Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Sob 13:10, 19 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Ja to już chyba za stary jestem.Zaślepione kanały smarujące kół zębatych??? i który jeszcze???dolny do lewego cylindra????JURA!!!!! Wytłumacz mi to,bom tępy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 16:36, 19 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
To już znany patent. Dziurwkę przepustową wierci się małą wyżej-gdzieś na w okolicach połowy wysokości małego koła rozrządu. W ten sposób rozrząd we większym stopniu ma być w kąpieli olejowej. Minusem jest to ze syf zostaje na dole pod pokrywą, jednak łatwo to odkręcić i wyczyścić. Koła od Staciwy (z aukcji) są wykonane z innego materiału niz z Niska ( skąd miał Hius).
Hius je kasztany, ślimaki I żaby w Paryżewie - jak wróci to pytania o materiał na przekładnie rozrządu do niego. Wydał kupę kasy i przeszedł doktoryzacje z tych nierządów na własnym tyłku.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 7:43, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jura
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:05, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Zacytuje grzeha750
grzeh750 napisał: | Kolego Sympatyczny Bardzo Proszę naucz się rozumieć to co czytasz,
|
Gdzie ja napiasłem że zaślepione kanały smarujace kół zebatych i cylindra??
Napisałem że jest zaślepiony otwór w bloku, a z tego co mi wiadomo blok i koło zębate to nie to samo.
Kanał olejowy skierowany na współpracujace koła zębate a nie pisałem o jakimś zaślopionym kanałe. Proponuje jeszcze dokładnie przyjrzeć się zdjęciom na aukcji a wtedy kolega z pewnością załapie oco chodzi.
PS. Żeby było łatwiej widać do na 2 zdjęciu.
Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Pon 16:11, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Pon 16:58, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Jura napisał: | Zacytuje grzeha750
grzeh750 napisał: | Kolego Sympatyczny Bardzo Proszę naucz się rozumieć to co czytasz,
|
[b]Gdzie ja napiasłem że zaślepione kanały smarujace kół zebatych i cylindra??
[b]Napisałem że jest zaślepiony otwór w bloku, a z tego co mi wiadomo blok i koło zębate to nie to samo.
Kanał olejowy skierowany na współpracujace koła zębate a nie pisałem o jakimś zaślopionym kanałe. Proponuje jeszcze dokładnie przyjrzeć się zdjęciom na aukcji a wtedy kolega z pewnością załapie oco chodzi.
PS. Żeby było łatwiej widać do na 2 zdjęciu. | [/b][/b]
Śmiem twierdzić żeTy też nie rozumiesz co czytasz i na co odpowiadasz, nawet nie rozróżniasz postów, ja nie wypowiadałem się w tym temacie , riposta nie była skierowana do Ciebie, i jeśli dla ciebie nie ma różnicy pomiędzy nasączaniem uszczelek lakierem a zaślepianiem kanałów olejowych , to nie mamy co ze sobą dyskutować. sorry za OT. P.S. Zęby zjadłem na tych silnikach, i bez fotografii załapałem o co chodzi.
Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Pon 17:06, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:31, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Myślę, że nia ma powodu do dalszych emocji w tym temacie, pomyłki interpretacyjne są dosyć częste na forach - każdemu się zdarzają.
Forma "kłótni" do niczego pozytywnego nie doprowadzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Jura
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:22, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
grzeh750 napisał: |
Śmiem twierdzić żeTy też nie rozumiesz co czytasz i na co odpowiadasz, nawet nie rozróżniasz postów, ja nie wypowiadałem się w tym temacie , riposta nie była skierowana do Ciebie, i jeśli dla ciebie nie ma różnicy pomiędzy nasączaniem uszczelek lakierem a zaślepianiem kanałów olejowych , to nie mamy co ze sobą dyskutować. sorry za OT. P.S. Zęby zjadłem na tych silnikach, i bez fotografii załapałem o co chodzi. |
Grzehu nie nerwuj się bo nie było to skierowane do Ciebie a jedynie bogusia. Cytowałem jedynie Twoje słowa, uwierz wiecej nie bede tego robił.
Skoro zjadłeś zeby na tych silnikach to powiedz proszę jak pozakłdać tłoki od poldka? Lewy cylinder -strzałka do wydechu, wycieciu pod zawór na dole, prawy cylinder- strzałka do wydechu, wyciecie pod zawór na górze? Dobrze kombinuje?
Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Pon 18:30, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Pon 19:13, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Ja się nie denerwuję , obcyndalałem całkiem na zimno
W kwestii tłoków od poldka są dwie szkoły:
1. ustawianie na strzałki, czyli tak jak kombinujesz.
2. na wybrania pod zawór, czyli obadwa wybrania do góry( jak się pewnie orientujesz te wybrania w dolniaku nie mają żadnego zastosowania).
Większość preferuje ustawienia na strzałki i to moim zdaniem jest najbardziej prawidłowe, aczkolwiek zdarzyło mi się ( przez pośpiech i nieuwagę) założyć na wybrania i nic się nie stało.
Nie wiem czy nie popełniam w tym momencie jakiejś zbrodni( jeśli tak to proszę Gobert nie odsądzaj mnie od czci i wiary) masz tu link do strony na MOC'nym forum gdzie ten problem był poruszany.
[link widoczny dla zalogowanych]
No i podstawowa sprawa- musisz stoczyć płaszcz tłoka , bo w poldku jest przydługi i zawadza o przeciwwagi wału w rucholu, ile to Ci nie powiem bo nie pamiętam ( kilka mm.) i po stoczeniu dobrze jest zważyć tłoki na jakiejś w miarę dokładnej wadze by ważyły tyle samo.
Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Pon 19:14, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pon 20:00, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Jura napisał: |
Napisałem że jest zaślepiony otwór w bloku, a z tego co mi wiadomo blok i koło zębate to nie to samo.
Kanał olejowy skierowany na współpracujace koła zębate a nie pisałem o jakimś zaślopionym kanałe. |
Tak sobie kombinuję, że skoro to jest takie rewelacyjne, to ci ruscy to rzeczywiście młotki, że trzepali te silniki prawie czterdzieści lat bez większych zmian i na to nie wpadli (a w komunie - wiadomo - za każdy wniosek racjonalizatorski była premia, a może i medal), a tu proszę - w Polsce inżyniery pomyśleli i usprawnili |
|
Powrót do góry |
|
|
Jura
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:20, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzieki grzehu750 za konkret odpowiedź. O tym podtaczaniu płaszcza tłoków jeszcze nie słyszałem. Ciekawa sprawa, jutro dokładnie sprawdze czy faktycznie tak jest.
Mam jeszcze kolejne pytanie. Jaką funkcje spełnia okrągła blaszka zakrywająca praktycznie całe łożysko na tylnym czopie wału?? Znajduje się bezpośrednio za łożyskiem a po miedzy sprężynującą podkładką i kołem zamachowym (nie chodzi mi o odrzutniki oleju). Jest to jedynie forma uszczelnienia?? Jeżeli nie bedzie wiadomo oco chodzi postaram się jutro wrzucić zdjęcie.
Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Pon 20:56, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Pon 20:45, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Jakie, bo nie widzę. |
|
Powrót do góry |
|
|
Jura
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:47, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Już poprawiłem się. |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Pon 21:06, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
No widzę.
Teraz co do pytania, oryginalnie w silnikach M-72 i K-750 tylny czop wału uszczelniony był pierścieniem filcowym znajdującym się w podtrzymce/ deklu zwanym czasami potocznie gwiazdą, nie przypominam sobie żadnej blaszki która by tam była, może ktoś w ten sposób wydystansował łożysko, jednocześnie próbując uszczelnić w jakiś dziwny sposób, filcowe uszczelnienie nie zawsze się sprawdzało , szczególnie po wielu latach eksploatacji bez wymieniania filcu, więc różni ,, kowale " robili takie i inne patenty by im nie ciekło .
Może się mylę , ale raczej nie, niech się i inni wypowiedzą na ten temat, ostatecznie po to jest to forum. |
|
Powrót do góry |
|
|
Jura
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:24, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Nie sądze żeby była to jakaś kowalska robota, aczkolwiek mogę się mylić, gdyż idealnie pasuje na czop wału jak również ma przetłoczenie. Jutro wkleje zdjęcie i będzie wiadomo jak to wygląda. |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:32, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Grzech nie mam teraz zdjęcia ale również była taka podkładka. jest ona średnicy zewnętrznej bieżni łożyska. Ma takie przetłoczenie po środku. |
|
Powrót do góry |
|
|
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Pon 21:34, 21 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Rozbieralem taki nowy silnik do k-750 i byla tam taka podkladka zakrywajaca cale lozysko, mysle ,ze to mialo tworzyc taka zaslone jak w krytych lozyskach.
Zmienilem wtedy lozysko na lepsze kryte z jednej strony(druga wydlubalem) i dodatkowo zalozylem ta blaszke .
Nic sie nie dzieje i jest ok.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
|