Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont dolniaka M-72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 23:15, 06 Sty 2011    Temat postu:

Szkiełkowanie i piaskowanie to właściwie to samo, tyle że inny materjał idzie jako ścierniwo. Czyści się bardzo prosto > piaskuje raz w tygodniu i jest cacy! W prawdzie po kilku miesiącach wypadną dziury w bloku ale wtedy można zamontować w orginalnym stanie blok i po kłopocie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:37, 06 Sty 2011    Temat postu:

To teoria Smile
A praktyka jest taka że nic się z tym nie dzieje i wbrew pozorom da się łatwo utrzymać to w czystości.
Mam tak zrobiony silnik w iżu, trochę jeździłem, jak każdy 2t wali olejem z rur wydechowych, cieknie z kopniaka więc jest co czyścić, nie raz w sezonie jechałem w deszczu, po polach i po błocie ale puki co nie pluję sobie w brodę.
myję myjką ciśnieniową lub przecieram benzyną ekstrakcyjną.

PS. Co w tym najlepsze "efekt szkiełkowania" jest ulotny i widzę że po sezonie karter w moim iżu wygląda coraz ładniej - jak by bliżej mu do wyglądu fabrycznego... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 17:29, 23 Sty 2011    Temat postu:

Marcin,
a szkiełko też z marketu ? jaką gradację trzeba zastosować ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:19, 24 Sty 2011    Temat postu:

Hej.

Ja kupiłem jakiś czas temu na allegro - wór ok.25-30kg z wysyłką ok. 100zł
Rozmiar - nie pamiętam - coś chyba 0,8
Starczyło mi na blok emy i silnik wski i jeszcze pół zostało.
Myślę że dam radę tym opędzić całość elementów aluminiowych w emie.

PS. Z mojego jakże już dużego doświadczenia w szkiełkowaniu wynika że jedyne co mogło by być lepsze to kompresor - denerwujące jest to że co chwilę taki 25l włącza się i dopompowuje wiatru. Dwa że traci się cenny surowiec bo w tuż przed załączeniem się kompresora ciśnienie już nie takie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 22:02, 24 Sty 2011    Temat postu:

No ja niestety muszę wyszkiełkować bo blok musiałem spawać a w głowicy prawej odbudować ułamane żebra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 22:08, 24 Sty 2011    Temat postu:

A skoro już się rozkręciłem to jeszcze zapytam. Piasta koła talerzowego w m 72 jest łożyskowana z jednej strony na łożysku kulkowym z drugiej na panewce. Czy można tą panewkę zastąpić rolkowym i jakie części są do tego potrzebne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:31, 24 Sty 2011    Temat postu:

Zamiast panewki obecnie stosuje się igły. Osobiście wole panewki.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:21, 25 Sty 2011    Temat postu:

witam.

Potrzebna Ci będą igiełki (można kupić u każdego handlowca)
oraz bieżnia - tu jest problem, są ogólnie dostępne ale moim zdaniem są średniej jakości - ja kupiłem nowe, poleżało 6-8mc w garażu i zardzewiało - średnio co?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 21:58, 25 Sty 2011    Temat postu:

Igły do dostania w sklepie z łożyskami. Bieżnie ukraińskie dostarczane przez naszych biznesmenów wszystkie należy sprawdzić - i na okoliczność trzymania wymiaru i na to czy mają jakaś twardość. To samo tyczy zabieraków dyfer-koło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:53, 26 Sty 2011    Temat postu:

problem w szkielkowaniu to nie lepszy czy gorszy wyglad, ale pyl wewnatrz wyszkielkowanego silnika.
Proponuje b. dokladnie umyc po tym zabiegu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 8:56, 26 Sty 2011    Temat postu:

AdamM. blok już jest wylizany w środku Smile Wszystkie drążenia do smarowania przepychałem drutem, sprężonym powietrzem i benzynką ekstrakcyjną.
Tak nawiasem mówiąc sporo syfu tam było i nie tylko odpadów poszkiełkowych...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 21:21, 26 Sty 2011    Temat postu:

Przeglądając części od dyfra zauważyłem że nie mam podkładki o numerze katalogowym 7205214, może ktoś ma taką podkładkę i mógłby zwymiarować ? podkładka jest charakterystyczna w kształcie słoneczka i jest montowana na wałku ataku. Załączam link do katalogu to ten z 55 roku [link widoczny dla zalogowanych]
podkładka chyba dystansuje bieżnię zewnętrzną łożyska wałka atakującego dyfra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 21:31, 26 Sty 2011    Temat postu:

Link nie przerzuca tam gdzie chciałem ale na właściwą stronę po prostu zaznaczcie po lewej stronie odnośnik po tytułem Ke stazeni następnie ściągnijcie plik m 72 (1955) i na stronie 13 jest właśnie ta podkładka o numerze katalogowym 7205214.

Ostatnio zmieniony przez austringer dnia Czw 15:52, 27 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:03, 21 Lut 2011    Temat postu:

Witam.

Coś się ruszyło w temacie Smile
(Jura - zmierzyłem ale kartka została w garażu, niebawem wyślę wymiary)

Jakiś czas temu odebrałem z ocynku śrubki do silnika.
Tak więc nie pozostało nic innego jak zacząć uzbrajać silnik Smile
Na wstępie wbiłem sobie małego gola, przy czyszczeniu silnika po szkiełkowaniu przeleciałem wszystkie gwinty stosownymi gwintownikami.
Szpili wkręcałem palcami ale przyszło mi na myśl wtedy że otwory są przelotowe i muszę to jakoś uszczelnić, użyłem loctite 243 do gwintów - zobaczmy :/

Blok po uzbrojeniu poleciał jeszcze raz do mycia, z wszelkiego rodzaju syfu.
Miałem czekać na kolegę Princa co by popatrzył czy nie wkłada wału odwrotnie ale jakoś tak wyszło jak wyszło.
Następnie włożyłem koszyczek z przednim łożyskiem kulkowym, co ciekawe zazwyczaj blok ma rozkalibrowany otwór na koszyk i trzeba to jakoś naprawiać u mnie było inaczej. Łożysko dość luźno weszło w koszyk - poprawiłem temat stosując Loctite do wklejania łożysk.
Koszyk po podgrzaniu bloku trafił na swoje miejsce.
Następnie zapakowałem wał który wcześniej musiałem dotrzeć z kołem zamachowym - nie wyglądało to najlepiej, mam nadzieję że będzie dobrze. Koło i wał było kompletem, przy demontażu miałem ostry problem żeby je zdjąć.
Nawet dość sprawnie poszło mi wkładanie wału, walczyłem ledwo co kilka minut. Przy tej okazji wspomnę o tym że odrzutniki wału zostały wyczyszczone, przykręcone i zapunktowane.

Następnie uzbroiłem rozrząd - co widać na fotce wyżej.
Wałek po regeneracji u Świątka, popychacze również - aż miło się to składało, wszystko pasowało jak ulał.
Niestety przy wałku były również niespodzianki, musiałem pod ten wałek przygotować tylną panewkę. Warszawski zakład dorobił i wprasował mi nową ale kręcąc wałkiem w pewnym momencie wyczuwalny jest minimalny opór - konsultując z kolegą Princem, doszliśmy do wniosku że przy wprasowywaniu musiało im się coś tam nieznacznie odkształcić - zacięcie jest leciutkie więc zostaje i liczę że się ułoży - ach te spece Sad Kolejna niespodzianka to dość luźne pasowanie łożyska wałka rozrządu - poprawiłem stosując wspomniany wcześniej loctite do łożysk. Kół rozrządu nie zakładałem, muszę wymienić jeszcze śrubki obsady łożyska, są zniszczone i boję się że nie skręcę dobrze i mi zmieli rozrząd Razz
Kolejnym etapem było założenie dołu - pompa olejowa (ural), blaszki oddzielające michę od skrzyni korbowej.

Tu obyło się bez problemów - sprawdziłem tylko czy uszczelka którą zastosowałem pasuje do otworów Smile
PS. Czy pod zapinki sitka osłaniającego powinny być jakieś podkładki czy może zostać jak zrobiłem?
Następnie włożyłem kółko napędu pompy oleju i zrobiłem kończącą fotkę plecków.

Podsumowując - jest fajnie, ciekaw jestem co mi z tego wyjdzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:00, 21 Lut 2011    Temat postu:

Ja bym nie włożył wałka rozrząd, nie mając założonego koła rozrządu.
Zazwyczaj są to bardzo ciasno pasowane elementy, które nawet po rozgrzaniu koła trzeba składać na prasie ręcznej.
Nie wiem jak jest u Ciebie, jeśli j.w. to łożysko wałka będzie piszczeć z bólu....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następny
Strona 14 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin