Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont dolniaka M-72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:27, 16 Wrz 2009    Temat postu:

Żeby nie zakładać nowego tematu piszę tu.
Jestem na etapie składania/skręcania do kupy silnika i mam pytanie odnośnie uszczelnienia go. Na ostatnim bajzlu w Łodzi kupiłem komplet odpowiednich uszczelek i własnie zabieram się do ostatecznego starcia. Panowie czy pomiędzy uszelką i elementami silnika stosujecie sylikon (np. pokrywa rozrządu)? Osobiscie wolałbym uniknąc jego stosowanie z wzgledów esetycznych. Czy po prostu wystarczy sama uszczelka? Przy rozkładaniu silnika nie zauważyłem sylikony jedynie uszczelki, no chyba że u ruskich nie wiedzą co ta takiego jest Wink .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 10:42, 16 Wrz 2009    Temat postu:

Uszczelki pod silnik...hmm. . ukrainskie, rosyjskie...ekmh..jakby to ująć.. Rolling Eyes Kurczaczki. Tak delikatnie. Okej. Najdelikatniej: Otóż takie zestawy uszczelkowe dostępne na bazarach do ruskich motocykli należy po dokonaniu zakupu a przed montażem w silniku, wymoczyć w odpowiedniej kąpieli. Ważna jest i temperatura i skład kąpieli. A mniej delikatnie - Leje na nie ciepłym moczem. Sylikon temperaturowy wszędzie poza gaźnikami, głowicami i tam gdzie uszczelka roli funkcję dystansującą. Wiem. Cham ze mnie Twisted Evil

Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 10:44, 16 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:01, 16 Wrz 2009    Temat postu:

Tylko tak się składa, że nie są to żadne uszczelki ruskie ogólne dostępne na allegro/bajzlu a jedynie robione przez "naszego" człowieka Wink . Gość zajmuje się dorabianiem uszczelek do większości, bo z pewnością nie wszystkich, motocykl. To są te uszczelki:
chwilowo nie mogę wklejać linków Wink
Te z allegro sprzedaje jakiś zdzieracz bo nie sadze, a raczej jestem pewny, żeby był to ten sam gość od którego kupowałem uszczelki na bajzlu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 11:19, 16 Wrz 2009    Temat postu:

Jura napisał:
To są te uszczelki:
chwilowo nie mogę wklejać linków Wink

xDDDD
Ładne ;P
No to też dobrze się składa ze się dobrze składa. Ale skoro gość jest taki boski to czemu nie wyjaśnił ci co zastosować w połączeniu z jego uszczelką? ;P
Bo niby skąd mamy wiedzieć z kartonika po jakim mydełku je wycinał ;P
No dobra. za duzo kawy ^^ Wybacz Wink
Niech ktoś sie wypowie kto sie bawi w uszczelkiwanie czym innym niz silikonem. Ale uszczelka jest albo ze smarem. Albo hermetykiem, albo farbą ^^( Kto widział ten wie o co chodzi).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 12:35, 16 Wrz 2009    Temat postu:

Jura napisał:
Osobiscie wolałbym uniknąc jego stosowanie z wzgledów esetycznych.

Siliconu daję się nie tyle aby falbany wystawały ale tyle aby tylko było szczelnie. U mnie nie zauważysz nigdzie siliconu choć używam czarnego Loctite'a. Także estetyka zależy tylko od składającego Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Śro 12:58, 16 Wrz 2009    Temat postu:

Jura każdy ma swoje patenty Very Happy Ja u siebie w dolniaku nigdy nie używałem
uszczelek.Wszystko składam na silikon(oprócz głowic rzecz jasna)Natomiast składałem kumplowi ostatnio silnik i powiedział,żebym złożył na uszczelki.Złożyłem na uszczelki bez silikonu,bo miał ładne,niezniszczone młotkiem czy przecinakami powierzchnie i było git.Silnik suchutki.Decyzja należy do Ciebie.Jak masz uszczelki,to złóż na uszczelki i cieniutko nałóż silikon.Tak dla pewności. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Śro 13:08, 16 Wrz 2009    Temat postu:

Jura a ten silnik,to dolniak??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:10, 16 Wrz 2009    Temat postu:

A jednak sylikon bedzie nie unikniony.
klapek można wiedzieć jaki dokładnie to sylikon??
bogus tak składam dolniaka.
prince nie wyjaśnił bo nie pytałem.


Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Śro 19:13, 16 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Śro 19:34, 16 Wrz 2009    Temat postu:

Jura , każdy silikon wysokotemperaturowy, tylko nie używaj tego czerwonego ,bo nawet jak będziesz bardzo uważał to i tak będzie go widać paskudnie, i podstawowa zasada - im mniej tym lepiej.
ja osobiście używałem takiego hamerykańskiego z dodatkiem aluminium, nie mam pojęcia gdzie go kupić bo dostałem, skończył się już co prawda ale w wolnej chwili odszukam pustą tubkę i sprawdzę czy przedstawiciela w Polsce nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:50, 16 Wrz 2009    Temat postu:

Wielkie dzieki panowie za pomoc!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Czw 6:33, 17 Wrz 2009    Temat postu:

G... prawda z tym mitem o "wysokotemperaturowym"! Kazdy silikon ktory nadaje sie do motoryzacji wytrzyma! Najzwyklejszy silikon ma wytrzymalosc o ile pamietam 150 lub 200 stopni i o 50 wiecej w udarze (chwilowo), a ten slynny wysokotemperaturowy ma chyba 350. Zaden element silnika (nie liczac kolanek wydechowych , zaworow, pierscieni, tloka) nie nagrzewa sie do temperatury wyzszej niz jakies 120-130 stopni podczas normalnej eksploatacji. A wysokotemperaturowy przewaznie jest wlasnie czerwony i wymiotowac sie chce jak widze silniki z ktorych wystaja grzebienie jak u koguta..
Co do uszczelek papierowych to przed zamontowaniem nalezy je zaimpregnowac poprzez zanurzenie w lakierze bezbarwnym nitro, wysuszenie i powtorzenie operacji jeszcze raz. W przeciwnym wypadku po jakims czasie (dosc dlugim) uszczelka przepusci, tzn nie bedzie kapac ale zacznie sie delikatnie pocic, poniewaz olej przeniknie przez nia na wskros, po zaimpregnowaniu taka mozliwosc nie wystepuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 6:47, 17 Wrz 2009    Temat postu:

A rozgrzej na ten przykład podkowę do 150 stopni i połóż sobie na brzuchu,
czy czasami nie będzie to wysoka temperatura? Laughing Laughing
A tak na poważnie to miałem na myśli te do 600 stopni, ale masz rację że spoko każdy się nada , nawet ten do hydrauliki ( przeciwgrzybiczny) ,byle nie jak już napisaliśmy obadwa czerwony, brrr!
Oj coś pitolę z rana jak potłuczony .....idę na kawę. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Czw 6:48, 17 Wrz 2009    Temat postu:

Jura przy dolniaczku zwróć uwagę na powierzchnie pod dekielkami regulacji zaworów.Łączy się tam cylinder z blokiem i czasem robi się tam mały schodek,którego nie uszczelni Ci papierowa uszczelka.Mósisz tam zastosować coś grubszego.Jakąś gumę olejoodporną albo z arkusza korka coś takiego wyrzeźbić.Materiałów teraz jest pełno.Ja buchnąłem babci starą skórzaną torebkę do kościoła Very Happy i z niej zrobiłem Very Happy Taki stary harcerski patent.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:26, 17 Wrz 2009    Temat postu:

Bobus w tym miejscu (cylinder-blok) nie ma dużej widocznej nierówności. Oczywiscie idealnie również nie jest ale mimo to mam podkładki z korka.
Cyborg a po wyschnięciu szczelki nie pokrzywia/pofalują się?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 7:34, 17 Wrz 2009    Temat postu:

Nie powinny się pofalować, pod warunkiem że rozcieńczysz ten lakier dosyć mocno, o czym Cyborg zapomniał Ci napisać, to ma być nasączone a nie zrobione na wysoki połysk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Następny
Strona 2 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin