Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont Dniepra K-650, postępy i problemy w renowacji.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olenek




Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:26, 15 Gru 2015    Temat postu: Remont Dniepra K-650, postępy i problemy w renowacji.

Cześć,

w końcu znalazłem trochę czasu, aby zabrać się za remont ruska. Rozebrałem cały silnik i teraz pojawiają się pytania:

Czy od razu wstawiać tuleje i wymieniać tłoki na te od malucha?

Czy we Wrocławiu jest jakaś sprawdzona firma, która mi może coś takiego zrobić?

Czy bawić się w szlif cylindrów (jutro będę wiedział jaką średnicę ma cylinder)?

Będę wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam
Olenek


Ostatnio zmieniony przez Olenek dnia Śro 22:34, 16 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Wto 23:20, 15 Gru 2015    Temat postu:

Tłoki z malucha wstawia się do silników dolnozaworowych z płaskim denkiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 9:58, 16 Gru 2015    Temat postu:

Akurat do dniepra 650 z innymi tlokami jest najwiekszy problem.Ja zapodalem z samochodu bmw 2.0 i smiga to bardzo ladnie:))))
Powrót do góry
Olenek




Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:00, 16 Gru 2015    Temat postu:

Dobra Panowie, to jest mój silnik:


Taki jest stan tulei:


Nie ma żadnych wżerów, nie mam jak zmierzyć średnicy bo nie mam średnicówki, ale progi są wyczuwalne dopiero pod paznokciem. Generalnie sam nie wiem czy szlifowanie ma sens, no chyba, że wymienić na coś bardziej trwałego. Jaka jest Wasza opinia?

Pozdrawiam
Olenek


Ostatnio zmieniony przez Olenek dnia Śro 13:02, 16 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 16:39, 16 Gru 2015    Temat postu:

Jak chcesz miec konkreta to wszystko nowe:)))))
Powrót do góry
Olenek




Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:50, 16 Gru 2015    Temat postu:

No pewnie, że ma być żyleta!
To teraz wracamy do poprzednich pytań:
Do kogo oddać do szlifowania?
Z tego co wyczytałem to tłoki najepiej od malucha.
Chce wywalić zawory i dać jakieś porządne, ktoś wie gdzie kupić

Najlepiej chciałbym oddać to do firmy która spasuje mi cylindry z tłokami i ogarnie zawory.

Aha i na oko widzę, że jeden korbowód jest krzywy...

Pozdrawiam
Olenek


Ostatnio zmieniony przez Olenek dnia Śro 16:51, 16 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Śro 19:34, 16 Gru 2015    Temat postu:

Kolega meter30 już pisał, że do silnika górnozaworowego nie pasują tłoki z malucha, albo oryginały, albo tak jak pisał Dawid z BMW lub Almoty. Almoty mają różną opinię, ja jeżdżę na tych tłokach i jakoś się taczam hehe

Najlepsze zawory są od producenta Paradowscy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olenek




Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:31, 16 Gru 2015    Temat postu:

Też wyczytałem, że zawory od Paradowscy są warte uwagi.
Tłoki zakładam od BMW bo o tych Almotach dziwnych rzeczy się naczytałem.
Co ze szlifem, gdzie mogę to zrobić bez jakichkolwiek obaw?
No i co z korbowodem? Wymienić czy dać firmie która będzie robiła szlif do wyprostowania?

A tak wygląda moje K-650


Ostatnio zmieniony przez Olenek dnia Śro 22:32, 16 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Czw 3:21, 17 Gru 2015    Temat postu:

Jednak tłoków od BMW nie założysz bo masz dolnozaworowy silnik. To silnik k750 czyli pierwsza opcja będzie najlepsza- tłoki 126p Gorzyce oraz tuleje Krotoszyn- to zestaw ponoć nie do zdarcia, choć ja mam złożone na almotach i nie narzekam. Co do wału to wysyłka - są 2 firmy polecane na forum- Iława lub Poznań. Wstawia się jeszcze tłoki polonez 1600- wtedy zmiana tulei bądź szlif na 80mm, ponoć też piękna sprawa. Tylko trzeba pamiętać o dopasowaniu otworów główek korbowodów- maluch 22mm, almot 21mm, polonez 20mm- to zrobi Ci walarz pod rozmiar sworznia jaki mu dostarczysz

Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Czw 3:34, 17 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 7:20, 17 Gru 2015    Temat postu:

Hhahaha no K650 jak malinka -dlatego zawsze lepiej zeby ktoś dodal zdjęcia bo kunelek 50% wystepuje często i czasami ktoś sam nie wie co ma.


No kolega namaieszal troszke:)))).
Sworznie maluch -20mm
sworznie polonez 22mm
almot i ruskie 21mm
Tuleje Krotoszyn pod tloki poloneza malo kto Ci zrobi bo wielu twierdzi nawet ze sie nie da:)))) bo cylinder nie wyda ale ja mam taki nowy silnik poskladany na polonezie i sie da:))).Maluchów juz tez opanowalem kilkanaście i najlepiej wstawic calosciowa tuleje a nie dzieloną bo masz wszystkie szlify malucha,pozniej almota i na końcu poloneza:)))) czyli jezdzisz az prowadnice zaworowe nie odlecą w kosmos na takich garach.
Zawory z t25 GMP lub paradowskich po drobnych podtoczeniach,zaplon prametii,pierscienie prima,sworznie ricambi ,pradnica maluch lub alternator,walek swiatek i nowe popychacze,na wale simering a nie filc,lozyska fag skf,timken,koyo ,ina lub jakies inne dobre a nie chinole czy koreanskie,gazniki K68PEKAR oryginaly radzieckie,gniazda pofrezowac na 3 kąty,wydechy tez jakies przelotowe z laczeniem pod skrzynią na kolnach,skrzynia dniepr ze wstekiem.

Na same części kolo 3000-3500 jak robisz z oryginalu ale pozniej tylko jezdzic i sie cieszyc jak smiga rucholinka.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 7:30, 17 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Olenek




Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:59, 17 Gru 2015    Temat postu:

Ok, zaczyna być wszystko trochę bardziej zrozumiałe. Czyli:
Tuleja -całościowa. (Typ, rozmiar?)
Tłoki od malucha (Typ, rozmiar?)
Zawory - Paradowscy (Typ, rozmiar?)
Zapłon - Prameti teraz chyba nazywa się to Pro-moto (Typ, rozmiar?)
Pierścienie - Prima z Łodzi (Typ, rozmiar?)
Sworznie Ricambi - nie mogę znaleźć
Prądnica lub alternator myślę, że jest do ogarnięcia
Wałek z firmy Świątek też jest w ich sklepie internetowym
Czy firma z Poznania pofrezuje mi od razu gniazda?
Rozumiem, że ta skrzynia co mam nie ma wstecznego?

Czy to jest silnik K-750? Bo już sam nie wiem co mam

Pozdrawiam
Olenek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Czw 17:17, 17 Gru 2015    Temat postu:

Składak, chyba każda część z innego motura Smile A co masz w papierach wpisane? Zarejestrowany już w PL? Silnik masz dolnozaworowy, od K750 i skrzynia biegów też.

Silnik to tak jak koledzy piszą, bo znają się najlepiej. Skrzynię masz starego typu, bez wstecznego, jak będziesz jeździł bez kosza to wsteczny i tak nie potrzebny.
Jeśli chodzi o elektroniczny zapłon, to na stronie producenta powinieneś mieć wszystko napisane, informujesz przed zakupem czy chcesz na napięcie 6 czy na 12V
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 17:51, 17 Gru 2015    Temat postu:

Ta skrzynia to raczej stary Ural. Z tych co to się środek przekłada o emkowskich.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Czw 21:02, 17 Gru 2015    Temat postu:

Ja remont mam już za sobą i dawno nie odświeżałem wiedzy tłokowo-cylindrowej stąd pomyłka - faktycznie sworzeń maluch 20mm, polonez 22mm.
Idż do ogarniętego szlifierza i powiedz mu, że chcesz na tłokach maluch i tulejach Krotoszyn. Tłoki maluch to 77mm, tuleje dobierze Ci pod rozmiar tłoka. Tylko nie idź do partacza, lepiej dać parę zł więcej a mieć pewność, że jest dobrze zrobione. Pierścienie pod rozmiar tłoka, nie pytaj na forum o rozmiar bo nie wiadomo jaką selekcję tłoka wybierzesz - będą dobrane pod tłok/cylinder. Prima, blus, tomring - to dobre pierścienie. A jak pójdziesz w tłoki almot to bierz najtańsze ruskie i zmieniaj co rok czy dwa.
Z tego co pamiętam jak pytałem o tulejowanie to chciał mi wstawiać tuleję krotoszyńską dedykowaną do jakiegoś VW o średnicy wewnętrznej 76,5mm i potem ją szlifować, ale finalnie skończyło się na almotach 78,5mm i też jeżdżę.
Zadeklaruj się kolego ile będziesz rocznie robił kilometrów tym rusem. Bo jak masz zamiar robić 2 tys rocznie to nie ma sensu pchać się w koszta typu Krotoszyn, paradowscy, prametti itp.

Trochę się rozpisałem, bo zrobiłem dobrą inwestycję i z tej okazji się napiłem, ale zaraz... czy to wszystko nie było opisywane na forum dziesiątki razy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 21:39, 17 Gru 2015    Temat postu:

Jeżeli da się zrobić szlif to nie ma co tulejować, szkoda zachodu. Kiedyś tak się robiło z konieczności, bo jedyne osiągalne tłoki to były od Malca. Obecnie sprawa wygląda inaczej, są do nabycia tłoki nad wymiarowe, dodatkowo obecnie osiągalne tłoki od Malca są takiej samej jakości co pozostałe. Wyjątek stanowią fabryczne z starych zapasów, trudne do kupienia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin