Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Śro 21:19, 03 Lis 2010 Temat postu: regulator napiecia alternatora 12v |
|
|
Witam
mam pytanie, spalil mi sie regulator napiecia mechaniczny przy alternatorze, ktory ma 4 wyjscia, chce zamienic na regulator elektroniczny ktory ma 3 wyjscia
jak to podlaczyc ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Śro 21:29, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
łk na kontrolkę ładowania;sz na wzbudzenie(szczotki) czyli dolny zacisk alternatora, a ten górny przewód ze starego regulatora to jest masa, więc podłącz jakoś pod masę nowy regulator ;+ z regulatora(na starym reglu ta fala) do + alternatora czyli zacisk środkowy ot i cała filozja
Ostatnio zmieniony przez bogus dnia Śro 21:32, 03 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Śro 21:36, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dziekuje bardzo!! |
|
Powrót do góry |
|
|
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Śro 22:34, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Bylem sprawdzalem i tak : oznaczenia sz i lk podlaczam tak jak w starym reglu, bo sa te same symbole , natomiast gora regla B3 u mnie ma prad? wiec nie moze byc masa,(po wlaczeniu stacyjki jest tam biegun + ) gdy podlaczylem tam ten kabel z B3 starego regla do oznaczenia na nowym reglu,,+"to kontrolka sie zaswiecila , zostaje jeszcze ten kabel z ta fala ze starego regla, ale on dochodzi z tamtad do alternatora i pewnie tez bedzie mial + . troche nagmatwalem ,ale cala instalacje mam pewna podpinana wg schematu. wiec moze cos mam spalone w alternatorze? |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Czw 7:42, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
hmm...
Ostatnio zmieniony przez bogus dnia Czw 8:08, 04 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Czw 7:44, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
a jesteś pewien, że to regulator padł? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 13:48, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
A te elektroniczne reglery po 25zł (333702) są lepsze od mechanicznych PP330? |
|
Powrót do góry |
|
|
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Pią 17:12, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
lepsze pewnie nie sa , ale taki mam i chociaz na chwile musze go zalozyc. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 17:38, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | A te elektroniczne reglery po 25zł (333702) są lepsze od mechanicznych PP330? |
Lepsze pod tym względem, że masz większa pewność ze jak coś nie ładuje to właśnie elektroniczny regler Niestety masa na rynku to buble.
Ogólnie elektroniczne regulatory to bajka.
Lepiej trochę zastosować 6 diodowy od poloneza z przekaźnikiem. Tzn pewnie jeszcze lepiej przerobić alternator na 9 diodowy i wsadzić do tego regler od poloneza 9 diodowego. A pewnie jeszcze lepiej wsadzić alternator od japonii .
Osobiście utknąłem/poległem na 6 diodach i przekaźniku. Skończę swój wywód na tym, ze w tym roku miałem ciągłe walki z elektryką. Jak sie nie zjarał elektroniczny zapłon, to cewka,nie cewka? to regler jak nie on, to przynajmniej żarówka.
I nadal nie mam bladego pojęcia czemu tak.
pepe- zlitowałbyś się i załadował fotki tak żeby nie trzeba było przesuwać okna.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 17:40, 05 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 20:01, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: |
Lepiej trochę zastosować 6 diodowy od poloneza z przekaźnikiem. |
Jaki model? Bo na alledrogo widzę przynajmniej 3 różne |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Sob 22:17, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Lubię sobie podłubać w elektryce i trochę teorii pamiętam ze szkoły a nasze reglery elektroniczne(znaczy od dniepra)są zadziwiające Są jak lotto Chociaż muszę przyznać,że ładowanie generalnie dają.Częściej jest problem z kontrolką ładowania.Albo nie świeci wcale,bądź też świeci nonstop mimo,że ładowanie jest wzorowe. |
|
Powrót do góry |
|
|
Innytruder
Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: Nie 17:44, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
B3 to zasilenie reglera po stacyjce, na elektroniku to +. ~ przy reglerze mechanicznym zasila przekaźnik sterujący kontrolką ładowania (napiecie zmienne), przy elektroniku to zacisk pusty. Masa to obudowa |
|
Powrót do góry |
|
|
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Nie 19:19, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Tak tez myslalem , ze B3 ma prad , wiec ta ~ "jako kabel pozostaje bez miejsca i jest to niepotrzebny kabel ?
W schemacie instalacji z elektronicznym reglerem nie ma polaczenia z alternatora, i wychodza z altka tylko dwa podlaczenia. |
|
Powrót do góry |
|
|
Innytruder
Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: Nie 19:43, 07 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
tak, ~ przy alternatorze to zacisk pusty przy elektronicznym regulatorze |
|
Powrót do góry |
|
|
|