Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
korbowód
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 288 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:09, 24 Sty 2021 Temat postu: Remont dyfra |
|
|
Po rozebraniu dyfra od kaski sprowadzonej z Białorusi ukazały mi się łozyska kryte z nieusuniętymi kołnierzami.Łozysko 6207 i te na ataku dwurzedowe było wsadzone kryte. Działało to bo kaska przebieg miała spory. Ruski stwierdził że jak olej ucieka to z łożysk smar nie da rady uciec. Co o tym myślicie, czy wsadzić tak samo kryte? Od 20 lat składam ruski i pierwszy raz się z tym spotkałem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22:18, 24 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Świetnie, a jak wyglądają kryte igły? Można dać kryte łożyska kulkowe, ale olej i tak musi być.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Sztandar
Dołączył: 13 Lut 2017 Posty: 119 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 4:25, 25 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Ja myślę że jak olej wyciskanie z dyfra to łożyska będą najmniejszym kosztem remontu, tylko atak z talerzem się wymielą I tu będzie problem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 9:16, 25 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Do smarowania ataku z talerzem towot wystarczy. Do igieł nie, a zwłaszcza do panewek mało.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
korbowód
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 288 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:28, 25 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Panowie, olej oczywiście przy krytych łożyska też ma być! Nigdy nawet przez myśl mi nie przeszło co by złożyć dyfer bez oleju. Tylko czemu ruskie tak jeździli, czy może opiłki z dyfra nie dostałą się na łożyska i czy ma to prawo działać bo obroty nie są jakieś duże. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 20:57, 25 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Zaszkodzić nie zaszkodzi, ale i nie pomoże. Teorie można sobie dowolną dorobić. Takie mu z zakładu wynieśli to takie załozył.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
nowoa
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 95 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: darłowo
|
Wysłany: Nie 22:48, 31 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Ja mam dwurzędowe kryte, założyłem takie by dodatkowo zabezpieczyć przed wyciekiem na ataku. Natomiast to duże włożyłem bez i trochę żałuję bo jak bym miał kryte to opiłki by się tam nie dostawały i powinno dłużej śmigać, tym bardziej że cały dyfer mam na dotarciu po wymianie wszystkiego co się tam dało wymienić. Ale każdy z nas może tu stworzyć nową teorię |
|
Powrót do góry |
|
|
czeki
Dołączył: 13 Lis 2016 Posty: 60 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:53, 01 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
przy okazji tematu:
od kogo najlepiej kupić talerz i atak,9? |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek78
Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 239 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Pon 18:33, 01 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
Bimber_79 na alledrogo.. Zadzwoń przed najlepiej i dogadaj. |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 0:20, 04 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
Tak tak u Tomka super, zawsze się z nim dogadasz, ale najlepiej to "ze starej produkcji CCCP" czarne, zdecydowanie łatwiejsze dystansowanie, 10 chińskie bez zarzutu, ale 9 były dla mnie problematyczne, może takie trafiłem, ale wszyscy mówili na forach że zawsze te 9 chińskie trochę będą "szumić", te CCCP ideał, 50% droższe, ale wciąż pojawiają się |
|
Powrót do góry |
|
|
Junakowiec
Dołączył: 28 Cze 2023 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:45, 06 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Cześć wszystkim, nie chciałem zakładać nowego tematu więc się podepnę. Mam pytanie odnośnie przekładni kątowej koła do M72. Zmieniam łożyskowanie z panewek na rolki. Zakupiłem rolki o wymiarze 3.5 mm wychodzi ich 38 sztuk plus luz. Średnica walka 39.80 o ile luz promieniowy powinien wynosić do 1 setki to jaki powinien być luz całkowity pomiędzy rolkami? Żeby przekładnia się nie zacinała i nie kantowalo rolek. Posiada ktoś wzór lub tabelki z doborem luzu. Szukałem wszędzie ale nie mogłem znaleźć. Dzięki za pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:51, 08 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Ruskie dyfry to tragedia. Ja jak robię remonty to zawsze wciskam smar . Mam park maszynowy (wytaczarka frezarki tokarki itd) i u siebie próbowałem zrobić kilka razy jeden dyfer na olej . Niestety kicha . Sam dyfer od strony ataku udało mi się uszczelnić i pokrywę dyfra ale już wielowypust cieknie i tak w koło . Osobiście polecam dać taki specjalny smar czerwony który pod wpływem temperatury robi się lejący, nie pamiętam nazwy dostaje go od kolegi z wojska . I w taki sposób można osiągnąć kompromis. Przypominam że jeśli w dyfrze występuje coś takiego jak odkręcanie się śrub od dekla to wina jest wielowypust koła ( luz) przy zmianie biegów jest uderzenie i obudowa się luzuje i już jest wyciek . Ja zakolkowalem obudowę z korpusem i tak jeżdżę od 6 lat i dyfer działa. Niestety ale ruskie sprzęty takie są 😐
Ostatnio zmieniony przez Dolas1234 dnia Czw 17:52, 08 Lut 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:07, 08 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Jak ktoś napisze że zajechał dyfer bo chodził na smarze to znaczy że trzeba uporczywie darzyć do smarowania olejowego 😀. Jak już się ktoś zdecyduje na smar to trzeba dać pod korek na równo z korpusem.
Ostatnio zmieniony przez Dolas1234 dnia Czw 18:10, 08 Lut 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 18:52, 08 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Panewka natychmiast się zatrze na smarze. Tuleja i zabierak stanowiące bieżnię igieł zwykle są zbyt miękkie do tego. Osobiście zakładam panewki i leję olej 80W90. Jak zabierak jest bez bicia i ma prawidłowo wykonany ślimak (co się niezmiernie rzadko trafia) to nic nie cieknie. Po prostu cała sztuka polega na prawidłowo wykonanym zabieraku. Dobrze wykonane są zwykle chińskie zabieraki, niestety mają niższy wielowypust do koła. Chińskie piasty do takiego pasują, ruska musi być jak nowa, a i tak szybciej się zużyje.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Junakowiec
Dołączył: 28 Cze 2023 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:47, 08 Lut 2024 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podpowiedzi kolego cyrograf zdradzisz tajemnice jakie robisz luzy panewka zabierak, panewka tuleja? Może jakieś rysunki , niestety nie posiadam przydałby się ☺️ |
|
Powrót do góry |
|
|
|