Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont dolniaka M-72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:31, 06 Paź 2009    Temat postu:

Niestety potwierdziła mi się niezbyt pozytywna opinia o pierścieniach dostarczanych z tłokami z Almotu.
Pierwszy pierścień kompresyjny w jednym opakowaniu ma całkiem przyjemny chrom zrobiony na lustro a kolejne opakowanie zawiera ten sam pierścień tyle, że powierzchnia chromowana jest matowa i nierówna.
Jeden z pierścieni olejowych pękł przy zakładaniu, nawet nie zdążyłem rozewrzeć szczypiec do pierścieni na tyle by go włożyć na tłok, pękł na trzy kawałki.
Luzy na zamkach są raczej z tych górnych montażowych 0,4-0,45 mm, a na jednym z pierwszych pierścieni kompresyjnych 0,55 mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 21:58, 06 Paź 2009    Temat postu:

Gobert ja brałem niecały miesiąc temu tłoki i słowa złego nie żekne, u mnie były dolne wymiary na zamkach 0,15-0,20

Z pierścieniami nie miałem problemu, ja akurat ręcznie zakładam je, pasowanie tłok/cylinder na 8 setek było.

A pomierzyłeś pasowania tłok/cylinder po otrzymaniu ze szliferni?? bo czasem pany robią luźniej bo się później z reklamacją przychodzi.


Ostatnio zmieniony przez Wojt@s dnia Wto 21:59, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 5:35, 07 Paź 2009    Temat postu:

Mierzyłem i wyszło im różnie 8-9 setek luzu na jednym cylindrze mierząc w różnych miejscach, tłoki też mają rozrzut wymiarów nawet do dwóch setek w stosunku do wymiaru nabitego na denku. Ogólnie jest to lepszy wyrób ale nie ma powodów do pełnego zadowolenia - Almot musi jeszcze sporo popracować nad kontrolą jakości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 9:26, 07 Paź 2009    Temat postu:

A tak przy okazji, ile kosztują Almot'owskie tłoki/swożnie/pierścienie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:37, 07 Paź 2009    Temat postu:

Jak się dowiadywałem u gościa (ma sklep na brzeskiej) co ma dostęp do tych gratów.
Komplet do dolniaka ma kosztować 150zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 10:42, 07 Paź 2009    Temat postu:

Klapek do urala płaciłem po 57 za kompletny tłok ( pierscionki, sworzeń, bez zawleczek )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:33, 11 Paź 2009    Temat postu:

Po dłuższej przerwie znów wziąłem się za skończenie silniczka i co za tym idzie pojawiły się kolejne pytania. Mianowicie rozglądam się za uszczelkami pod głowice. Jakoś do tych ruskich aluminiowych nie jestem zbytnio przekonany, możliwe, że się mylę, ale.. Znalazłem u Pana Łyżwy takie oto uszczelki miedziane o różnych grubościach.
1,6 mm
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz 0,5 mm
[link widoczny dla zalogowanych]
Cenowo jest całkiem, całkiem i podejrzewam, że są to chinolskie wyroby.
Panowie, które polecacie? No chyba, że macie jakiś namiar na równie dobre i tanie Wink
Kolejna sprawa to koła rozrządu. Znalazłem takowe:
[link widoczny dla zalogowanych]
Po ile można kupić tego typu rozrząd na bajzlu, będąc nigdy nie spytałem? Podejrzewam że taniej ale czy duża jest różnica?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 23:46, 11 Paź 2009    Temat postu:

Hej.
Co do kół to na ostatnim bajzlu ceny kształtowały się od 90 do 150zł
Widziałem dwa typy - ten co pokazujesz i taki z mniejszą ilością otworów.
Co do jakości się nie wypowiem - sam szukam czegoś na rozrząd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
storm007




Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 10:33, 12 Paź 2009    Temat postu:

Jura napisał:
Po dłuższej przerwie znów wziąłem się za skończenie silniczka i co za tym idzie pojawiły się kolejne pytania. Mianowicie rozglądam się za uszczelkami pod głowice. Jakoś do tych ruskich aluminiowych nie jestem zbytnio przekonany, możliwe, że się mylę, ale.. Znalazłem u Pana Łyżwy takie oto uszczelki miedziane o różnych grubościach.
1,6 mm
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz 0,5 mm
[link widoczny dla zalogowanych]
Cenowo jest całkiem, całkiem i podejrzewam, że są to chinolskie wyroby.

Dlaczego nie jestes przekonany do oryginalnych uzczelek pod glowice? Miales juz z nimi jakies problemy? Ja mialem prolemy z miedziowanymi. Albo je "wydmuchiwalo" albo wyciskalo przy dokrecaniu. Wywalilem wszystkie miedziowane i na orginalnych blaszkach jest swiety spokoj, przykrecasz glowice, raz ja dokrecasz i zapominasz o tej czesi silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 10:54, 12 Paź 2009    Temat postu:

storm007 napisał:

Dlaczego nie jestes przekonany do oryginalnych uzczelek pod glowice? Miales juz z nimi jakies problemy? Ja mialem prolemy z miedziowanymi. Albo je "wydmuchiwalo" albo wyciskalo przy dokrecaniu. Wywalilem wszystkie miedziowane i na orginalnych blaszkach jest swiety spokoj, przykrecasz glowice, raz ja dokrecasz i zapominasz o tej czesi silnika.

Szczesliwi ci co mają ładne powierzchnie na głowicach Wink
Ale coś za coś- im od mocy puszczają koła zamachowe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:28, 12 Paź 2009    Temat postu:

Storm007 nie, nie miałem gdyż jeszcze ich nie ekspluatowałem, ale widząc wykonanie reszty części choziażby wałki rozrządów nie spodziewam sie "szału" po tego typu częściach. Poza tym nie jestem w stanie stwierdzić czy głowce są "równe". Ja i tak tym wynalazkiem nie mam zamiary dużo jeździć. Motor ma być dla syna i to już jego decyzja co on z nim zrobi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 21:42, 12 Paź 2009    Temat postu:

Ja w kaśce tej i poprzedniej latałem na oryginałach, tylko że jedna zasada, za każdym zrzuceniem głowicy nowa uszczelka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pietroni




Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pon 22:08, 12 Paź 2009    Temat postu:

Dla mieszkających w okolicy Wa-wy uszczelki Warszawa,Gimnazjalna 18a
22 664 89 10


Ostatnio zmieniony przez pietroni dnia Wto 7:22, 13 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
storm007




Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 20:51, 13 Paź 2009    Temat postu:

Wojt@s napisał:
Ja w kaśce tej i poprzedniej latałem na oryginałach, tylko że jedna zasada, za każdym zrzuceniem głowicy nowa uszczelka.

O tym to juz nawet nie warto przypominac bo to jest oczywiste. Kondona tez dwa razy sie nie uzywa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 6:31, 17 Paź 2009    Temat postu:

Co nieco o uszczelkach jest tutaj:
http://www.kolyaska.fora.pl/mechanika,7/uszczelki-glowicy-silnik-dolnozaworowy,67.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 16, 17, 18  Następny
Strona 7 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin