dwurzędowym abym miał możliwość ruchu wzdłuż ataku (sprawdzam ilość podkładek etc). Na takim zestawie przykładam dekiel i niestety, przy naciśnięciu dekla blokuje atak. W tym deklu nie ma jeszcze łożyska ani podkładki, A już blokuje. Atak reguluje do przodu i do tyłu. Efekt jest taki, że im bliżej osi zabieraka, tym wyżej dekiel i na odwrót, przy czym maksymalne cofnięcie ataku do łożyska dwurzędowego nie rozwiązuje problemu. Nadal brak 2 mm :/.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 15:18, 04 Paź 2020    Temat postu:

Z tego co wiem nigdy nie było fabrycznej rosyjskiej 10. Było fabryczne 8 oraz 9 wyłącznie dla milicji (bardzo trudno dostępne). Z tego co rozumiem atak z łatwością przesuwa się w łożysku dwurzędowym. Tak być nie może, oddaj to, wymień na 9, będzie łatwiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:19, 04 Paź 2020    Temat postu:

Zabierak bez łożyska nie będzie siedział współosiowo - powinieneś założyć i łożysko i igiełki na zabierak - wtedy będzie siedział osiowo i wtedy można zamykać - daj sporo uszczelek na dekiel tak na grubość ok 2-2.5mm - powinno się domknąć, daj tych uszczelek nawet na 3mm i potem schodź z grubości aż uzyskasz zazębienie z min. luzem miedzyzębnym - tylko porządnie wciśnij zabierak (z łożyskiem) na tuleje dekla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:24, 04 Paź 2020    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Z tego co wiem nigdy nie było fabrycznej rosyjskiej 10. Było fabryczne 8 oraz 9 wyłącznie dla milicji (bardzo trudno dostępne). Z tego co rozumiem atak z łatwością przesuwa się w łożysku dwurzędowym. Tak być nie może, oddaj to, wymień na 9, będzie łatwiej.


weszło ostatnio do kraju jakieś superpudło z tymi 10siątkami bo wszyscy handlarze mają luźne - zarówno dwurzędowe wchodzi bez wcisku jak i tulejka igiełek na czubku - nie mają luzu ale nie mają wcisku, trzeba kleić - w ubiegłym tygodniu taki zestaw objeździłem - bez zarzutu. Na pewno 9 nie potrzebuje tak grubych uszczelek - wręcz przeciwnie - tam może być potrzeba dystansu 0.2mm-0.3mm między dekiel a łożysko
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:29, 04 Paź 2020    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Z tego co wiem nigdy nie było fabrycznej rosyjskiej 10. Było fabryczne 8 oraz 9 wyłącznie dla milicji (bardzo trudno dostępne). Z tego co rozumiem atak z łatwością przesuwa się w łożysku dwurzędowym. Tak być nie może, oddaj to, wymień na 9, będzie łatwiej.


Czy atak masz łozyskowany czy tylko dwurzędowe? Powinieneś wrzucić igiełki - dystansuj na w pełni ułożyskowanym komplecie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gabrielll




Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:09, 04 Paź 2020    Temat postu:

Atak tylko w łożysku dwurzędowym, wrzucę jeszcze igły i dam znać. To samo z zabierakiem. Atak 10 faktycznie, dwurzędowe lekko wchodzi ale luzu nie ma. Trzeba kleić? Dajcie od razu sprawdzony preparat Smile
Narazie ze starego nie mogę zdjąć bieżni wewnętrznej (nowej) ze starego ataku, którego miałem nie wymieniać :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:07, 04 Paź 2020    Temat postu:

Loctite 603
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:52, 05 Paź 2020    Temat postu:

nagrzej te tulejkę i ściągaj, jeśli ściągacz się ślizga wyciskaj dwoma śrubokrętami obustronnie przyłożonymi coś ala dźwignia, ostatecznie zamów nowy komplet igiełkowego - tylko weź te ruskie oryginały sygnowane cyrylicą bo zamienniki wprawdzie pasują ale mają ciut inny wymiar wewnątrz a co za tym idzie inną średnicę tulei
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:42, 07 Paź 2020    Temat postu:

Kupiłem w 1994 roku z urzedu celnego w Krakowie dniepra na export solówkę na kołach 18 cali i bym dał rękę obciąć że miał dyfer 10.Bez żadnych przeróbek szedł 145/h , mierzone samochodem, a tu mówicie że nie było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 0:57, 08 Paź 2020    Temat postu:

Były, ale nie fabryczne. Przykładowo jakoś na przełomie lat 80-tych/90-tych Alek Klisz zorganizował produkcję 9 i 10. Obecnie mam 9 w motocyklu właśnie z tej produkcji. Tanie to to nie było, ale jak widać dobrze zrobione.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 3 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin